news-background
news-background

«دیوید شویمر»: Friends باید با بازیگران تماماً سیاه‌پوست بازسازی شود

«دیوید شویمر» ستاره‌ی «دوستان» برای احیای سریال ایده‌هایی دارد.

«دیوید شویمر» ۵۳ ساله به تازگی در مصاحبه با گاردین از ایده‌هایش برای احیای سریال «دوستان» (دانلود سریال Friends با لینک مستقیم) با بازیگرانی از نژادهای دیگر گفته است. شویمر می‌گوید در طول سریال پیشنهاد کرده که شخصیت او «راس» با زنانی از نژادهای مختلف قرار ملاقات بگذارد. نامزدهای راس در سریال شامل «جولی» با بازی «لورن تام» و «چارلی ویلر» با بازی «عایشا تایلر» می‌شدند.

شویمر می‌گوید‌: «شاید بهتر باشد که «دوستان» با بازیگرانی تماماً سیاهپوست یا تماماً آسیایی تبار ساخته شود. اما من [در زمان تولید سریال] از رعایت نشدن تنوع نژادی آگاه بودم و سال‌ها تلاش کردم که راس با زنانی از نژادهای مختلف آشنا شود. یکی از اولین دوست‌های دختری که در سریال داشتم یک زن آسیایی آمریکایی بود و در ادامه هم شخصیت با یک زن آفریقایی آمریکایی آشنا می‌شود. این فشاری آگاهانه از سوی من بود.»

او در ادامه از تأثیر مادر خود که یک وکیل فمینیست و فعال سیاسی بوده می‌گوید: «از امتیازاتم به عنوان یک مرد سفیدپوست دگرجنس‌گرا که والدینش برای او تدریس خصوصی را تدارک دیده‌اند کاملاً آگاهی دارم. همیشه احساس  مسؤلیت کرده‌ام که این امتیازات را [برای جامعه] جبران کنم و هرجا که سوء استفاده‌ از قدرت را ببینم معترض شوم.»

این درحالی است که به نظر می‌رسد سریال «دوستان» خود بازسازی یک سیت‌کام با بازیگران تماماً سیاه‌پوست در دهه‌ی ۱۹۹۰ به نام «زندگی مجردی» (Living Single) بوده باشد و از آن سریال الهام گرفته شده است.

شویمر در خصوص احیای دوباره‌ی «دوستان» می‌گوید: «فکر نمی‌کنم ممکن باشد، چرا که همه‌ی عوامل مسیر متفاوتی در پیش گرفته‌اند. به نظرم همگی با من هم‌عقیده باشند: چرا باید پایانی که به نظر درست می‌آید را خراب کرد؟ حاضر نیستم هیچ‌کاری برای پول انجام دهم.»

شویمر علت محبوبیت «دوستان» پس از گذشته ۱۶ سال را داستان سریال می‌داند که پیش از عصر گوشی‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی روی می‌دهد. او می‌گوید: «به این دلیل است که «دوستان» نوستالژیک به نظر می‌رسد، زیرا در زمانی ساخته شد که در آستانه‌ی تغییری اساسی بود. داستان درباره‌ی شش فردی بود که واقعاً می‌نشستند و با یکدیگر حرف می‌زدند.»

او در مورد موضوعات بحث‌برانگیز سریال – برای مثال شوخی با وزن مونیکا – که امروز می‌تواند ناخوشایند باشند می‌گوید: «حقیقت این است که سریال در زمانه‌ی خود به خاطر نحوه‌ی نمایش روابط جنسی مختلف انقلابی بود. در اپیزود اول سریال همسر شخصیت من او را ترک می‌کند تا با یک زن دیگر وارد رابطه شود و در مراسم ازدواج این زوج همجنسگرا حاضر می‌شود.»

شویمر در ادامه می‌گوید: «باید هدف سریال در آن زمانه را درک کنید. من اولین نفری هستم که می‌گویم بعضی از رفتارها در زمان تولید سریال ناشایست و از روی بی‌ملاحظگی بوده‌اند، اما احساس می‌کنم که فشارسنجم در آن زمان دقیق کار می‌کرد. در همان روزها به مشکلات اجتماعی و نابرابری‌های اجتماعی توجه می‌کردم.»

هواداران «دوستان» نوامبر گذشته با انتشار گزارش تولید احتمالی ویژه‌برنامه‌ای با حضور عوامل برای شبکه‌ی اچ‌بی‌او مکس هیجان‌زده شدند. اما «کوین رایلی» اوایل ژانویه اعلام کرد که سران شبکه هنوز با سازندگان به توافق نرسیده‌اند. «جنیفر انیستون» هفته‌ی گذشته هوادارانی که از محل فیلمبرداری سریال دیدن کرده بودند را غافلگیر کرد. در سریال «دوستان» علاوه بر شویمر «جنیفر انیستون»، «کورتنی کاکس»، «لیزا کودرو»، «متیو پری» و «مت له‌بلانک» نقش‌آفرینی کردند.

اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۰ بهمن ۱۳۹۸ ۲۲:۴۹

یه خار خوب داشتیم از این سریال اونم میخوان خراب کنن یه مشت سیاه پوست گی میخوان بیارن اه اه حالم بهم خورد

نمایش اسپویل
۱۰ بهمن ۱۳۹۸ ۲۱:۰۶

نمیدونم چرا یک سریال جدید و کاملا اورجینال با فیلمنامه عالی با مضمون دوستی با المان های برابری و ... که امروز دغدغه اجتماعی شده نمیسازن یک سریال نو که مثل فرندز دو دهه بعد هم همه دوسش داشته باشن!

نمایش اسپویل
۱۰ بهمن ۱۳۹۸ ۱۹:۳۷

یک مُهر حماقت بزرگ روی پیشونی خودش زد. دیگه با چه زبونی بگه: به منِ احمق هم یکم نگاه کنید.

نمایش اسپویل
۱۰ بهمن ۱۳۹۸ ۱۹:۱۴

نگاه کن تو رو خدا یه مشت نژاد پرست هوموفوب ریختن این زیر دارن چرت و پرت کامنت میکنن.

نمایش اسپویل
۱۰ بهمن ۱۳۹۸ ۱۶:۰۸

دارن یه کاری میکنن همه خاطرات خوبی که از این سریال داریم خراب بشه با این ژست های برابری جنسیتی. اصلا من پیشنهاد میکنم سری جدید رو با 6 تا بازیگر زن سیاهپوست همجنسگرا درست کنن که همه جوایز رو درو کنه.

نمایش اسپویل
بیشتر