news-background
news-background

علت تظاهرات زنان با لباس‌های Handmaid's Tale چیست؟

گروهی از معترضین آمریکایی با لباس‌های نمادین سرخ رنگی که برخی زنان در سریال «سرگذشت ندیمه» (دانلود سریال The Handmaid's Tale با لینک مستقیم) می‌پوشند، پیش از برگزاری جلسه‌ی استماع تأییدیه «ایمی کنی برت» نامزد ریاست دیوان عالی ایالات متحده، در واشینگتن تجمع کردند. ورایتی گزارش داده است که روز یکشنبه، چندین تظاهرکننده در اعتراض به جانشینی برت با «روث بیدر گینزبرگ» به «کپیتال هیل» آمدند. جلسه‌ی استماع برت در حال برگزاری است. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

برت به عنوان قاضی و حقوق‌دان در مورد مسائل حائز اهمیتی چون سقط جنین، بیمه درمانی، حق حمل اسلحه و مهاجرت، دارای عقاید محافظه‌کارانه است. بسیاری از دمکرات‌ها نگرانند که انتخاب او به عنوان رئیس دیوان عالی ممکن است حق سقط جنین را از زنان آمریکایی بگیرد.

در سریال «سرگذشت ندیمه» شبکه‌ی هولو، زنان در یک آمریکای دیستوپیایی چنین حقوقی ندارند و از آن‌ها تنها برای تولید مثل استفاده می‌شود. در این جامعه‌ی توتالیتر زنان بارور که ندیمه خوانده می‌شوند، باید به نشانه‌ی بارداری لباسی سرخ رنگ بپوشند.

این ظاهر زنان در سریال به نمادی در تجمعات دیگر در سراسر دنیا نیز بدل شده است. پس از مرگ گینزبرگ در ماه گذشته، و نامزد شدن برت از سوی «دونالد ترامپ»، معترضین مقابل ساختمان دیوان عالی تجمع کردند. زنان در لهستان و هلند نیز در تظاهرات حقوق زنان از این لباس‌ها استفاده کرده بودند. این در حالی است که برت در جلسه‌ی استماع لباسی می‌پوشد که بی‌شباهت به زنان در سریال نیست.

سریال «سرگذشت ندیمه» یکی از تحسین‌شده‌ترین و محبوب‌ترین سریال‌های شبکه‌ی هولو است که تاکنون ۵۴ نامزدی و ۱۵ جایزه‌ی امی از جمله امی بهترین سریال درام را تصاحب کرده است. فصل چهارم این سریال در سال ۲۰۲۱ پخش خواهد شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید