news-background
news-background

فروش دور از انتظار فیلم جنگی Midway در اولین روز اکران، Parasite پرفروش‌ترین فیلم خارجی زبان سال ۲۰۱۹ در آمریکا، Cats فرصت کسب بعضی جوایز را از دست می‌دهد

فیلم اکشن و جنگی «میدوی» (Midway) استودیوی لاینزگیت در بازارهای آمریکای شمالی فراتر از انتظار ظاهر شده و بر اساس اولین برآوردها با ۲۱ میلیون دلار، بالاتر از تریلر فراطبیعی «دکتر اسلیپ» (Doctor Sleep) با بازی «یوان مک‌گرگور» قرار گرفته است.

«دکتر اسلیپ» که دنباله‌ای برای «درخشش» به کارگردانی «استنلی کوبریک» است، این هفته در ۳۸۵۵ سالن سینما اکران شده و نزدیک به ۱۸ میلیون دلار فروخته، در حالی که پیش‌بینی می‌شد این فیلم در افتتاحیه ۲۵ تا ۳۰ میلیون دلار فروش کند. کمدی رمانتیک «آخرین کریسمس» (Last Christmas) یونیورسال با بازی «امیلیا کلارک» هم که در ۳۴۴۸ سالن روی پرده رفته حدود ۱۳ میلیون دلار فروخته و برای رتبه‌ی سوم با «بازی با آتش» (Playing With Fire) پارامونت با بازی «جان سینا» و «ترمیناتور: سرنوشت شوم» رقابت می‌کند.

«میدوی» فیلمی به کارگردانی «رولند امریک» است که پیش‌بینی می‌شد در افتتاحیه ۱۳ میلیون دلار فروش کند. این فیلم «نبرد میدوی» سال ۱۹۴۲ را بازسازی کرده، جنگی که با پیروزی کلیدی متفقین در جنگ جهانی دوم به پایان رسید و شش ماه پس از حمله‌ی ژاپن به پرل هاربر درگرفت. «میدوی» همزمان با تعطیلات «روز سرباز» در تاریخ ۱۱ نوامبر روی پرده رفته و با بودجه‌ی ۱۰۰ میلیون دلاری‌اش یکی از پرخرج‌ترین فیلم‌های مستقل تاریخ است. منتقدین به فیلم امتیاز پایین ۳۵ درصد «راتن تومیتوز» داده‌اند.

«دکتر اسلیپ» به نویسندگی و کارگردانی «مایک فلنگان» از رمانی به همین نام به قلم «استیون کینگ» اقتباس شده و در عین حال به گفته‌ی فیلمساز دنباله‌ای برای فیلم «درخشش» کوبریک است که تفاوت‌هایی با رمان کینگ داشت. این فیلم تا امروز از «راتن تومیتوز»‌ امتیاز ۷۵ درصد دریافت کرده است.

«آخرین کریسمس» به کارگردانی «پل فیگ» با بودجه‌ی ۳۰ میلیون دلاری ساخته شده و تا چندین هفته همزمان با تعطیلات کریسمس روی پرده دوام خواهد آورد. «بازی با آتش» سینا در ۳۳۰۰ سالن اکران شده و به سوی فروش ۷ تا ۱۰ میلیون دلاری گام برمی‌دارد. این فیلم نیز با بودجه‌ای نزدیک به ۳۰ میلیون دلار به تولید رسیده و در مورد گروهی از آتش‌نشان‌هاست که باید از چندین کودک نجات‌یافته از حریق نگه‌داری کنند.

فیلم کره-ای زبان «انگل» (Parasite) به کارگردانی «بونگ جون-هو» این هفته از فروش ۱۰ میلیون دلاری عبور می‌کند. این فیلم برنده‌ی نخل طلای کن، ۱۱ اکتبر گذشته در آمریکای شمالی افتتاح شد و براساس آخرین برآوردها به فروش جهانی ۱۰۲ میلیون دلاری رسیده است. «کام‌اسکور» گزارش می‌دهد که «انگل» این هفته با اضافه کردن ۱۴۲ سالن دیگر و در مجموع ۶۰۳ سالن نمایش از فروش ۱۰ میلیون دلاری عبور خواهد کرد و به پرفروش‌ترین فیلم خارجی زبان در خاک آمریکا تبدیل می‌شود. با توجه به استقبال مردم و منتقدین، انتظار می‌رود این فیلم در چندین بخش از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی نامزد دریافت اسکار شود.

استودیوی یونیورسال با اکران نکردن «گربه‌ها» (Cats) تا اواسط ماه دسامبر، ممکن است فرصت نامزدی فیلم در مراسم اهدای جوایز را از دست بدهد. در سال ۲۰۱۲ فیلم «جانگوی آزاد» تارانتینو و یک سال بعد «گرگ وال استریت» ساخته‌ی «مارتین اسکورسیزی» شرایطی مشابه «گربه‌ها» داشتند. این فیلم‌ها در تعطیلات روز شکرگزاری افتتاح شدند و به تاریخ‌های معین شده برای گلدن گلوب، هیأت ملی نقد، حلقه‌ی منتقدین فیلم نیویورک، انجمل منتقدین فیلم لس آنجلس و جوایز صنف بازیگران نرسیدند.

امسال فیلم «گربه‌ها» در چنین شرایطی به سر می‌برد و به نظر می‌رسد که فرصت رقابت در چندین مراسم اهدای جوایز را از دست بدهد. استودیوی یونیورسال به اعضای حلقه‌ی منتقدین نیویورک اعلام کرده است که انتظار نداشته باشند فیلم را تا اواسط ماه دسامبر (اواخر آذرماه) روی پرده ببینند. «گربه‌ها» قرار است ۲۰ دسامبر روی پرده برود، در حالی که گلدن گلوب تاریخ ۴ دسامبر (۱۳ آذر ماه) را برای اکران فیلم‌های حاضر در رقابت تعیین کرده است. هیأت ملی نقد آمریکا نیز برندگانش را ۳ دسامبر معرفی خواهد کرد و فهرست نامزدهای جوایز صنف بازیگران ۸ دسامبر منتشر می‌شود.

«گربه‌ها» به کارگردانی «تام هوپر» که در سال ۲۰۱۱ با «سخنرانی پادشاه» برنده‌ی اسکار بهترین فیلم شد، یک اثر موزیکال با جلوه‌های ویژه‌ی بسیار زیاد است و تریلرهای آن با واکنش‌های مختلفی همراه شده است. یونیورسال انتظار دارد با این فیلم موفقیت‌هایی در سطح «ماما میا!» و «بینوانان» دیگر اثر هوپر که ۴۴۲ میلیون دلار در سراسر دنیا فروخت کسب کند.

بازیگرانی چون «جنیفر هادسون»، «جودی دنچ»، «تیلور سوئیفت»، «ادریس البا» و «ایان مک‌کلن» در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند و اکران دیرهنگام آن احتمال پیروزی آنان را برای کسب جایزه به ویژه از طرف صنف بازیگران کاهش می‌دهد. حتی «کلینت ایستوود» که حضور دیر-هنگام در فصل اهدای جوایز شناخته می‌شود، فیلم «ریچارد جوول» (Richard Jewell) را ۲۰ نوامبر (۲۹ آبان ماه) افتتاح می‌کند و همزمان در جشنواره‌ی فیلم AFI روی پرده می‌برد. با این حال، «گربه‌ها» می‌تواند در گیشه پرفروش شود و نیازی به توجه آکادمی و سایر مراسم نداشته باشد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۸ آبان ۱۳۹۸ ۲۳:۲۹

لینک Cats به صفحه یک انیمیشن هست

نمایش اسپویل
۱۹ آبان ۱۳۹۸ ۰۱:۲۱

اصلاح شد. سپاس از توجه شما.

نمایش اسپویل