news-background
news-background

شباهت لوگوی «نیروی فضایی» ترامپ با Star Trek

«دونالد ترامپ» روز جمعه از لوگوی رسمی «نیروی فضایی» آمریکا رونمایی کرد و دیری نگذشت که هواداران «پیشتازان فضا» (Star Trek) آن متوجه شباهت عجیب آن با «استارفلیت» در سریال شدند. ترامپ با رونمایی از این لوگو یادآور می‌شد که ششمین شاخه‌ی ارتش ایالات متحده‌ تشکلیلاتی فرا-زمینی خواهد بود. بنابراین چه الگویی بهتر از سازمان شبه‌-نظامی و تحقیقاتی «استارفلیت» که «جین رادنبری» در سال ۱۹۶۶ در اولین اپیزود «پیشتازان فضا» معرفی کرد.

ترامپ در زمان پخش سریال علمی-تخیلی کلاسیک از شبکه‌ی NBC جوانی ۲۰ ساله بود، بنابراین تأثیر سریال بر او محتمل است، همان‌گونه که نفوذ آن در بین دانشمندان و محققان ناسا غیرقابل انکار است. اما رونمایی ترامپ از لوگوی «نیروی فضایی» موجب شکل‌گیری واکنش‌های بسیاری در شبکه‌های اجتماعی شد و این مسئله نشان می‌دهد که تقلید از «پیشتازان فضا» بیش از حد بوده است.

ترامپ در صفحه‌ی توئیتر خود می‌نویسد: «پس از مشاوره با رهبران عالی‌قدر نظامی، طراحان، و سایرین، مفتخرم که لوگوی جدید «نیروی فضایی ایالات متحده»، ششمین شاخه از ارتش بزرگ‌مان را تقدیم کنم.»

توئیتر و دیگر شبکه‌های اجتماعی به سرعت با واکنش هواداران «پیشتازان فضا» مواجه شد که بی‌درنگ متوجه شباهت‌های لوگوی «نیروی فضایی» و سازمان «استارفلیت» شدند. «جورج تاکی» بازیگر پیشکسوت «پیشتازان فضا» یکی از افرادی بود که از ترامپ خواست حق‌الامتیاز لوگو را به سازندگان بدهند.

«بیل پالمر» تحلیل‌گر سیاسی نوشته است: «دونالد ترامپ درست یک روز پس از اینکه همه سریال «پیشتازان فضا: پیکارد» را دیدند و یادشان آمد که لوگوی «استارفلیت» چه شکلی است، تصمیم گرفت از لوگوی «نیروی فضایی» که تقلیدی است از «جین رادنبری» و سریال «پیشتازان فضا» رونمایی کند. او احمق‌ترین جنایت‌کار دنیاست...»

هواداران «پیشتازان فضا»‌ این روزها به دنبال انتشار سریال «پیشتازان فضا: پیکار» (Star Trek: Picard) حضور فعالی در شبکه‌های اجتماعی دارند. پیش‌تر نیز شایعه‌ی تولید فیلمی با رده‌ی سنی بزرگسال برای «پیشتازان فضا» به کارگردانی «کوئنتین تارانتینو» شنیده می‌شد.

دسامبر گذشته ترامپ با امضای لایحه‌ای تخصیص بودجه به «نیروی فضایی» را قانونی کرد تا پس از «گارد ساحلی»، «نیروی هوایی»، «نیروی دریایی»، «نیروی زمینی» و «سپاه تفنگداران دریایی»، ششمین شاخه از ارتش آمریکا باشد. «نیروی فضایی» ارتش آمریکا در توئیتر دارای بیش ۲۰۰ هزار دنبال‌کننده است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید