news-background
news-background

[خبر] بازگشت سریال Twin Peaks و دیوید لینچ به تلویزیون بعد از 27 سال

تاریخ شروع فصل سوم سریال : 31 اردیبهشت 1396

تعداد اپیزودها : 18 قسمت

کارگردان :دیوید لینچ

بازیگران: Kyle MacLachlan،Robert Forster،Laura Dern و Tim Roth

نویسندگان:مارک فراست،دیویدلینچ

 

سریال Twin Peaks،مجموعه ی نام آشنایی برای اهالی تلویزیون است که اولین بار در 8 آوریل1990میلادی از شبکه ی ABC پخش گردید سریالی درام به کارگردانی دیوید لینچ و مارک فراست که در زمان پخش خود روحی تازه به کالبد ژانر درام دمید و بار دیگر توانایی های دیوید لینچ را در ساخت اثری مشابه دیگر عناوین این کارگردان را به رخ جهانیان کشید. سریالی که مجله ی تایمز آن را در لیست 100 مجموعه ی برتر تاریخ تلویزیون قرار داده است. داستان سریال درمورد شهری خیالی به اسم توئین پیکس و ماجرای یک قتل در آن آغازمی شود. در طی دو فصل مامورین اف بی آی قرار است پرده از راز این قتل بردارند. مجموعه ی فوق از دو فصل و به ترتیب 8و22اپیزود به صورت هفتگی پخش می شده است. در اواسط فصل دوم به دلیل فشار های وارده از سوی سران شبکه ABC، بخش عمده ای از داستان سریال به طور ناگهانی برملا می شود و به همین علت کارگردان معروف این سریال یعنی David Lynch تصمیم می گیرد که دیگر سریال را ادامه ندهد و از همان تاریخ تاکنون سریال توئین پیکس به رغم داشتن هواداران بسیار،در کنسلی  به سر  برده و دو طرف یعنی لینچ و ABC برسر بعضی مسائل باهم به توافق نرسیده اند. چندسالی می شود که زمزمه ی ساخت ادامه ی این سریال به گوش می رسد. طبق توافقات بسیاری که اتفاق افتاده قرار شده فصل سومی هم از این مجموعه به کارگردانی لینچ آماده اکران هفتگی شود.

 

 

 

 

David Lynch

 

 

دیوید لینچ، نقاش، مجسمه ساز نویسنده و کاریکاتوریست بدون شک یکی از غریب ترین و مهیج ترین سورئالیست های سینمای امروز است.آثار لینچ همگی جزو فیلم هایی قرار می گیرند که واکنش بینندگان را برمی انگیزند به گونه ای که برخی اورا ستایش کرده و برخی از او متنفرند. خالق آثاری چون جاده ی مالهالند و مردفیلی و بزرگ راه گمشده که همگی در سبک مخصوص به لینچ در نگاهی سورئال به تصویر کشیده  شده اند.حال بعد از گذشت 27 سال، عجیب ترین و مرموز ترین سریالی که تلویزیون به خود دیده قرار است درسال جاری میلادی اکران شود. این سوال که چه کسی لارا پالمر را به قتل رساند در زمان پخش سریال نقل تمام محافل هنری و تلویزیونی بوده است.سریالی که در زمان خود 20میلیون بیننده را هرهفته میخکوب خود میکرده باری دیگر قراراست درآینده ای نزدیک میهمان خانه های مردم بوده و دیوید لینچ را بعد از سال ها دوری از تلویزیون دوباره به این عرصه بازگرداند. به عقیده ی لینچ و بسیاری از منتقدین، توئین پیکس باید قربانی میشد تا عصر دوران طلایی تلویزیون آغاز شود.خبرخوشحال کننده ای که از سریال در دسترس است، شروع روند ساخت فصل سوم آن و آماده کردن 18اپیزود جدید برای شبکه Showtime می باشد.

 

شبکه ی شوتایم در 21می 2017 سال جاری سریال را برای ایالات متحده پخش خواهد کرد و شبکه ی Sky Atlantic نیز به طور همزمان سریال را در بریتانیا و کشورهای اروپایی پخش خواهد کرد.اگر از آن دسته هوادارانی هستید که 27 سال برای پخش اپیزودی جدید انتظار کشیده اند جالب است بدانید که فصل جدید به گفته ی سازندگان ارزش این مدت انتظار را خواهد داشت. فیلمبرداری اثر در دسامبر 2015 شروع و در ژانویه 2016 به اتمام رسید. دیویدلینچ تمام سریال را به صورت یک فیلم طولانی فیلمبرداری کرده و سپس در بخش تدوین آن را به 18 اپیزود تقسیم کرده است. اپیزود 1 و 2 فصل جدید طی 2 ساعت ویژه پخش خواهند شد. سریال به گفته ی سازندگان 25 سال بعد از اتفاقات فصل دوم را به تصویر خواهد کشید و این باعث می شود تا سازندگان علاوه بر روایت داستانی جدید، گریزی به خاطرات 27 سال قبل زده و زمینه را برای ساخت فصل های بعد نیز مهیا کنند.تیم بازیگری سریال همان نسخه ی قدیمی بازیگران را حفظ کرده و چندبازیگر جدید نیز به کار اضافه خواهند شد. درلیست بازیگرانی که در سال 2016 از بازیگران سریال منتشر شد در کمال تعجب نام 200نفر که اکثرشان بازیگران جدیدی هستند مشاهده شد.

 

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید