news-background
news-background

«باب ایگر» از مدیر عاملی والت دیزنی کناره‌گیری کرد

«باب چاپک» مدیر شهرهای بازی دیزنی به عنوان جانشین ایگر معرفی شده است.

«باب ایگر» از سمت مدیر عاملی کمپانی والت دیزنی کناره‌گیری کرد. دیزنی اعلام کرده است که «باب چاپک» بلافاصله جانشین او خواهد شد. ایگر از دیزنی جدا نمی‌شود و در مقام مدیریتی دیگری به او واگذار می‌شود و تا پایان سال ۲۰۲۱ با این کمپانی قرارداد دارد.

چاپک ۲۷ سال سابقه‌ی همکاری با والت دیزنی را دارد و اخیراً به عنوان مدیر شهرهای بازی دیزنی فعالیت کرده است. تغییر مدیر عامل به دنبال راه اندازی موفقیت‌آمیز دیزنی+ در پاییز گذشته صورت می‌گیرد. ایگر با انتشار بیانیه‌ای از طریق سی‌ان‌بی‌سی می‌گوید: «با راه‌اندازی موفقیت‌آمیز تجارت‌هایی که محصولاتش مستقیماً در اختیار مشتری قرار می‌گیرد و ادغام فاکس قرن بیست و یکم، باور دارم که اکنون بهترین زمان برای گذار به مدیر عامل جدید است.»

ایگر می‌افزاید: «من به باب اعتقاد راسخ دارم و آماده‌ی همکاری با او در ۲۲ ماه آینده هستم تا او نقش جدیدش را متقبل شود و عمیق‌تر در جریان تجارت و عملیات‌های چند لایه‌ی دیزنی قرار بگیرد، در حالی که من بر روی فعالیت‌های هنری کمپانی تمرکز می‌کنم.»

آخرین اخبار سینمای جهان را از سی‌نما دنبال کنید.

ایگر روز سه‌شنبه به تحلیل‌گران گفته بود: «کمپانی در طول ۱۲ ماه اخیر بزرگ‌تر و پیچیده‌تر شده است. با قرار گرفتن دارایی‌ها سر جای خود و اساساً مشخص شدن استراتژی، احساس می‌کنم که باید زمان بیشتری با گروه هنری بگذرانم... زیرا این مسئله در سال ۲۰۲۱ در اولویت قرار می‌گیرد.»

ایگر در سال ۲۰۰۴ به عنوان مدیر عامل دیزنی برگزیده و جانشین «مایکل آیزنر» شد. دوران ایگر در دیزنی انقلابی بود و نقشی کلیدی در خریداری استودیوهای پیکسار با ۷.۴ میلیارد دلار، لوکاس‌فیلم با ۴.۰۶ میلیارد دلار، مارول با ۴ میلیارد دلار و اخیراً فاکس با ۷۱.۳ میلیارد دلار داشت.

صفحات دیزنی در شبکه‌های اجتماعی تغییرات مدیریتی دیزنی را تأیید کرده است.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۷ اسفند ۱۳۹۸ ۰۳:۳۴

مدیر شهربازی رو گذاشتن مدیرعامل دیزنی که صحبت‌های اسکورسیزی رو تأیید کنن؟ :))

نمایش اسپویل