news-background
news-background

تهیه‌کننده مارول وعده می‌دهد نقش‌های همجنسگرایانه بیشتری در آینده به MCU می‌آیند: «زمان می‌برد»

در طول چند سال اخیر، استودیوی مارول تا حد ممکن تنوع نژادی و جنسیتی را در فیلم‌ها و سریال‌های «دنیای سینمایی مارول» رعایت کرده است. پس از یک دهه سلطنت قهرمانان مرد سفیدپوست، مارول همین چند سال قبل با «کاپیتان مارول» (Captain Marvel) یک فیلم با شخصیت اول زن تولید کرد. «ویکتوریا آلونسو» یکی از تهیه‌کنندگان استودیوی مارول می‌گوید در آینده جامعه دگرباشان نمایندگان بیشتری در «دنیای سینمایی مارول» خواهند داشت.

آلونسو در مصاحبه با «ورایتی» می‌گوید مارول می‌کوشد شخصیت‌های دگرباش بیشتری به عناوین سینمایی و تلویزیونی استودیو اضافه کند: «زمان می‌برد، داستان‌های زیادی داریم که می‌توانیم بازگو کنیم. آن شخصیت‌هایی که وجود دارند را توانمند می‌سازیم. چیزی را تغییر نمی‌دهیم. فقط به دنیا نشان می‌دهیم که این شخصیت‌ها چه کسانی هستند... با اولین یا دومین یا سومین فیلم، یا اولین یا دومین سریال موفق نخواهیم شد، اما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا نمایندگانی داشته باشند.»

نمونه اخیر شخصیت‌های دگرباش در سریال «لوکی» (Loki) پدیدار شد وقتی که شخصیت اصلی با بازی «تام هیدلستون» به دوجنس‌گرایی خود اعتراف کرد. این موضوع در کتاب‌های مصور تأیید شده اما در «دنیای سینمایی مارول» تا سریال «لوکی» ناگفته باقی ماند بود.

آلونسو می‌گوید افشای این گرایش چندان دشوار نبوده است: «راستش را بخواهید موضوع مهمی نیست. وقتی که با شخصیت جور باشد همین است که هست. قرار نیست چنین چیزی را نشان دهیم تا نزاکت سیاسی را رعایت کنیم یا نکنیم. به همین شکل بوده. فراموش نکنید، ما از کتاب‌های کامیک پیروی می‌کنیم. سعی می‌کنیم کاملاً آن‌ها را دنبال کنیم. در کتاب‌های کامیک او چنین شخصیتی است.»

در فیلم «جاودانان» (Eternals) مارول که ۵ نوامبر آینده اکران خواهد شد، شخصیت آشکارا همجنسگرای دیگری معرفی خواهد شد. تابستان سال ۲۰۱۹ در نمایشگاه «کامیک کان» اعلام شد «تسا تامپسون» که بار دیگر در قسمت چهارم «ثور» (Thor: Love and Thunder) به کارگردانی «تایکا وایتیت» در نقش «والکری» حضور دارد، به عنوان سلطان جدید آزگارد «به دنبال ملکه‌ی خودش است.» فایگی نیز در روزهای بعد تأیید کرد که او اولین شخصیت هم‌جنس‌گرای دنیای سینمایی مارول است. صحنه‌ای که تمایلات جنسی شخصیت را فاش می‌کرد از فیلم «ثور: رگنراک» حذف شده بود.

هفته گذشته «نیلسن» گزارش داد که قسمت اول «لوکی» پربیننده‌ترین اپیزود افتتاحیه تاریخ شبکه دیزنی‌+ بوده است. این قسمت ۷۳۱ میلیون دقیقه دیده شده و بالاتر از «فالکن و سرباز زمستان» (The Falcon and the Winter Soldier)‌ با ۴۹۵ میلیون دقیقه، و «وانداویژن» (WandaVision) با ۴۳۴ میلیون دقیقه قرار گرفته است. در جدول هفتگی «نیلسن» برای پربیننده‌ترین سریال‌های اریجینال شبکه‌های استریمینگ، سریال «شیرین دندان» (Sweet Tooth) نت‌فلیکس با ۱.۴۳ میلیارد دقیقه در رتبه اول، «لوسیفر» (Lucifer) نت‌فلیکس با ۱.۰۱ میلیارد دقیقه در رده دوم و «لوکی» در رتبه سوم جای گرفته است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۱ تیر ۱۴۰۰ ۱۸:۵۲

افرادی که چشم بسته هر چی غرب بگه پیروی می‌کنن و غرب هم این رفتار غیراخلاقی و غیرطبیعی رو با روکش آزادی و دموکراسی به خوردشون داده، از این مسائل در فیلم‌ها استقبال خواهند کرد اما افرادی که اخلاق و انسانیت براشون ارزشمنده و در مقابلِ مفاهیمِ غلطِ غرب که با رنگ و لعاب ظاهری تزیین شده، فریب نمی‌خورن و تسلیم نمیشن، از این فیلم‌ها فاصله خواهند گرفت در دورانی زندگی می‌کنیم که به فریبکاری میگن زرنگی، به بی بند و باری میگن آزادی، و به رفتارهای ضداخلاقی میگن انسانیت!!

نمایش اسپویل
۲۱ تیر ۱۴۰۰ ۱۷:۲۲

راستش من اصلا از این که لوکی رو دوجنسه گرا معرفی کردن خوشم نیومد.

نمایش اسپویل