news-background
news-background

«رابرت پتینسون» می‌گوید بتمن یک قهرمان نیست

بعضی «بتمن» را یکی از بزرگترین ابرقهرمانان تاریخ کتاب‌های کامیک می‌دانند، اما «رابرت پتینسون» ستاره‌ی فیلم «بتمن» (The Batman) معتقد است که این شخصیت آن قهرمانی که مردم تصور می‌کنند نیست. تاکنون بازیگران متعددی نقش «بروس وین» را در سینما بازی کرده‌اند، از «آدام وست» گرفته تا «مایکل کیتون»، «کریستین بیل» و در نهایت «بن افلک» که بازی‌اش در «بتمن در مقابل سوپرمن: طلوع عدالت» با واکنش‌های بی‌رحمانه‌ی مخاطبین همراه بود. پتینسون به تازگی در مصاحبه با نیویورک تایمز از نوع شخصیت «بتمن» خودش گفته است.

او می‌گوید: «بتمن یک قهرمان نیست. شخصیتی پیچیده دارد. فکر نمی‌کنم هیچوقت بتوانم نقش یک قهرمان واقعی را بازی کنم – همیشه باید اشکالی در کار باشد. فکر می‌کنم به این علت باشد که یکی از چشمانم از دیگری کوچک‌تر است.»

در سال‌های اخیر نه تنها دنیای سینمایی دی‌سی، بلکه مشخصاً نقش «بتمن» با حواشی مختلفی روبرو بوده است. وقتی که افلک برای بازی در نقش قراردادی با برادران وارنر منعقد کرد، قصد داشت فیلمنامه‌ی فیلم اختصاصی شخصیت را نوشته و کارگردانی هم کند. به دنبال نقدهای منفی «بتمن در مقابل سوپرمن» و شکست تجاری «لیگ عدالت» (Justice League)، شایعه‌ی جدایی افلک از پروژه به گوش رسید. او ابتدا از نویسندگی و کارگردانی فیلم کناره‌گیری کرد و آن را به «مت ریوز» سپرد، اما در نهایت از بازی در نقش اصلی هم انصراف داد.

گزارش پیوستن پتینسون به پروژه‌ی «بتمن» چند هفته زودتر درز کرد و بازیگر را بنابر گفته‌ی خودش بسیار آشفته ساخت. او در مصاحبه با ورایتی در مورد پوشیدن لباس شخصیت برای اولین بار گفت: «شاید دیوانه‌وارترین کاری بود که در دوران بازیگری انجام دادم. یادم هست وقتی آن را پوشیدم به مت گفتم احساس می‌کنم تغییر شکل پیدا کرده‌ام! او گفت بهتر است این طور باشد! تو به معنای واقعی کلممه لباس بتمن پوشیده‌ای. به سرعت احساس قدرت به شما دست می‌دهد.»

پتینسون پیش‌تر در مصاحبه با مجله‌ی اسکوایر فاش کرده بود در حین فیلمبرداری فیلم جدیدش «فانوس دریایی» (The Lighthouse) باید خاک می‌خورده و در لباس خودش ادارار می‌کرده. او در مصاحبه‌ی جدیدش با نیویورک تایمز از صحنه‌ی ابتدایی می‌گوید: «اولین نمای من یک صحنه‌ی خودارضایی وحشیانه بود. اینکه در افتتاحیه‌ی فیلمی دست به کاری عظیم بزنی خوشایند است، و من با اولین برداشت چنین کاری کردم. ۱۸۰ درجه با چیزی که در جلسات آزمایشی تمرین کرده بودیم تفاوت داشت و من می‌توانستم بهت را در چهره‌ی اگرز ببینم. به محض اینکه این کار را انجام دادم مسیر فیلمبرداری هموار شد.»

از آنجا به بعد فیلمبرداری دیوانه‌وارتر هم می‌شود و پتینسون برای بازی در نقش خود مست می‌کند. او در سال ۲۰۱۸ در مصاحبه با مجله‌ی اینترویو گفته بود که بازی در «فانوس دریایی» مثل شکنجه بود و حتی یک بار تا مرز مشت زدن به صورت کارگردان هم پیش رفته است.

«بتمن» ۲۵ ژوئن ۲۰۲۱ (۴ تیرماه ۱۴۰۰) و «فانوس دریایی» از ۱۸ اکتبر (۲۶ مهرماه) در آمریکا اکران می‌شود.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۶ مهر ۱۳۹۸ ۲۰:۵۴

گربه دستش به گوشت نمیرسید میگف بو میده

نمایش اسپویل
۲۶ مهر ۱۳۹۸ ۱۸:۰۱

بتمن همیشه یه ضد قهرمان یا ویجیلانته بوده به همین دلیل مشهورترین و پرطرفدارترین شخصیت کامیک بوکی هست

نمایش اسپویل