news-background
news-background

«هری شیرر» از صداپیشگی در نقش شخصیت سیاه‌پوست سریال Simpsons کناره‌گیری کرد

«کوین مایکل ریچاردسون» ستاره سریال انیمیشن «مرد خانواده» جانشین شیرر خواهد شد.

 

«هری شیرر» از صداپیشگی در نقش شخصیت سیاهپوست «دکتر هیبرت» در سریال انیمیشن «سیمپسون‌ها» (The Simpsons) کناره‌گیری کرد. این شخصیت اولین بار در فصل دوم سریال که سال ۱۹۹۰ روی ایر رفت دیده شد. «کوین مایکل ریچاردسون» صداپیشه‌ی سریال انیمیشن «مرد خانواده» (Family Guy) جانشین شیرر در «سیمپسون‌ها» خواهد شد.

کناره‌گیری شیرر از سریال هشت ماه پس از اعتراضات سراسری آمریکا به قتل «جورج فلوید» و تعهد سازندگان سریال به عدم استفاده از صداپیشگان سفیدپوست برای شخصیت‌های سیاهپوست صورت می‌گیرد. شبکه‌ی فاکس با انتشار بیانیه‌ای در آن زمان اعلام کرد که در فصل‌های بعدی از صداپیشگان سفید برای شخصیت‌های غیرسفیدپوست استفاده نخواهد کرد.

پیش از شیرر، «هنک آزاریا» از صداپیشگی در نقش شخصیت هندی-آمریکایی «آپو ناهاساپیماپتیلون» مالک فروشگاه زنجیره‌ای «کوئیک-ای-مارت» کناره‌گیری کرده بود. جامعه‌ی آمریکاییان هندی لهجه‌ی آزاریا را توهین‌آمیز دانستند و خواستار برکنار او شدند. آزاریا ژانویه سال ۲۰۲۰ از این نقش کناره‌گیری کرد.

آزاریا در آن زمان گفت: «من فکر می‌کنم مهم‌ترین مسئله گوش فرادادن به جامعه هندی‌تباران و تجارب آنان است. واقعاً دوست دارم نویسندگان هندی و آسیایی را در اتاق نویسندگان ببینم... می‌خواهم کناره‌گیری کنم. احساس می‌کنم که کار درستی است... تصور اینکه عده‌ای پیر یا جوان، در گذشته یا امروز، به سبب شخصیت «آپو» با بدرفتاری مواجه شده‌اند مرا غمگین می‌کند. نیت من قطعاً چنین چیزی نبوده. می‌خواستم شادی و خنده را در مردم ایجاد کنم.»

شیرر برای بسیاری دیگر از شخصیت‌های سریال «سیمپسون‌ها» از جمله «کنت براکمن»، «آقای برنز»، «ویلون اسمیترز»، «ند فلاندرز» صداپیشگی کرده است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۶ اسفند ۱۳۹۹ ۰۰:۵۸

برای من سواله اگه یک سیاه پوست صداپیشه یک سفید پوست رو بیاره اشکال نداره؟ برای برابری گاهی اوقات اشتباه میرن راهو.

نمایش اسپویل
۶ اسفند ۱۳۹۹ ۱۳:۳۵

صداپیشگی به کنار، در ریمیک ها و ریبوت ها نقش شخصیت های نام آشنا و نمادین سفید پوست رو دارت سیاه پوستا بازی میکنن =]]

نمایش اسپویل