news-background
news-background

باکس آفیس: افتتاحیه ۱۲۲ میلیون دلاری Godzilla Vs Kong در بازارهای بین‌المللی؛ صدرنشینی Nobody در آمریکا

فیلم اکشن «هیچ‌کس» (Nobody) یونیورسال با بازی «باب اودنکرک» این هفته طبق پیش‌بینی‌ها با فروش افتتاحیه ۶.۷ میلیون دلاری در بازار نیمه‌جان آمریکای شمالی صدرنشین شد. این هفته بازار لس‌آنجلس با اختصاص دادن ۱.۵ میلیون از فروش آمریکا به خود، حدود ۵ درصد رشد را نسبت به هفته‌ی گذشته نشان داد. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

با این حال، حفره‌های زیادی در گیشه باقی است، هرچند که لس‌آنجلس پس از یک سال با ظرفیت ۲۵ درصدی بازگشته باشد و تا آوریل این محدودیت را به ۵۰ درصد برساند. سینماهای آرک‌لایت هنوز بسته‌اند اما گزارش شده است که سینماهای ریگال از ۲ آوریل و همزمان با اکران «گوزیلا علیه کونگ» (Godzilla vs. Kong) بازگشایی خواهد شد و ظرفیت نمایش فیلم در ایالات متحده و کانادا به ۵.۸۸ هزار می‌رسد. آخر هفته‌ی گذشته ۳.۱ هزار سالن سینما در دسترس بود و شهرهایی چون اونتاریو با ظرفیت ۱۸ درصدی فعالیت می‌کردند.

سینماداران امیدوارند که فروش نسبتاً بالای «هیچ‌کس» تا چند هفته ادامه داشته باشد و به یکباره کاهش پیدا نکند. فیلم‌های اکشن مرد-محور «مختل» (Unhinged) «راسل کرو» و «تیرانداز» (The Marksman) «لیام نیسون» در حین پاندمی تا ۵ برابر افتتاحیه فروش داشته‌اند بنابراین انتظار می‌رود «هیچ‌کس» که از سینماروها نمره‌ی A- «سینمااسکور» و از «راتن تومیتوز» امتیاز ۷۹ درصد دریافت کرده، رکورد بسیار بالاتری ثبت کند. «هیچ‌کس» جمعه گذشته ۲.۵۴ میلیون دلار، شنبه ۲.۵۵ میلیون دلار و یکشنبه ۱.۶ میلیون دلار فروخت. یونیورسال گزارش داده است که حدود ۶۲ درصد مخاطبین «هیچ‌کس» مرد و ۳۸ درصد زن بوده‌اند، در حالی که ۵۶ درصد از آنان زیر ۳۵ ساله و ۴۴ درصد بالاتر سن داشته‌اند. حدود ۴۷ درصد خریداران بلیت این فیلم نیز اروپایی تبار، ۲۱ درصد اسپانیایی تبار، ۱۸ درصد آفریقایی تبار و ۶ درصد آسیایی تبار بوده‌اند.

«جیم اور» مدیر پخش داخلی یونیورسال در مورد موفقیت «هیچ‌کس» می‌گوید:‌ «بسیار خوشحالیم که بازارهای بزرگی چون نیویورک و لس‌آنجلس برای فیلم «هیچ‌کس» در دسترس بودند. مخاطبین در این بازارها و سایر بازارهای دیگر، از فیلم ما استقبال کرده‌اند. مشتاقیم که در هفته‌های آینده در بازارهای دیگر به‌ویژه کانادا که وضعیت بدترین نسبت به ایالات متحده داشته، پس از بازگشایی سالن‌های بیشتر شاهد افتتاح «هیچ‌کس» باشیم.»

فیلم «هیچ‌کس» بیشترین فروش را در ایالت‌های غربی با ۲۶ درصد به ثبت رساند. لس‌آنجلس، نیویورک سیتی، فینیکس، شیکاگو، سان فرانسیسکو، دنور، سالت لیک سیتی، سیاتل، دیترویت و مینسوتا، پرفروش‌ترین بازارهای این فیلم بوده‌اند.

تازه‌ترین ساخته‌ی «ایلیا نیشولر» کارگردان «هنری جان‌سخت» (Hardcore Henry) در شبکه‌های اجتماعی دارای ۹۰.۲ میلیون بازدید ویدیویی و دنبال‌کننده است که برای یک اکشن درام میانگین مرسومی است. ویدیوهای پربیننده‌ی این فیلم با نرخ ۲۵:۱ به اشتراک گذاشته می‌شدند که آغاز بسیار خوبی است. یونیورسال ۵ فوریه یکی از تریلرهای فیلم را در حین برگزاری سوپر بول منتشر کرد و در ۲۴ ساعت اول ۵ میلیون بیننده را به سمت فیلم کشاند.

نیشولر در مصاحبه‌هایش تأکید می‌کند که استودیوی یونیورسال عامل اصلی موفقیت فیلم است چرا که در تقویم تاریخ درستی برای اکران آن یافت و برای پخش تریلر در سوپر بول هزینه کرد و برخلاف اغلب عناوین اکشن آن را یک راست به پلتفرم‌های استریمینگ نبرد.

اودنکرک ستاره‌ی سریال «بهتر است با سال تماس بگیرید» (Better Call Saul) در شبکه‌های اجتماعی از جمله توییتر، اینستاگرام و فیسبوک دارای ۱.۴۱ میلیون دنبال‌کننده و همبازی او «کریستفر لوید» دارای ۲ میلیون دنبال‌کننده است. «رلیش‌میکس» گزارش می‌دهد که مخاطبین در شبکه‌های اجتماعی فیلم را با چندگانه‌ی «جان ویک» مقایسه می‌کنند و در مجموع واکنش مثبتی به آن نشان داده‌اند.

در بازار چین ثابت شده است که با رخت بربستن پاندمی، سینماروها به سینما بازخواهند گشت. فیلم «گودزیلا علیه کونگ» در این کشور ۷۰.۳ میلیون دلار فروخته است. این عنوان هیولایی وارنر و لجندری این هفت در ۵۶۷۷۷ سینما در ۳۸ بازار خارجی روی پرده رفته و ۱۲۱.۸ میلیون دلار فروخته است.

فیلم «گودزیلا علیه کونگ» به کارگردانی «آدام وینگارد» از «مائویان» چین نمره‌ی ۹ مخاطبین دریافت کرده است. این پلتفرم پیش‌بینی کرده است که فیلم در نهایت به فروش ۱۴۱ میلیون دلاری از بازار چین برسد. «گودزیلا علیه کونگ» در کشورهای مکزیک و استرالیا نیز عملکرد رضایت‌بخشی داشته و در هریک از این دو منطقه ۶.۳ میلیون دلار فروخته است. این فروش رشد ۱۷ درصدی نسبت به «گودزیلا» (Godzilla 2014) رشد ۱۸ درصدی نسبت به «جزیره جمجمه» (Skull Island) و رشد ۴۵ درصدی «سلطان هیولاها» (King of Monsters) را نشان می‌دهد. فروش این فیلم در استرالیا تا هفته‌ی اول از رکورد نهایی «سلطان هیولاها» عبور کرده است.

«گودزیلا علیه کونگ» در شرایط عادی می‌توانست فروش خارجی ۲۰۰ میلیون دلاری را در هفته‌ی اول ثبت کند، اما استودیوهای پخش‌کننده از عملکرد این فیلم در همین وضعیت هم رضایت دارند و به آینده امیدوار شده‌اند. این فیلم در روسیه ۵.۷ میلیون دلار و ۵۵ درصد بیشتر از «جزیره جمجمه»، در تایوان ۵.۲ میلیون دلار، در هند ۴.۸ میلیون دلار، در تایلند ۳.۴ میلیون دلار، در کره ۲.۸ میلیون دلار، در مالزی ۱.۹ میلیون دلار و در دبی ۱.۹ میلیون دلار فروخته است.

فروش «گودزیلا علیه کونگ» در سینماهای آیمکس نیز به ۱۲.۴ میلیون دلار از ۸۹۱ سالن نمایش رسیده و به پرفروش‌ترین فیلم هالیوودی در این فرمت از دسامبر ۲۰۱۹ تاکنون تبدیل شده است. این رکورد سبب شد که «گودزیلا علیه کونگ» پنجمین فیلم پرفروش تاریخ برادران وارنر در افتتاحیه‌ی آیمکس چین لقب بگیرد. این فیلم در استرالیا، تایوان، عربستان سعودی، تایلند، هنگ کنگ، امارات و سنگاپور نیز با فرمت آیمکس روی پرده رفته است.

آخر هفته گذشته فیلم «پیتر خرگوش ۲: فراری» (Peter Rabbit 2: The Runaway) سونی هم در استرالیا افتتاح شد و ۲.۱ میلیون دلار فروخت. این فروش تا ۳۴ درصد رشد را نسبت به افتتاحیه «زندگی خصوصی حیوانات خانگی ۲» (The Secret Life Of Pets 2) و «بچه رئیس» (The Boss Baby) نشان می‌دهد. «فراری» از اواسط ژوئیه در بازارهای جهانی بیشتری به نمایش درخواهد آمد.

فیلم انیمیشن «رایا و آخرین اژدها» دیزنی آخر هفته گذشته ۳.۹ میلیون دلار به اندوخته‌هایش افزود و به فروش بین‌المللی ۵۴.۲ میلیون دلاری و فروش جهانی ۸۲.۶ میلیون دلاری رسید. این فیلم در اروپا هنوز روی پرده نرفته است.

اکران مجدد «آواتار» (Avatar) در چین، آخر هفته گذشته با فروش ۳.۵ میلیون دلاری همراه بود. پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما در حال حاضر به رکورد ۲.۸۴۱.۴ میلیارد دلاری دست یافته است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید