news-background
news-background

تریلر Falling: اولین فیلم بلند «ویگو مورتنسن» در مقام کارگردان

«ویگو مورتنسن» پس از تجربه‌ی بازیگری در نقش‌های مختلف جلوی دوربین، اخیراً با «سقوط» (دانلود فیلم Falling با لینک مستقیم) اولین فیلم بلند خود در مقام کارگردان را ساخته است. این فیلم که در ساندنس، کن و جشنواره‌ی تورنتو آینده پذیرفته شده، داستانی در مورد رابطه‌ی سخت و طولانی یک مرد با پدرش با بازی «لنس هنریکسن» را روایت می‌کند. فیلم همچنان به دنبال پخش‌کننده در ایالات متحده می‌گردد، اما پاییز امسال در فرانسه اکران خواهد شد، بنابراین تریلر فیلم به تازگی رونمایی شده است. تماشای انلاین فیلم خارجی.

منتقدین معتقد بودند که مورتنسن در این فیلم به روشنی قصد دارد به عشق‌ورزی به کسانی که عشق را برنمی‌تابند و بازنمی‌گردانند تأکید کند، اما این ایده‌ی مورتنسن بسط پیدا نمی‌کند و لایه‌های بیشتری را از پیچیدگی مسئله افشا نمی‌کند.

مورتنسن که در فیلم‌های دیگری از جمله «هرکسی یک برنامه دارد» (دانلود فیلم Everybody Has A Plan با لینک مستقیم) سابقه‌ی تهیه‌کنندگی را داشته، علاوه بر کارگردانی، در «سقوط» تهیه‌کننده نیز خواهد بود. او بهار سال ۲۰۱۹ در مصاحبه با «اسکرین دیلی» می‌گوید نشستن بر روی صندلی کارگردانی به نظر ترسناک نمی‌رسیده زیرا کارگردانی فیلمسازانی چون «جیم کمپیون»، «دیوید کراننبرگ» و «پیتر ویر» را دیده است.

«سقوط» با بودجه‌ای «بسیار محدود» طی ۲۵ روز در کانادا و چهار روز در کالیفرنیا فیلمبرداری شده. مورتنسن توضیح می‌دهد که تمامی افرادی که در تولید مشارکت کردند «کمترین میزان دستمزد» را دریافت کرده‌اند. او اضافه می‌کند: «اگر این فیلم یک روز به شکلی غیرمعمول پرفروش نشود، من هیچ پولی از آن به دست نخواهم آورد.»

مورتنسن فاش می‌کند که ترجیح می‌داده در این فیلم جلوی دوربین نرود، اما وجود نام او در فهرست بازیگران برای فروش بیشتر فیلم ضروری بوده است: «ترجیح می‌دادم در فیلم بازی نکنم، بر این مسئله باید تأکید کنم، اما یکی از شروط ساخته شدنش این بود که در آن حاضر شوم. مدت‌هاست که مرا به عنوان بازیگر می‌شناسند، اما وقتی فیلمی کارگردانی نکرده باشید، کارگردانی نکرده‌اید – کارگردانی من تجربه‌ای آزموده نشده بود و من خوش اقبال بودم که این فرصت را به دست آوردم.» او اضافه می‌کند که اگر دوباره فرصت کارگردانی را به دست آورد و لازم باشد به دلایل مالی جلوی دوربین برود، ترجیح می‌دهد تنها در یک یا دو صحنه بازی کند.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید