news-background
news-background

بررسی جدید ترین فیلم "تام کروز" جک ریچر: هرگز بازنگرد

جک ریچر (با بازی تام کروز)، یک عملیات را منحل می کند، پس از آن، پلیس ارتش یک بازپرس جهت انجام بازجویی از سوزان (با بازی Cobie Smulders ) می‌فرستد. مامور موفقی که در تیم ریچر در ایالت ویرجینیا فعالیت میکرده است. بعد از گذشت زمان و با استفاده از تلفن، بین آن دو یک رابطه نزدیک کاری ایجاد میشود. ترنر پیشنهاد پشتیبانی از راه دور می دهد و اطلاعات ریچر از یک پرونده به پرونده دیگر منتقل می شود.

با اینکه ریچر تصمیم می گیرد که به ویرجینیا برود و ترنر را حضورا ملاقات کند، متوجه می شود که اتهاماتی به او وارد شده است. ترنر که یک فرمانده محترم و متشخص است، به جرم متهم شده است. ریچر سعی دارد که اسم خود را به جای اسم او قرار دهد و در مقابل شرکت ارتشی خطرناک قرار بگیرد که توسط یک عملیات بی رحم به نام شکارچی اداره می شود.

"جک ریچر: هرگز بازنگرد" (Jack Reacher : never go back)  در واقع نسخه دوم از فیلم "جک ریچل" است که در سال 2012 اکران شده بود. این فیلم برخلاف آنچه انتظار میرفت به فروش خوبی دست نیافت. با تشکر از یک داستان قوی که از یک سری رمان پرفروش به همین نام الهام گرفته شده است، باعث ایجاد یک فیلم اکشن، همراه با پشتیبانی قهرمان ها، و یک تبه کار خطرناک به کارگردانی "ادوارد زیک" شده است تا یک فیلم جنایی درام جدید و مهیج برای طرفداران این سبک ایجاد کند. 

حضور تام کروز در صحنه های اکشن یکی از نکات برجسته فیلم محسوب می‌شود. اما مشکل اساسی که این فیلم با آن دست و پنجه نرم می‌کند، فیلنامه ای است که بتواند صحنه های اکشن فیلم را توجیه کند.

بازی تام کروز در سری فیلم های "ماموریت غیر ممکن" باعث شده تا بیننده، انتظار چیزی بیشتر از اکشن های این سری از فیلم ها داشته باشد. داستان فیلم جدید جک ریچر خوشبختانه با فاصله زمانی زیادی از داستان قسمت اول می‌گذرد. در حالی که در فیلم جک ریچر از "تک شلیک" استفاده شده است، باید به این موضوع اشاره کرد که این عنوان از سری کتاب های جک ریچر الهام گرفته شده است، در عاقبت باعث شباهت زیاد این فیلم با رمان(Never Go Back)  شده است. یک بار دیگر استفاده از داستان مشابه خارج از کتاب منبع در این فیلم نیز دیده می‌شود . فیلم سعی دارد جزئیاتی از شخصیت اصلی بازگو کند، مانند زندگی خصوصی ریچر که  برملا شده است و این مسئله که او با تنهایی خود دست و پنجه نرم می کند. همچنین این موضوع که او به روابط انسانی اهمیت می‌دهد.

اگر این موضوع تعادل بین یک فیلم اکشن و داستان قوی را برقرار می کرد، میتوانست به جوایز سینمایی فکر کند. اما زیک که کارگردانی فیلم آخرین سامورایی تام کروز را برعهده داشته است، فیلم را توسط داستان و افشاهای غیرقابل قبول، بسیار اشباع کرده است که باعث می شود بازجویی ریچر همراه با رودر رو شدن او با اتفاقات موجود در فیلم، از ایجاد یک فیلم قابل قبول جلوگیری کند.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید