news-background
news-background

«کوئنتین تارانتینو» می‌گوید کتاب Once Upon a Time in Hollywood «یک تجدید نظر کامل» در مورد فیلم است

 

کتاب «روزی روزگاری در هالیوود» با نسخه سینمایی تفاوت‌های زیادی خواهد داشت.

«کوئنتین تارانتینو» در مصاحبه با پادکست «پیور سینما» (Pure Cinema) وعده داده است که رمان «روزی روزگاری در هالیوود» (Once Upon a Time in Hollywood) تنها فیلم را به شکل کتاب درنمی‌آورد. تارانتینو می‌گوید رمان «هالیوود» یک «تجدید نظر کامل» در مورد نسخه سینمایی است نه فقط کتابی که شامل فیلمنامه و صحنه‌های حذف شده باشد.

تارانتینو می‌گوید: «فقط فیلمنامه را برنداشته‌ام تا به شکل رمان درآوردم. داستان را به شکل یک رمان بازگو کرده‌ام. بنابراین مثل این نیست که فکر کنید: «بسیار خوب، [تارانتینو] چند صحنه جا مانده داشته، پس فیلمنامه را برداشته و به شکل رمان درآورده و چند صحنه به آن اضافه کرده.» یک تجدید نظر کامل در مورد کل داستان بود و نه فقط تجدید نظر در حد اضافه کردن صحنه‌هایی که در اتاق تدوین حذف شده بودند. بلکه تحقیقات بسیار زیادی انجام دادم.»

تارانتینو ادامه می‌دهد: «پنج سال نوشتنش به طول انجامید، بنابراین چیزهای زیادی نوشتم و واکاوی کردم که هرگز حتی [برای فیلمنامه] تایپ نشد، چون امکان نداشت که به فیلم راه پیدا کند، اما نوعی تهذیب بود، باعث شد شخصیت‌ها را درک کنم، باعث شد متوجه چیزهایی در موردشان شوم... سعی می‌کنم نسخه رمان این شخصیت‌ها را بازگو کنم. اگر کتاب ابتدا وجود می‌داشت، و بعد فیلم ساخته می‌شد منبع آن کتاب قرار می‌گرفت. می‌دانید چگونه یک رمان پیچیده را به فیلم تبدیل می‌کنند؟ خوب، به نظر من، فیلم همان است که هست. این نسخه پیچیده فیلم است.»

یکی از شخصیت‌های رمان «روزی روزگاری در هالیوود» که با جزئیات بیشتر شرح داده خواهد شد، «کلیف بوث» است که در فیلم «برد پیت» نقش او را بازی کرد و اسکار بهترین بازیگر مرد نقش مکمل را برای آن به دست آورد.

تارانتینو می‌گوید: «در فیلم، کلیف یک معمای واقعی است، شما با خود فکر می‌کنید که ماجرای این مرد چیست؟ یکی از چیزهایی که در کتاب وجود دارد، فصل‌های جداگانه‌ای است که به کلی به گذشته کلیف اختصاص داده دشه. به گذشته برمی‌گردد تا برای شما از این مقطع از زندگی‌اش بگوید. و بعد روند عادی داستان را پی می‌گیرید و بعد فصل دیگری وجود دارد که در زمان به عقب می‌رود و گذشته کلیف را بازگو می‌کند. و تمامی فصل‌هایی که در مورد گذشته کلیف است مثل یک رمان عامه‌پسند کوچک و عجیب با درخشش کلیف است.»

رمان «روزی روزگاری در هالیوود» ۲۹ ژوئن به بازار کتاب می‌آید.

تازه‌ترین اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید