news-background
news-background

ثبت یکی از گران‌قیمت‌ترین قراردادهای تاریخ صنعت فیلمسازی؛ نت‌فلیکس ۴۵۰ میلیون دلار برای دو دنباله Knives Out پرداخت می‌کند

«دنیل کرگ» برای بازی در نقش اصلی و «رایان جانسون» برای نویسندگی و کارگردانی بازمی‌گردند.

 

نت‌فلیکس دقایقی پیش با پرداخت ۴۵۰ میلیون دلار برای دو دنباله‌ی «چاقوکشی» (Knives Out) صنعت فیلمسازی را بهت‌زده کرد. هرچند فوریه سال ۲۰۲۰ گزارش شده بود که «رایان جانسون» در حال نگارش فیلمنامه‌ی یک دنباله با همکاری «دنیل کرگ» است، اما «ورایتی» حالا گزارش می‌دهد که «چاقوکشی ۳» نیز از نت‌فلیکس پخش خواهد شد. این قرارداد ۴۰۰ تا ۴۵۰ میلیون دلاری یکی از گران‌قیمت‌ترین قراردادهای تاریخ صنعت فیلمسازی و دو برابر گران‌قیمت‌ترین فیلم اریجینال «مرد خاکستری» (The Gray Man) خواهد بود که با بودجه‌ای ۲۰۰ میلیون دلاری و با همکاری «برادران روسو» به تولید می‌رسد.

فیلمبرداری «چاقوکشی ۲» از ۲۸ ژوئن در یونان و انتخاب بازیگران به زودی آغاز خواهد شد. این قرارداد چندگانه‌ی اریجینال دیگری به دارایی‌های نت‌فلیکس اضافه می‌کند. قسمت اول فیلم پاییز سال ۲۰۱۹ توسط استودیوی لاینزگیت پخش شد و ۳۱۱ میلیون دلار در سراسر دنیا فروخت. در آن زمان کمتر کسی پیش‌بینی می‌کرد که یک فیلم معمایی اریجینال به چنین رکوردی برسد، بنابراین دور از انتظار نیست که جانسون برای نگارش فیلمنامه‌ی قسمت دوم چراغ سبز دریافت کرد.

کرگ در «چاقوکشی» نقش «بنوا بلانک» را بازی کرد، کارآگاهی که بر روی قتل یک رمان‌نویس ثروتمند تحقیق می‌کرد. علاوه بر کرگ، ستارگان دیگری چون «کریس اوانز»، «آنا د آرماس»، «جیمی لی کورتیس»، «مایکل شنان»، «دان جانسون»، «تونی کولت»، «لاکیث استنفیلد»، «کاترین لنگفورد» و «کریستفر پلامر» در قسمت اول نقش‌آفرینی کردند. در قسمت دوم و سوم، «بنوا بلانک» بر روی پرونده‌های قتل جدیدی تحقیق می‌کند.

«چاقوکشی» در فصل اهدای جوایز سال ۲۰۲۰ به قدر کافی درخشید و نامزد گلدن گلوب بهترین فیلم کمدی یا موزیکال، بهترین بازیگر مرد برای کرگ، بهترین بازیگر زن برای «آنا د آرماس» و بهترین نویسندگی فیلمنامه‌ی اریجینال برای جانسون شد.

حتی پیش از اکران «چاقوکشی» انتظار می‌رفت که این فیلم به یک چندگانه بدل شود. جانسون سپتامبر ۲۰۱۹ پس از افتتاحیه‌ی جهانی فیلم در جشنواره‌ی تورنتو گفته بود: «حقیقت این است که لحظات بسیار خوبی در کنار دنیل کرگ تجربه کردم و از هر لحاظ از ساختنش لذت بردم، از نویسندگی تا تولید. راستش هرگز به تولید دنباله علاقه نداشته‌ام، اما در این مورد، ایده‌ی ساختن فیلم‌های بیشتر با دنیل و این شخصیت، دنباله به شمار نمی‌رود. کاری است که «آگاتا کریستی» کرد. ارائه‌ی یک معمای به‌کلی تازه است، با لوکیشنی به کلی تازه، بازیگران جدید، مکانیک یک معما و تمام خصوصیاتش. یک موهبت بزرگ است.»

اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید