news-background
news-background

نت‌فلیکس از مرز ۲۰۰ میلیون مشترک در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۰ عبور کرد

نت‌فلیکس به لطف سریال‌های پربیننده‌ی «تاج»، «بریجرتون» و «گامبی وزیر» فراتر از انتظار ظاهر شده است.

 

شبکه‌ی نت‌فلیکس اولین شبکه‌ی استریم ویدیوی هالیوود است که از مرز ۲۰۰ میلیون مشترک جهانی عبور می‌کند. این کمپانی اعلام کرده است که در سه‌ ماه‌ی پایانی سال ۲۰۲۰ حدود ۸.۵ میلیون کاربر جدید جذب کرده و از برآوردهای ۶ میلیونی فراتر رفته است. نت‌فلیکس گزارش می‌دهد که درآمدش به ۶.۶۴ میلیارد دلار رسیده است. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

این شبکه قیمت اشتراکش پلن‌های استاندارد و پریمیومش را در ماه اکتبر افزایش داد. نت‌فلیکس اعلام می‌کند که ۸۳ درصد از مشترکینش در سال ۲۰۲۰ را از خارج از مرزهای آمریکای شمالی جذب کرده است. عناوینی چون «بربرها» (Barbarians) که یک درام تاریخی آلمانی زبان است به گفته‌ی نت‌فلیکس در چهار هفته‌ی اول انتشار توسط ۳۷ میلیون مشترک جهانی و سریال ترسناک و کره‌ای زبان «خانه باصفا» (Sweet Home) توسط ۲۵ میلیون مشترک دیده شده است. تریلر ژاپنی «آلیس در سرزمین مرزی» (Alice in Borderland) که از یک مانگا به همین نام اقتباس شده نیز ۱۸ میلیون بیننده داشته است.

فصل چهارم سریال «تاج» (The Crown) و سریال‌های جدید «بریجرتون» (Bridgerton) و «گامبی وزیر» (The Queen’s Gambit) که همگی نزدیک به ۶۰ میلیون بیننده داشته‌اند در ثبت این موفقیت نت‌فلیکس دخیل بوده‌اند.

نت‌فلیکس می‌گوید بیش از ۵۰۰ پروژه در مرحله‌ی پس از تولید یا در آستانه‌ی انتشار دارد. این شبکه انواع و اقسام عناوین سینمایی و تلویزیونی را در طول سال ۲۰۲۱ پخش خواهد کرد و هفته‌ی گذشته با انتشار تیزری وعده داد که هر هفته یک فیلم تحویل مشترکینش می‌دهد.

این درحالی است که شبکه در گزارش اخیرش جزئیاتی از پیشرفت اپیزودهای جدید سریال‌های پربیننده‌ی «ویچر» (The Witcher) و «چیزهای عجیب» (Stranger Things) منتشر نکرده است. نت‌فلیکس در سه ماه‌ی سوم سال ۲۰۲۰ حدود ۲.۲ میلیون مشترک جدید جذب کرده بود. «ورایتی» می‌نویسد این شبکه در سال ۲۰۲۰ بیش از ۳۶.۶ میلیون کاربر جدید اضافه کرده است.

سهام نت‌فلیکس پس از انتشار این گزارش عملکرد کمپانی در سه ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۲۰ تا ۱۲.۲ درصد افزایش پیدا کرد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید