news-background
news-background

«سث روگن»: بزرگ‌ترین رقبای استودیوی مارول کمدی‌های ۲۰۰ میلیون دلاری‌‌اند

تعریف کمدی در طول دهه‌ی اخیر تکامل پیدا کرده و مثل سال‌های پیش از آن تنها رده‌ی سنی بزرگسال و نقش‌آفرینی چند ستاره برای فروش بیش از ۱۰۰ میلیون دلاری آن کافی نیست. در حالی که استودیوی مارول بازار فیلم در سراسر دنیا را در اختیار گرفته، «سث روگن» اعتراف می‌کند که برای مقابله باید کار متفاوتی ساخت. تماشای انلاین فیلم خارجی.

روگن در مصاحبه با «گیم رادار» از وضعیت سینمای کمدی در سال ۲۰۲۰ می‌گوید و مطابق انتظار بخش زیادی از گفتگویش را به این مسئله اختصاص می‌دهد که چگونه استودیوی مارول رویکرد به سینما را تغییر داده‌ است.

روگن می‌گوید: «چیزی که من و [همکار تهیه‌کننده] ایوان [گلدبرگ] در موردش بسیار بحث کرده‌ایم این است که فیلم‌های مارول به کمدی تبدیل شده است. «ثور: رگنراک» (دانلود فیلم Thor: Ragnarok با لینک مستقیم) یک کمدی است. «مرد مورچه‌ای» (دانلود فیلم Ant-Man با لینک مستقیم) ذاتاً یک کمدی است. بنابراین وضعیت چنین است. کمدی‌های ۲۰۰  میلیون دلاری در حال اکران است و این مشکلی است که به عنوان یک فیلمساز ژانر کمدی باید از آن آگاهی داشته باشم. سطح انتظار مردم به این حد رسیده!»

او در ادامه می‌گوید:‌ «اگر بخواهید یک کمدی بسیار بزرگ بسازید، بدانید که رقیب شما مارول است. گفتن ندارد که ساخت چنین فیلمی درست نیست، اما بدانید که مخاطب در حال دیدن این‌گونه فیلم‌هاست. وقتی این فیلم‌ها را در سینما می‌بینید، مانند فیلم‌های کمدی عمل می‌کنند. طنز آن‌ها در سطح قابل‌قبولی است و ستارگان کمدی در آن بازی می‌کنند.»

پس فیلمسازی که کمتر از ۵۰ میلیون دلار بودجه در اختیار دارد برای رقابت با بزرگ‌ترین استودیوی دنیا که پرفروش‌ترین فیلم‌ سال را اکران می‌کند باید چه کند؟ تمرکز بر عناصر انسانی. روگن توضیح می‌دهد: «مخاطبین هنوز از کمدی لذت می‌برند و «ددپول» می‌خواهند – اما مقیاس آن‌ها عظیم است. بنابراین وقتی فیلمساز چنین مقیاسی را نمی‌تواند ارائه کند، باید فکر کند: «من چه چیزی برای ارائه دارم؟» به همین علت است که فیلمی مثل «پسران خوب» (دانلود فیلم Good Boys با لینک مستقیم)‌ موفق می‌شود، چون ما در مقیاس فیلم رقابت نمی‌کنیم. چیزی که ارائه می‌کنیم کمدی محض است و احساس و ارتباط و نوستالژی. این فیلم می‌فروشد.»

هرچند بعضی از فیلم‌های مارول از نظر لحن با یکدیگر متفاوتند اما روگن به‌ هیچ وجه در اشتباه نیست. حتی «جدی‌ترین» فیلم‌های مارول از جمله «کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان» (دانلود فیلم Captain America: Winter Soldier با لینک مستقیم) و «انتقام‌جویان» ریشه در کمدی دارند.

روگن اخیراً فیلم کمدی «خیارشور آمریکایی» (دانلود فیلم An American Pickle با لینک مستقیم) را از طریق HBO Max پخش کرده است. این فیلم پیش‌تر قرار بود توسط سونی در سالن‌های سینما اکران شود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید