news-background
news-background

رکوردشکنی Joker در روز اول اکران با فروش ۳۹ میلیون دلاری

حواشی جنجالی مانع رکوردشکنی «جوکر» (Joker) برادران وارنر نشد. این فیلم جمعه شب با فروش ۳۹.۹ میلیون دلاری، رکورد پرفروش‌ترین روز افتتاحیه در ماه اکتبر را شکست و در حال حاضر به دنبال ثبت رکورد آخر هفته‌ی ۹۲ میلیون دلاری است.

هفته‌ی گذشته پیش‌بینی می‌شد که فیلم هفته‌ی اول را با ۸۰ تا ۹۰ میلیون دلار آغاز کند. بنابراین انتظار می‌رود «جوکر» از رکورد ۸۰.۳ میلیون دلاری «ونوم» که اکتبر سال گذشته ثب شده بود عبور کند. این فیلم در هفته‌های گذشته با شخصیت شرورش جنجال زیادی به پا کرد و باعث شد تدابیر امنیتی برای پیش‌گیری از کشتار جمعی در بعضی سالن‌های نمایش افزایش یابد. علاوه بر این، خانواده‌ی قربانیان حادثه‌ی تیراندازی شهر آرورا با ارسال نامه‌ای به برادران وارنر از انتشار چنین فیلمی ابراز نگرانی کرده بودند. پنجشنبه شب اکران «جوکر» در یکی از سالن‌های نمایش هانتینگتن بیچ، کالیفرنیا پس از دریافت گزارش «موثق» حمله‌ی مسلحانه لغو شد.

«جوکر» که در ۴۳۷۳ سالن روی پرده رفته، اواخر آگست در جشنواره‌ی تورنتو هم اکران شده و شیر طلایی را تصاحب کرده و  بسیاری از منتقدان بازی «واکین فینیکس» را شایسته‌ی اسکار دانستند. این فیلم تاکنون در ۷۳ بازار بین‌المللی اکران شده و فروش جارجی خود را به ۵۷.۲ میلیون دلار رسانده است. پرفروش‌ترین بازارهای خارجی «جوکر» شامل بریتانیا با ۴.۷ میلیون دلار، مکزیک با ۴.۲ میلیون دلار، ژاپن با ۱.۹ میلیون دلار و اسپانیا با ۱.۴ میلیون دلار بودند.

«جوکر» پنجشنبه شب با رکورد ۱۳.۳ میلیون دلاری رکورد اکران‌های داخلی پنجشنبه‌شب را نیز شکست. این رکورد هم پیش از این با ۱۰ میلیون دلار در اختیار «ونوم» بود. «جوکر» تا ۵ اکتبر (۱۳ مهر ماه) از منتقدین امتیاز ۷۰ درصد و از مخاطبین «راتن تومیتوز» امتیاز ۹۲ درصد دریافت کرده است.

این هفته فیلم «نفرت‌انگیز» (Abominable) یونیورسال که تا جمعه شب ۲.۷ میلیون دلار دیگر به خانه برده و «داونتن ابی» با ۲.۴ میلیون دلار در هفته‌ی سوم در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند. «اغواگران» با بازی «جنیفر لوپز» نیز با ۱.۹ میلیون دلار در هفته‌ی چهارم خود کسب کرده و رتبه‌ی چهارم را به خود اختصاص داده و «آن: بخش دو» برادران وارنر نیز با ۱.۴ میلیون دلار در جایگاه پنجم ایستاده است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید