news-background
news-background

سه‌گانه‌ Before با فیلم کوتاهی که یکی از هواداران در قرنطینه ساخت ادامه پیدا کرد

جسی و سلین در فیلم کوتاهی که یکی از هواداران تحت عنوان «پیش از پایان» تدوین کرده به نحوی ادامه پیدا کرد.

هواداران سه‌گانه‌ی «پیش از طلوع» (دانلود فیلم Before Sunrise با لینک مستقیم) به کارگردانی «ریچارد لینکلیتر» همچنان منتظرند تا قسمت چهارم با بازی «ایتان هاک» و «ژولی دلپی» ساخته شود. قسمت دوم سه‌گانه در سال ۲۰۰۴ با نام «پیش از غروب» (دانلود فیلم Before Sunset با لینک مستقیم) و قسمت سوم در سال ۲۰۱۳ با نام «پیش از نیمه‌شب» (دانلود فیلم Before Midnight با لینک مستقیم) ساخته شد. اما اخیراً یکی از هواداران فیلم با تدوین گفتگوی آنلاین اخیر هاک و دلپی فیلم کوتاهی برای این مجموعه خلق کرده و نامش را «پیش از پایان» (Before the End) گذاشته است.

در این ویدیوی دو دقیقه‌ای از تصاویر مصاحبه‌ی هاک و دلپی با جشنواره‌ی فیلم تورنتو استفاده شده تا شخصیت‌های جسی و سلین را در قرنطینه نشان دهد. ویدیو حاوی هیچ دیالوگی نیست و تنها ترانه‌ی «بیا اینجا» (Come Here) «کث بلوم» روی آن شنیده می‌شود که از آن در فیلم «پیش از طلوع» استفاده شده بود. هدف کلیپ تنها این است که صحنه‌ی فروشگاه موسیقی «پیش از طلوع» در قرنطینه بازسازی شود. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

«راب استون» خالق این ویدیو می‌گوید: «آزمایشی بود برای سنجش «اثر کولشف» در شبکه‌های اجتماعی، با نشان دادن اینکه چگونه ترکیب تصاویر غیر مرتبط در ذهن مخاطب سینما روایت خلق می‌کند، با وجود آن‌که ارتباط احساسی میان تصاویر، مانند این ویدیو، برساخته‌ی ذهن مخاطب است.»

«ایتان هاک» در مصاحبه با جشنواره‌ی تورنتو فاش کرد که «پیش از طلوع» با ناامیدی لینکلیتر از خودش با فیلم کالت و مرد-محور «مات و مبهوت» (دانلود فیلم Dazed and Confused با لینک مستقیم) شکل می‌گیرد. هاک می‌گوید: «او واقعاً به خاطر اینکه در فیلم با مردان بهتر از زنان برخورد می‌کند از خودش ناامید شده بود. او در پایان فیلم احساس کرد که فیلم پسرانه است. تمرکزش بر شخصیت‌های مرد است. به هدف چخوفی بی‌جنست بودن نائل نشد.»

تماشای انلاین فیلم خارجی.

هاک می‌گوید ایجینت‌های او تمایلی نداشتند با کارگردان فیلم «مات و مبهوت» که در گیشه شکست خورده بود همکاری کند. او نحوه‌ی مطرح کردن ایده‌ی فیلم توسط لینکلیتر را شرح می‌دهد: «او گفت نمی‌خواهم چندان نگران فیلمنامه باشی. از تو دعوت می‌کنم که در کنار من فیملسازی کنی. تمام عمر را به سینما رفته‌ام و در آن‌ها فقط جاسوسی و تیراندازی و هلی‌کوپتر و این اکشن‌ها وجود دارد. [به گونه‌ای که] فکر می‌کنی زندگی ما هیچ درامی نداشته. اما من چنین احساسی ندارم. زندگی من به نظر خودم هیجان‌انگیز می‌رسد در حالی که هیچ‌گاه درگیر تیراندازی با اسلحه یا تعقیب و گریز نبوده‌ام. می‌دانی هیجان‌انگیزترین اتفاقی که در زندگی‌ من افتاده چیست؟ ارتباط با یک انسان دیگر... اگر بتوانیم آن را روی پرده به تصویر بکشیم مردم دوست خواهند داشت.»

چند هفته پس از نگارش فیلمنامه، هاک به یاد می‌آورد که دلپی در این باره نگران شده است که فیلم بیش از حد کسل‌کننده شود: «در یکی از جلسات تمرین ژولی گفت: «این فیلم به‌شدت کسل‌کننده خواهد شد. در مورد دو نفر است که با هم حرف می‌زنند. بیایید چند شوخی اضافه کنیم! باید چند طنزنویس را دعوت کنیم که در نوشتن شوخی‌ها همکاری کنند.» ریک جواب داد: «ژولی، من چهار هفته است با تو در این هتل مشغول نوشتن فیلمنامه‌‌ام و اصلاً برای من کسل‌کننده نبوده است... اگر بتوانیم تمامی این مسائل را روی پرده نشان دهیم هیچ‌کس خسته نمی‌شود. اگر هم شدند بروند به جهنم.»»

هاک در ادامه گفت: «چیزی که سعی داشت بگوید این بود که ما کافی هستیم. برای ما به عنوان انسان درک آن دشوار است. ما جذابیم. ما ارزشمندیم. انسان از لحظه‌ای که به دنیا می‌آید ویژه است... گاهی پس از نگاه کردن فیلم‌های «هری پاتر» و «آواتار» احساس افسردگی می‌کنم چرا که آن ابرنیروها و جادوها را در اختیار ندارم. اما به نظر من فیلم‌های ریک باعث می‌شود که متوجه شوید زندگی شما جادویی است.»

   

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۲ خرداد ۱۳۹۹ ۱۰:۴۱

آخه نمیشه براش چهارمی رو ساخت که یعنی منظورم اینه که قبل از طلوع، قبل از غروب، قبل از نیمه شب چهارمی دیگه اسمش چی می تونه باشه

نمایش اسپویل
۱۱ خرداد ۱۳۹۹ ۲۲:۳۸

ممنون بخاطر این پست ... فضای کارهای ریچارد لینکلیتر رو دوست دارم خیلی ...مخصوصا Boyhood ...

نمایش اسپویل