news-background
news-background

«تام هالند» توصیه بداهه‌پردازی نکردن برای تست بازیگری Spider-Man را نشنیده گرفته است

وقتی «رابرت داونی جونیور» از محدودیت‌های فیلمنامه عبور می‌کند، دیگر بازیگران چاره‌ای جز پیروی از او ندارند.

در صورتی که «تام هالند» به توصیه‌ی ایجنتش عمل کرده بود، شاید مهم‌ترین نقش دوران بازیگری خود در «دنیای سینمایی مارول» را به دست نمی‌آورد. او به‌تازگی در مجموعه مصاحبه‌های «بازیگران از بازیگران» ورایتی به همراه «دنیل کالویا» حاضر شده و به فرایند «وحشتناک» تست بازیگری برای نقش «پیتر پارکر/مرد عنکبوتی» نگاهی انداخته است. این فرایند هفت ماه به طول انجامیده و شامل شش تست جداگانه می‌شده. هالند در یکی از صحنه‌ها به‌رغم اینکه ایجنتش به او توصیه کرده بود بداهه‌پردازی نکند، وقتی «رابرت داونی جونیور» کاملاً از مرزهای فیلمنامه گذر می‌کند، چاره‌ای جز پیروی از او نمی‌بیند.

هالند می‌گوید: «همیشه می‌گویند کارتان عالی بوده و با شما تماس خواهند گرفت، اما بعد شش هفته می‌گذرد و همچنان انتظار می‌کشید و انتظار می‌کشید. در نهایت یک صحنه‌ی آزمایشی در آتلانتا با شش بازیگر نوجوان دیگر و [رابرت داونی جونیور] به دست آوردم. همگی ما با داونی تست دادیم و این باورکردنی نبود. بسیار خوب پیش رفت. بهترین تستی بود که انجام داده بودم. من و او با یکدیگر بداهه‌پردازی کردیم. ایجنتم گفته بود که مارول دوست دارد که تو واژه‌ها را دقیق ادا کنی و اینکه نباید بداهه‌پردازی یا چنین کارهایی انجام دهی. جملات را دقیقاً فراگرفتم اما در اولین برداشت داونی صحنه را به کلی تغییر داد، بنابراین شروع کردیم به بداهه‌پدازی با یکدیگر.»

هالند سپس با مادرش تماس می‌گیرد تا به او بگوید تردیدی ندارد که نقش را به دست می‌آورد زیرا بهترین تست عمرش را انجام داده، اما شش هفته می‌گذرد و اتفاقی نمی‌افتد. وقتی که مارول در نهایت تماس می‌گیرد، هالند باید در صحنه‌ی مبارزه‌ی آزمایشی دیگری با «کریس اوانز» بازی می‌کرد. هالند از آن آزمون هم با موفقیت عبور می‌کند اما تا چندین هفته بعد انتخاب شدنش را تأیید شده نمی‌بیند.

هالند می‌گوید: «به سراغ کامپیوترم رفتم و سگم کنارم نشسته بود. تایپ کردم «مارول». هنوز آن مقاله را در کامپیوترم ذخیره دارم. نوشته بود: «مایلیم «مرد عنکبوتی جدید را معرفی کنیم، «تام هالند.» کامپیوتر را شکستم چون به هوا پرتابش کردم. از روی تختم افتاد، سگم دیوانه شده بود. به طبقه پایین رفتم. به خانواده‌ام می‌گفتم: «نقش را گرفتم! نقش را گرفتم!»»

هالند ماه آینده در فیلم «گیلاس» (Cherry) برادران روسو و اپل دیده خواهد شد. تصاویر پشت صحنه از بازی او در قسمت سوم «مرد عنکبوتی» (Spider-Man 3 2021) اخیراً درز کرده است.

اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید