news-background
news-background

«این دیگر چه فیلمی بود؟» حمله‌ «دونالد ترامپ» به اسکار Parasite و «برد پیت»

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا هنگام سخنرانی در کلورادو پیروزی «انگل» (دانلود فیلم Parasite با لینک مستقیم) در مراسم اهدای جوایز آکادمی را به سخره گرفت و گفت یک فیلم خارجی زبان نباید جایزه‌ی اسکار بهترین فیلم را دریافت کند.

ترامپ می‌گوید: «در ضمن، مراسم اهدای جوایز آکادمی امسال چقدر بد بود. و برنده فیلم از کره‌ی جنوبی شد. این دیگر یعنی چه؟ ما به اندازه‌ی کافی با کره‌ی جنوبی در مورد تعرفه‌ی واردات مشکل داریم، آنوقت‌ جایزه‌ی بهترین فیلم سال را به آن‌ها می‌دهند. آیا فیلم خوبی بود؟ نمی‌دانم.»

او سپس اضافه می‌کند: «بیایید «بر باد رفته» را پس بگیریم... اجازه می‌دهید [فیلم‌هایی مثل] «بر باد رفته» را پس بگیریم؟» آن فیلم بهترین برنده‌ی اسکار بخش بهترین فیلم در سال ۱۹۴۰ و ۸۰ سال قبل بود. «بلوار سانست» فیلم‌های بسیار خوبی بودند.»

ترامپ سپس تظاهر می‌کند که یک اهداکننده‌ی جایزه‌ی اسکار است: «اسکار اهدا می‌شود به... فیلمی از کره‌ی جنوبی. من فکر می‌کردم در بخش بهترین فیلم خارجی زبان برنده‌ می‌شود. بهترین فیلم خارجی زبان. این اتفاق هرگز رخ داده بود؟»

استودیوی نئون که فیلم «انگل» را در آمریکا پخش کرده در واکنش به اظهارات ترامپ در صفحه‌ی رسمی توئیتر خود نوشته است: «قابل درک است، زیرا خواندن بلد نیست.»

«انگل» هفته‌ی گذشته در بخش بهترین فیلم، بهترین فیلم بین‌المللی، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه‌ی اریجینال اسکار را به خانه برد. این اولین بار بود که یک فیلم غیر-انگلیسی زبان جایزه‌ی اسکار بهترین فیلم را تصاحب می‌کرد.

ترامپ پیش‌تر نیز به انتقاد از مراسم اسکار پرداخته بود. وقتی که در سال ۲۰۱۷ برنده‌ی اسکار بهترین فیلم به اشتباه به «لا لا لند» اهدا شد، ترامپ گفت: «آن‌ها چنان بر روی مسائل سیاسی تمرکز کرده بودند که در پایان مدیریت مراسم از کنترل‌شان خارج شد.»

آقای ترامپ به «برد پیت» هم طعنه می‌زند و او را «یک خودشیرین کوچک» می‌خواند و می‌گوید هیچ‌وقت از طرفداران او نبوده است. پیت پس از کسب اولین اسکار دوران بازیگری خود با «روزی روزگاری در هالیوود» روی صحنه گفت: «به من گفته‌اند تنها ۴۵ ثانیه فرصت سخنرانی دارم، مدتی که ۴۵ ثانیه بیشتر از فرصتی است که مجلس سنا این هفته به «جان بولتون» [برای شهادت دادن علیه ترامپ] داد.»

در سال‌های گذشته بعضی از سیاست‌مداران مشارکت‌هایی در مراسم اهدای جوایز داشته‌اند. «فرانکلین دی. روزولت» رئیس‌ جمهور پیشین آمریکا مراسم اسکار را در سال ۱۹۴۱ از کاخ سفید افتتاح کرد، در حالی که «رونالد ریگان» در سال ۱۹۸۱ سخنرانی ضبط‌شده‌ای را برای مراسم فرستاد. در سال ۲۰۱۳ نیز «میشل اوباما» بانوی اول آمریکا در آن زمان اسکار بهترین فیلم را به «آرگو» داد. در سال ۲۰۱۶ نیز «جو بایدن» معاون رئیس جمهور وقت اجرای «لیدی گاگا» را معرفی کرد.

«کمیته‌ی ملی حرب دمکرات» نیز به انتقاد ترامپ از اسکار واکنش نشان داده و می‌گوید: ««انگل» فیلمی خارجی زبان است که غفلت طبقه‌ی ثروتمند در مورد مشکلات طبقه‌ی کارگر را متذکر می‌شود، و برای دیدنش باید دو ساعت زیرنویس خواند. کاری که البته ترامپ از آن بیزار است.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۳ اسفند ۱۳۹۸ ۱۵:۰۵

«قابل درک است، زیرا خواندن بلد نیست». چه خوب قهوه اش کردن???

نمایش اسپویل
۲ اسفند ۱۳۹۸ ۲۳:۲۶

گمون کنم تنها حرف درستش همین بوده پارازیت رو زیادی بولد کردن

نمایش اسپویل
۲ اسفند ۱۳۹۸ ۲۱:۵۷

تنها موردی که با ترامپ مواقق بودم همین بود

نمایش اسپویل
۲ اسفند ۱۳۹۸ ۱۹:۴۷

سلبریتی های دوزاری آمریکا فکر میکنن اگر به ترامپ فحش بدن فهم و شعورشون بالاتر از چیزی که هست نشون داده میشه، اما در واقع هیچ کدومشون هر از بر تشخیص نمیدن.

نمایش اسپویل
۲ اسفند ۱۳۹۸ ۱۶:۱۸

10 سال دیگه کسی اسم ترامپ رو یادش نیست، ولی 50 سال دیگه هنوز مردم فیلمهای برد پیت رو میبینن و درباره اش حرف میزنن.

نمایش اسپویل
۱۲ خرداد ۱۳۹۹ ۲۰:۵۲

میشه یکی رئیس جمهور بشه اسمشو 10 سال بعد کسی ندونه؟ چی میگی شما؟ بعدشم همه ی مردم دنیا سینما و هالیوود و فیلم های برد پیت رو دنبال نمیکنن و فیلم هاش توسط همه ی مردم دیده نمیشه؟ چند درصد مردم دنیا به نظرت اصلا فیلم میبینن و فیلم های برد پیت رو؟ در آی ام دی بی بیشترین فیلم و سریالها دو سه میلیون رأی اوورده!!!! متعصبانه نظر ندین لطفا!!!! الان آبراهام لینکلن رو کسی نمیشناسه و سایر رئیس جمهورهای گذشته ی آمریکا؟؟؟؟ من در مورد انگل با ترامپ موافق نیستم ولی ترامپ یه رئیس جمهور بسیار کاردرسته برخلاف دموکرات های احمقی مثل اوباما!!!!

نمایش اسپویل