news-background
news-background

همکاری دوباره «استیون یون» با استودیوی سازنده Minari در یک سریال

یون در سریال «مردگان متحرک» سابقه‌ی نقش‌آفرینی در تلویزیون را داشته است.

 

«استیون یون» به فاصله‌ی کوتاهی پس از نامزدی اسکار با «میناری» (Minari)، در یک سریال تلویزیونی ۱۰ اپیزودی مقابل «الی وونگ» بازی می‌کند. این پروژه اولین سریال تلویزیونی یون پس از «مردگان متحرک» (The Walking Dead) شبکه‌ی AMC است که مانند «میناری» توسط استودیوی A24 ساخته خواهد شد. ایده‌ی تولید این سریال همین هفته‌ی گذشته ارائه شده و پخش‌کنندگان دیگری چون نت‌فلیکس و آمازون به خریداری آن ابراز تمایل کرده‌اند.

در مورد داستان سریال اطلاعاتی فاش نشده اما وونگ و یون تهیه‌کننده‌ی اجرایی سریال و «لی سونگ جین» خالق، نویسنده و شورانر آن خواهد بود. این سریال از ۱۰ اپیزود ۳۰ دقیقه‌ای تشکیل شده است.

یون با سریال «مردگان متحرک» که همچنان در حال پخش است به شهرت رسید و سپس در فیلم‌هایی چون «اوکجا» (Okja) «بونگ جون هو» و «سوزاندن» (Burning) «لی چانگ دونگ» بازی کرد. نقش‌آفرینی در «سوزاندن» برای یون جایزه‌ی بهترین بازیگر مرد نقش مکمل را از اتحادیه منتقدین لس‌آنجلس به همراه آورد. دوران بازیگری یون با فیلم «میناری» به اوج خود رسید. او با این فیلم به اولین بازیگر آمریکایی آسیایی تبار نامزد اسکار در بخش بهترین بازیگر مرد نقش اول در تاریخ ۹۳ ساله‌ی جوایز آکادمی تبدیل شده است. «میناری» در شش بخش از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه‌ی اریجینال، بهترین موسیقی متن و بهترین بازیگر زن نقش مکمل برای «یون یو-جونگ» نامزد اسکار است.

هرچند یون با «میناری»‌ در بفتا و گلدن گلوب نامزد دریافت جایزه نشد، اما به فهرست نامزدهای «اتحادیه بازیگران» (SAG) راه پیدا کرد. او در کنار «ریز احمد» برای «صدای متال»، «چادویک بوزمن» برای «بلک باتم ما رینی»، «آنتونی هاپکینز» برای «پدر» و «گری اولدمن» برای «منک» رقابت می‌کند.

«الی وونگ» کمدینی است که با کمدی رمانتیک «همیشه بخت من باش» (Always Be My Maybe) به شهرت رسید و سابقه‌ی بازی در «زن خانه‌دار آمریکایی» (American Housewife) شبکه‌ی ABC و نیز سریال ابرقهرمانی «پرندگان شکاری» (Birds of Prey) را دارد.

اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید