news-background
news-background

«هیو کیز-برن» بازیگر نقش «ایمورتان جو» در Mad Max: Fury Road درگذشت؛ واکنش «شارلیز ترون»

«هیو کیز-برن» که بیشتر برای بازی در نقش «ایمورتان جو» در فیلم «مکس دیوانه: جاده خشم» (Mad Max: Fury Road) شناخته می‌شد، در سن ۷۳ سالگی درگذشت. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

نمایندگان بازیگر در ساعات ابتدایی روز سه‌شنبه درگذشت او را تأیید کردند. «برایان ترنچارد-اسمیت» که در فیلم «مردی اهل هنگ‌کنگ» (The Man from Hong Kong) با کیز-برن همکاری کرده بود، و «شارلیز ترون» همبازی او در «جاده خشم» به این بازیگر ادای احترام کرده‌اند.

ترنچارد-اسمیت می‌نویسد: «هیو قلبی سخاوتمند داشت و به نیازمندان یا نوجوانی بی‌سرپناه یاری می‌رساند. عدالت اجتماعی و محافظت از محیط زیست مدت‌ها پیش از آنکه به بحث روز تبدیل شود برایش اهمیت داشت. احساس وحدت بشر در زندگی او حکمفرما بود.»

کیز-برن در سال ۱۹۴۷ در کشمیر هندوستان متولد شد و بازیگری خود را در استرالیا آغاز کرد، جایی که برای اولین بار در سریال «بل‌برد» (Bellbird) در سال ۱۹۶۷ جلوی دوربین رفت. در دهه‌های شصت و هفتاد میلادی، کیز-برن در نقش‌های مختلفی از جمله «مردی اهل هنگ‌کنگ» در سال ۱۹۷۵ دیده شد. اما در سال ۱۹۷۹ بود که نقش «توکاتر» در «مکس دیوانه» به کارگردانی «جرج میلر» او را به شهرت رساند. بیش از سی سال بعد، میلر از کیز-برن درخواست کرد تا در «جاده خشم» مقابل «شارلیز ترون» و «تام هاردی» به دنیای «مکس دیوانه» بازگردد.

ترون در صفحه‌ی توییترش به این بازیگر ادای احترام کرده و می‌نویسد: «شگفت‌انگیز است که تو می‌توانستی نقش یک جنگ‌سالار شیطانی را به این خوبی بازی کنی در حالی که روحی مهربان و زیبا داشتی. دلمان برایت تنگ می‌شود دوست من.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید