news-background
news-background

فیلمبردار The Matrix می‌گوید «استنلی کوبریک» باعث شد فیلمبرداری دنباله‌ها طاقت‌فرسا شود

فیلمبرداری دنباله‌های «ماتریکس» ۲۷۶ روز به طول انجامیده و برای «بیل پوپ» فیلمبردار طاقت‌فرسا بوده است.

در فیلم «ماتریکس ۴» (دانلود فیلم The Matrix 4 با لینک مستقیم) «لانا واچوفسکی» بار دیگر با «کیانو ریوز» و «کری-آن ماس» همکاری می‌کند، اما یکی از عوامل قسمت‌های قبلی که در تولید این پروژه مشارکت نمی‌کند «بیل پوب» مدیر فیلمبرداری است. واچوفسکی‌ها پیش از «ماتریکس» (دانلود فیلم The Matrix 1999 با لینک مستقیم)، اولین بار در فیلم «محدودیت» (دانلود فیلم Bound با لینک مستقیم) همکاری کردند. آن‌ها سال ۱۹۹۹ در قسمت اول «ماتریکس» که صحنه‌های اکشنی انقلابی داشت با یکدیگر کار کردند، اما آن فیلم با دنباله‌های «ماتریکس: بارگذاری مجدد» (دانلود فیلم The Matrix Reloaded با لینک مستقیم) و «انقلاب‌های ماتریکس» (دانلود فیلم The Matrix Revolutions با لینک مستقیم) برای پوپ قابل مقایسه نیست. پوپ به تازگی در مصاحبه با پادکست «راجر دیکینز» گفته است که فیلمبرداری دنباله‌های فیلم «کرخت‌کننده‌ی روح و ذهن» بودند. تماشای انلاین فیلم خارجی.

پوپ می‌گوید: «آنچه که در مورد تجربه‌ی قسمت اول خوشایند بود در مورد دو قسمت بعد خوشایند نبود. دیگر آزاد نبودیم. مردم چشم به شما دوخته بودند. فشار زیادی وجود داشت. ته دلم آن‌ها را دوست نداشتم. احساس می‌کردم باید مسیر دیگری برویم. اصطکاک و مشکلات شخصی بسیار زیادی وجود داشت، و راستش را بخواهید به فیلم هم سرایت کرد. نه من و نه هیچ‌یک از عوامل لحظات خوشایندی تجربه نکردیم. واچوفسکی‌ها یک کتاب لعنتی از «استنلی کوبریک» را می‌خواندند که می‌گفت: «بازیگران نمایشی طبیعی نخواهند داشت مگر اینکه آنان را کاملاً خسته کنید.» بنابراین [می‌گفتند] بیایید یک صحنه را ۹۰ بار بگیریم! دلم می‌خواهد «استنلی کوبریک» را قبر بیرون بیاورم و بکشم.»

پوپ می‌گوید واچوفسکی‌ها با ذهنیت «گرفتن برداشت‌های بیشتر» دو دنباله‌ی «ماتریکس» را ساختند و این مسئله باعث شده تجربه‌اش مثل یک «شکنجه» باشد. این فیلمبردار می‌گوید مجبور بوده «۹۰ برداشت از بسیاری صحنه‌ها» را تحمل کند اما معتقد است که این کار سبب نمی‌شود که دستاوردی حاصل شود. پوپ «انقلاب‌های ماتریکس» و «بارگذاری مجدد» را به صورت یک جا فیلمبرداری کرده است. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

پوپ در ادامه اضافه می‌کند:‌ «با طولانی کردن فیلمبرداری تا ۲۷۶ روز، روح و ذهن کرخت می‌شود و فیلم را کرخت می‌کند. وقتی به فیلم‌های «هابیت» (دانلود فیلم The Hobbit با لینک مستقیم) نگاه می‌کنید که قسمت اول، دوم و سوم آن را به صورت همزمان فیلمبرداری کردند، می‌بینید که فیلم‌ها کرخت‌کننده است. در کتاب‌ها شما چنین احساسی ندارید زیرا برمی‌دارید و می‌خوانید و زمین می‌گذارید. اما در سینما فیلمبرداری طولانی است. در آنچه که می‌توانید انجام دهید محدودیتی وجود دارد.»

هرچند فیلمبرداری دنباله‌های «ماتریکس» تجربه‌ی خوشایندی برای پوپ نبوده اما آن دو فیلم را محترم می‌شمارد. او می‌گوید: «آن‌ها را برای آرشیو استودیوی برادران وارنر به رزولوشن 4K تبدیل کردم و به واچوفسکی‌ها و کیانو و کری-آن نوشتم که کارمان در دنباله‌ها خوب بوده و به آن‌ها افتخار می‌کنیم.»

پوپ در فیلم «کتاب جنگل» (دانلود فیلم The Jungle Book با لینک مستقیم) و چند فیلم «ادگار رایت» سابقه‌ی فیلمبرداری دارد و در حال حاضر منتظر آغاز مجدد فیلمبرداری «شانگ-چی و افسانه‌ی ده حلقه» (دانلود فیلم Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings با لینک مستقیم) برای مارول است. «جان تال» فیلمبرداری «شجاع‌دل» (دانلود فیلم Braveheart با لینک مستقیم) در «ماتریکس ۴» جانشین پوپ شده است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید