news-background
news-background

باکس آفیس: Venom: Let There Be Carnage با افتتاحیه داخلی ۹۰ میلیون دلاری رکورد پاندمی را شکست

 

به‌روزرسانی نهایی، یکشنبه شب: فیلم «ونوم: بگذار کشتار به پا شود» (Venom: Let There Be Carnage) سونی با افتتاحیه داخلی ۹۰.۱ میلیون دلاری رکورد پاندمی را شکست و از فروش ۸۰.۸ میلیون دلاری «بیوه سیاه» (Black Widow) مارول و دیزنی در ایالات متحده و کانادا عبور کرد. از این گذشته، این فیلم ابرقهرمانی به کارگردانی «اندی سرکیس» تا ۱۲ درصد از فروش افتتاحیه قسمت اول در سال ۲۰۱۸ نیز پیشی گرفته است.

سونی در حین پاندمی فیلم‌هایی را روانه شبکه‌های استریم ویدیو کرده بوده، اما می‌دانست که با «ونوم ۲» فیلم پرفروشی در اختیارش است و باید آن را برای اکران در سالن‌های سینما حفظ کند. با این استراتژی، نتیجه نهایی هم برای استودیو رضایت‌بخش بود و هم سالن‌داران. این در حالی است که «بیوه سیاه» همزمان با اکران در سالن‌های سینما با قیمت ۳۰ دلار از دیزنی+ پخش شد و خشم سالن‌داران را برانگیخت.

افتتاحیه داخلی «ونوم ۲» اگرچه رکورد پاندمی را شکسته اما دومین فیلم پرفروش تاریخ سینما در ماه اکتبر پس از «جوکر» (Joker 2019) برادران وارنر نیز لقب می‌گیرد. این فیلم روز شنبه ۳۱.۶ میلیون دلار، و پنجشنبه شب و جمعه ۳۷.۲ میلیون دلار فروخت. سینماهای آیمکس، سه بعدی و پی‌ال‌اف ۶۴ درصد فروش فیلم در سینماهای آمریکا را به خود اختصاص داده‌اند. این دنباله در سینماهای آیمکس سراسر دنیا ۹.۶ میلیون دلار فروخته که ۸.۶ میلیون دلار آن از ۴۰۲ سینمای آیمکس آمریکا کسب شده است.

با این وجود، «ونوم ۲» تنها فیلم پرفروش آخر هفته نبود و اکران انیمیشن خانوادگی «خانواده آدامز ۲» (The Addams Family 2) سالن‌داران را خرسند کرد. این دنباله انیمیشن در ۴۲۰۷ سالن سینما در آمریکای شمالی اکران شد و ۱۸ میلیون دلار فروخت، در حالی که با قیمت ۲۰ دلار به مدت ۴۸ ساعت برای اجاره در دسترس بود.

فروش کلی بلیت بنابر گزارش «کام‌اسکور» در طول آخر هفته به ۱۲۸ میلیون دلار رسید و ۱۵ درصد کاهش را نسبت به سال ۲۰۱۹ و دوران ماقبل پاندمی نشان داد. «اینت‌تلجنس» گزارش داده است که بیش از ۱۰ میلیون نفر ریموت‌های تلویزیون را زمین گذاشته و برای دیدن فیلم‌ها به سالن‌های سینما آمده‌اند. در این گزارش آمده است که ۷۰ درصد این افراد فیلم «ونوم ۲» را انتخاب کرده‌اند.

سونی یک ماه قبل با مشاهده موفقیت «شانگ-چی» (Shang-Chi) دیزنی و مارول، تاریخ اکران «ونوم ۲» را دو هفته به تأخیر انداخت در حالی که پوسترهای فیلم را با تاریخ قبلی پخش کرده بود. تغییر تاریخ اکران یک فیلم بلند در فواصل کوتاه مثل دستورالعملی برای شکست در گیشه است. اما در مورد «ونوم ۲» سینماروها به روشنی پیگیر وضعیت فیلم بودند و به موقع به سینما بازگشتند. «کام‌اسکور» گزارش می‌دهد که تنها ۱۹ درصد از مخاطبین بلیت‌های خود را از پیش (یک هفته یا یک ماه قبل) خریداری کرده‌اند. حدود ۶۲ درصد بینندگان این دنباله نیز در روز حضور در سالن‌ها اقدام به خرید بلیت کرده‌اند، در حالی که ۱۵ درصد یک روز قبل بلیت خریداری کرده بودند.

در آخرین نظرسنجی‌های «پست‌ترک» آمده است که ۴۳ درصد از سینماروها برای لذت بردن از چندگانه بلیت خریداری کرده‌اند، ۴۰ درصد به خاطر ژانر و یا داستان، ۲۵ درصد به همراه یک دوست به سینما آمده بودند، ۲۴ درصد شنیده بودند که فیلم خوبی است، ۲۱ درصد برای دیدن «تام هاردی» بلیت خریده‌اند، ۲۱ درصد برای گروه بازیگران، و تنها ۱۰ درصد با خواندن نقدها حاضر به دیدن فیلم شده‌اند.

فیلم «خیل قدیسان نیوآرک» (The Many Saints of Newark) برادران وارنر و نیولاین که از جمعه شب در ۳۱۸۱ سینما اکران شده بود، پایین‌تر از حد انتظار ظاهر شد و ۵ میلیون دلار فروخت. این فیلم پیش‌درآمد برای «سوپرانوها» (The Sopranos) از مخاطبین نمره C+ «سینمااسکور» دریافت کرده و به آرامی در حال جذب سینماروهای سالخورده‌تری است که مخاطب هدف فیلم بودند.

فیلم «وقتی برای مردن نیست» (No Time To Die) استودیوهای ام‌جی‌ام و یونیورسال در آن سوی مرزهای آمریکا افتتاحیه جهانی ۱۱۹.۱ میلیون دلاری را ثبت کرده است. این فیلم در سطح «اسکای‌فال» (Skyfall) و ۱۷ کمتر از «اسپکتر» (Spectre) بلیت‌فروشی کرده است. «وقتی برای مردن نیست» ۸ اکتبر در آمریکا و ۲۹ اکتبر در چین روی پرده خواهد رفت.

فیلم «تل‌ماسه» (Dune 2021) برادران وارنر و لجندری نیز در طول آخر هفته گذشته از فروش جهانی ۱۰۰ میلیون دلاری عبور کرده است. این اولین بار است که در حین پاندمی یک فیلم هالیوودی بدون بازار چین از این رقم گذر می‌کند.

 

به‌روزرسانی، شنبه شب: فیلم «وقتی برای مردن نیست» (No Time To Die) استودیوهای ام‌جی‌ام و یونیورسال در اولین هفته اکران در بازارهای بین‌المللی به سمت فروش ۱۱۳ میلیون دلاری در حرکت است. این فیلم با بازی «دنیل کریگ» و کارگردانی «کری فوکوناگا» با این فروش می‌تواند اولین عنوان بیش از ۱۰۰ میلیون دلاری و هالیوودی دوران پاندمی در بازاهای جهانی بدون اکران در چین لقب بگیرد.

«وقتی برای مردن نیست» جمعه گذشته در ۵۴ بازار بین‌المللی روی پرده رفت و ۲۷.۲ میلیون دلار فروخت. فروش این فیلم از چهارشنبه تا جمعه به ۵۱.۴ میلیون دلار رسیده است. این فروش برابر با «اسکای‌فال» (Skyfall) و ۲۱ درصد کمتر از «اسپکتر» (Spectre) است.

بریتانیا با ۱۴.۲ میلیون دلار تا روز جمعه پرفروش‌ترین بازار بیست و پنجمین قسمت از چندگانه باند بوده است. در صورت ثبت فروش آخر هفته ۳۰ میلیون دلاری برای این فیلم در این منطقه، رکورد «اسکای‌فال» پشت سر گذاشته خواهد شد و «وقتی برای مردن نیست» به پرفرو‌ش‌ترین فیلم بریتانیا در عصر پاندمی لقب می‌گیرد. در مجموع انتظار می‌رود این فیلم ۸۸.۵ میلیون دلار برای یونیورسال و ۲۴.۴ میلیون دلار برای ام‌جی‌ام کسب کند. «وقتی برای مردن نیست» روز جمعه در ایرلند و بریتانیا ۷.۶ میلیون دلار یا ۹۲ درصد فروش بازار، در آلمان ۶.۴ میلیون دلار، و در ژاپن ۱.۶ میلیون دلار فروخته بود.

سونی که ۹ فیلمش را در حین پاندمی راهی شبکه‌های استریم ویدیو کرده، گزارش داده است که در بازار آمریکای شمالی فیلم «ونوم: بگذار کشتار به پا شود» (Venom: Let There Be Carnage) به سوی افتتاحیه داخلی ۷۱.۳ میلیون دلاری در حرکت است. با این حال، سرویس‌هیا برآورد فروش بر این باورند که این دنباله به کارگردانی «اندی سرکیس» فروش ۸۱.۳ میلیون دلاری را در پایان تعطیلات آخر هفته به جا می‌گذارد. در آن صورت، «ونوم ۲» دومین فیلم پرفروش ماه اکتبر در افتتاحیه داخلی پس از «جوکر» (Joker 2019) با ۹۶.۲ میلیون دلار و بالاتر از «ونوم» اول با ۸۰.۲ میلیون دلار قرار می‌گیرد.

«ونوم ۲» روز جمعه با فروش داخلی ۳۷.۳ میلیون دلاری پس از «بیوه سیاه» (Black Widow) مارول و دیزنی با ۳۹.۵ میلیون دلار، به دومین فیلم پرفروش دوران پاندمی در این روز تبدیل شد.

فروش کلی بلیت در این آخر هفته حدود ۱۲۱ میلیون دلار تخمین زده شده که تنها ۲۰ درصد کمتر از آخر هفته مشابه در سال ۲۰۱۹ است. در صورت ثبت این رکورد، پرفروش‌ترین آخر هفته دوران پاندمی در آمریکای شمالی رقم می‌خورد و رکورد فروش ۱۱۹.۱ میلیون دلاری ۹ تا ۱۱ ژوئیه گذشته وقتی «بیوه سیاه» اکران شد شکسته خواهد شد. «اینت‌تلجنس» گزارش داده است که ۲.۸ میلیون نفر تاکنون فیلم «ونوم ۲» را دیده‌اند و ۷۵ درصد آن‌ها در روزهای پنجشنبه و جمعه برای دیدن دنباله به سالن‌های سینما رفته‌اند.

«ونوم: بگذار کشتار به پا شود» از مخاطبین نمره B+ «سینمااسکور» و امتیاز ۷۶ درصد «پست‌ترک» دریافت کرده است. کودکان زیر ۱۲ سال با ۸۸ درصد بالاترین امتیاز را به فیلم داده‌اند، در حالی که ۶۷ درصد مخاطبین دیدن فیلم را توصیه می‌کنند. حدود ۶۷ درصد خریداران بلیت «ونوم ۲» مرد، ۵۰ درصد بالاتر از ۲۵ ساله، و ۵۷ درصد ۱۸ تا ۳۴ ساله بوده‌اند.

نزدیک به ۴۰ درصد مخاطبین «ونوم ۲» نیز اروپایی تبار، ۲۹ درصد لاتین تبار، ۱۶ درصد آفریقایی تبار، ۱۵ درصد آسیایی تبار و از سایر نژادها بوده‌اند. «رلیش‌میکس» گزارش داده است که در شبکه‌های اجتماعی مخاطبین ادعا می‌کنند که «ونوم ۲» اولین فیلمی است که آن‌ها را به سالن‌های سینما بازمی‌گرداند.

دنباله «ونوم» دارای ۳۸۹.۸ میلیون دنبال‌کننده و بازدید ویدیویی در یوتیوب، فیسبوک، اینستاگرام و توییتر بوده است. قسمت اول رکورد ۷۵۴ میلیون را ثبت کرده بود اما ترانه جدیدی که «امینم» برای این فیلم منتشر کرده تأثیری انکارناپذیر در جذب خریداران بلیت داشته است. ستاره «ونوم ۲» در شبکه‌های اجتماعی «تام هاردی» بود که از یکی دو سال قبل با ۷.۳ میلیون دنبال‌کننده‌اش در اینستاگرام برای فیلم بازاریابی می‌کند. «وودی هارلسون» در شبکه‌های اجتماعی دارای ۵.۳ میلیون و «نایومی هریس» ۴۶۱ هزار دنبال‌کننده بودند.

انیمیشن «خانواده آدامز ۲» (The Addams Family 2) ام‌جی‌ام و یونایتد آرتیستس که با قیمت ۲۰ دلار در پلتفرم‌های دیجیتال پخش شده، روز جمعه ۵.۵ میلیون دلار فروخته و به دنبال افتتاحیه ۱۵.۸ میلیون دلار و رتبه دوم جدول است. این فیلم از مخاطبین نمره B «سینمااسکور» و امتیاز ۸۷ درصد «‌پست‌ترک» دریافت کرده است، در حالی که کودکان زیر ۱۲ ساله به آن امتیاز ۸۲ درصد داده‌اند. «خانواده آدامز ۲» دارای ۵۷ درصد مخاطب زن، ۴۲ درصد زیر ۱۷ ساله، و ۳۸ درصد اروپایی تبار، ۳۴ درصد لاتین تبار، ۱۶ درصد آفریقایی تبار، و ۱۲ درصد آسیایی تبار است.

فیلم «خیل قدیسان نیوآرک» (The Many Saints of Newark) برادران وارنر و نیولاین که پیش‌درآمدی برای «سوپرانوها» (The Sopranos) است، بنا بر گزارش استودیوها به فروش آخر هفته ۷ میلیون دلاری خواهد رسید و رتبه سوم را در اختیار می‌گیرد. با توجه به اینکه فیلم مخاطبین بزرگسال‌تر را هدف گرفته، هیچ‌کس انتظار فروش بالا این عنوان با امتیاز ۷۴ درصد «راتن تومیتوز» را نداشت.

سینماروها این پیش‌درآمد را چندان نپسندیده‌اند و به آن نمره C+ «سینمااسکور» و امتیاز ۷۷ درصد «پست‌ترک» داده‌اند. نزدیک به ۵۲ درصد خریداران بلیت این فیلم که از اچ‌بی‌او مکس نیز پخش شده مرد، ۷۶ درصد بالاتر از ۲۵ ساله، و ۵۰ درصد ۲۵ تا ۴۴ ساله بوده‌اند. حدود ۶۷ درصد مخاطبین از سوی دیگر اروپایی تبار، ۲۰ درصد لاتین تبار، ۵ درصد آفریقایی تبار، و ۸ درصد آسیایی تبار و از سایر نژادها بودند.

فیلم برنده نخل طلای «تیتان» (Titane) به کارگردانی «ژولیا دوکورنو» این هفته در ۵۶۲ سالن سینما در آمریکا اکران شد و انتظار می‌رود در سه روز اول نمایش به فروش ۵۶۲ هزار دلاری رسیده باشد.

 

جمعه شب: فیلم «ونوم: بگذار کشتار به پا شود» (Venom: Let There Be Carnage) استودیوی سونی پنجشنبه گذشته در ۳۴۷۵ سالن سینما در آمریکای شمالی اکران شد و ۱۱.۶ میلیون دلار فروخت. این فیلم پس از «بیوه سیاه» (Black Widow) مارول و دیزنی با ۱۳.۲ میلیون دلاری، دومین شب افتتاحیه پرفروش دوران پاندمی را به نام خود ثبت کرد.

«شانگ-چی و افسانه ده حلقه» (Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings) دیزنی و مارول با ۸.۸ میلیون دلار سومین فیلم پرفروش پاندمی در شب افتتاحیه است و به دنبال آن «سریع و خشن ۹» (F9) یونیورسال با ۷.۱ میلیون دلار در رده چهارم قرار دارد.

دنباله «ونوم» به کارگردانی «اندی سرکیس» در پیش‌فروش بلیت هم عملکرد قدرتمندانه‌ای داشته و در حال حاضر با امتیاز ۵۸ درصد «راتن تومیتوز» وضعیتی بسیار بهتر از قسمت اول دارد که در سال ۲۰۱۸ امتیاز ۳۰ درصد دریافت کرده بود. نمرات مخاطبین هنوز گزارش نشده است.

سونی انتظار دارد که «ونوم ۲» فروشی در سطح «مکانی آرام ۲» (A Quiet Place Part II) در افتتاحیه ثبت کند و نزدیک به ۴۷ میلیون دلار بفروشد. با این حال، سرویس‌های برآورد فروش هالیوود گزارش داده‌اند که این دنباله به فروش داخلی ۶۰ میلیون دلاری در سه روز اول اکران خواهد رسید.

فیلم انیمیشن «خانواده آدامز ۲» (The Addams Family 2) یونایتد آرتیستس و ام‌جی‌ام نیز از شب گذشته در ۴۲۰۷ سالن سینما در ایالات متحده و کانادا روی پرده رفته و همزمان با قیمت ۲۰ دلار در پلتفرم‌های دیجیتال در دسترس قرار گرفته است. قسمت اول این انیمیشن خانوادگی در سال ۲۰۱۹ در افتتاحیه داخلی ۲۴.۲ میلیون دلار فروخته بود. «خانواده آدامز ۲» در در حال حاضر بر اساس گزارش‌های اولیه از ۲۵۰۰ سالن سینما ۵۵۰ هزار دلار فروخته است.

استودیوی ولتاژ پیکچرز این هفته فیلم عاشقانه و نوجوانانه «پس از عاشق شدن ما» (After We Fell) به صورت محدود اکران شده و ۶۲۷ هزار دلار فروخته است.

فیلم «خیل قدیسان نیوآرک» (The Many Saints of Newark) برادران وارنر که از امروز جمعه اکرانش را آغاز می‌کند و پنجشنبه شب گذشته به نمایش درنیامده است. این فیلم که پیش‌درآمدی است برای سریال «سوپرانوها» (The Sopranos) همزمان با اکران در سالن‌های سینما از پلتفرم اچ‌بی‌او مکس پخش شده است.

فیلم «شانگ-چی» دیزنی روز گذشته از فروش ۲۰۰ میلیون دلاری در بازارهای داخلی عبور کرد و به اولین فیلمی تبدیل شد که در طول ۲۰ ماه گذشته و عصر پاندمی به چنین فروشی می‌رسد. این فیلم هفته گذشته با عبور از «بیوه سیاه» به پرفروش‌ترین فیلم بازار ایالات متحده و کانادا در حین پاندمی تبدیل شده بود.

فیلم «وقتی برای مردن نیست» (No Time To Die) که بیست و پنجمین قسمت از چندگانه «جیمز باند» است، در ۷۷۲ سال سینما در بریتانیا و ایرلند افتتاح شده و ۶.۶ میلیون دلار در روز اول بلیت فروشی کرده است.

این فیلم به کارگردانی «کری فوکوناگا» تا امروز در بیش از ۵۰ کشور افتتاح شده و از ۸ اکتبر به بازار آمریکای شمالی می‌رسد. «هالیوود ریپورتر» گزارش داده است که این فیلم تا روز یکشنبه به راحتی به فروش ۲۶ میلیون دلاری در بریتانیا خواهد رسید و رکورد فروش این منطقه در دوران پاندمی را خواهد شکست. انتظار می‌رود این فیلم در بازارهای بین‌المللی فروشی بین ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون دلار ثبت کند. استودیوی یونیورسال «وقتی برای مردن نیست» را در بریتانیا پخش کرده و رکورد اکران گسترده خودش در این منطقه را شکسته است.

فروش ۶.۶ میلیون دلاری «وقتی برای مردن نیست» در روز افتتاحیه در بریتانیا تا ۱۳ درصد بالاتر از فیلم «اسپکتر» (Spectre) که در یک روز دوشنبه اکران شد، و ۲۶ درصد پایین‌تر از «اسکای‌فال» (Skyfall) است که در یک روز جمعه روی پرده رفت.

یونیورسال گزارش داده است که ۱ میلیون و ۶۲۰ هزار بلیت را برای چهار روز اول اکران پیش‌فروش کرده و از این حیث ۱۲ درصد از «اسپکتر» پیش است و با «اسکای‌فال» برابری می‌کند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید