news-background
news-background

اکران فیلم دشت خاموش در جشنواره ونیز

«دشت خاموش» (Wasteland) به کارگردانی و نویسندگی احمد بهرامی و به تهیه کنندگی سعید بشیری که در بخش افق‌های هفتاد و هفتمین جشنواره‌ی فیلم ونیز حضور یافته بود، امروز به نمایش درآمد. طی گزارشات، یک روز قبل این فیلم برای منتقدان نمایش داده شده بود و با استقبال خوبی رو به رو شد. دانلود فیلم سینمایی.

افق‌های تازه اما بخشی از جشنواره‌ی فیلم ونیز است که توجه‌اش به فیلم‌های اول و استعدادهای جوان می‌باشد. در این دوره اما ۱۹ فیلم در این بخش حضور دارند و علاوه بر فیلم دومین ساخته‌ی احمد بهرامی، آثاری از استرالیا، انگلیس، فرانسه، آمریکا، ایتالیا، هند، قزاقستان، تونس، فیلیپین، فلسطین، یونان، مکزیک و چین نیز در این بخش به نمایش در می‌آیند.

احمد بهرامی کارگردان ایرانی، با دومین ساخته‌اش «دشت خاموش» جز سه فیلم‌ساز ایرانی است که امسال با فیلمش در هفتاد و هفتمین جشنواره‌ی فیلم ونیز حضور دارد. اخبار سینما را از ۳۰نما دنبال کنید.

و اما داستان فیلم «دشت خاموش» روایت مردی تنها است به نام لطف الله که در یک کوره‌ی آجرپزی به عنوان پیشکار کار می‌کند و فی‌الواقع رابط میان کارگران و صاحب مجموعه است. و اما یک روز صاحب کوره تماما کارگران را جمع می‌کند و خبری را به آنها می‌دهد، خبری که زندگی آن‌ها را دگرگون می‌سازد.

«دشت خاموش» دومین ساخته‌ی احمد بهرامی که به صورت سیاه و سفید تولید شده و سیاه و سفید هم به نمایش درآمده است، اثری انسان دوستانه و تامل برانگیز است که به شرایط سخت و طاقت‌فرسای کار و روابط پیچیده‌ی چند خانواده می‌پردازد. «دشت خاموش» فیلمی است که بی‌شک مورد توجه بسیاری از سینمادوستان قرار خواهد گرفت. نکته‌ی حائز اهمیت این است که این فیلم در جشنواره فجر پذیرفته نشد، و نهایتا در یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های سینمایی جهان مورد قبول واقع شد و به آن راه پیدا کرد.

و اما ساخته‌ی اول احمد بهرامی هم با عنوان «پناه» در سال گذشته علاوه بر این که در گروه سینمایی هنر و تجربه به نمایش درآمد، در جشنواره‌هایی همچون نهمین دوره‌ی جشنواره‌ی فیلم مهاجرت اسلوونی، جشنواره مدیترانه ای کن و… شرکت داشت.

و اما از بازیگرانی که در«دشت خاموش» دومین ساخته‌ی احمد بهرامی به ایفای نقش پرداختند می‌توان از  علی باقری، فرخ نعمتی، مهدیه نساج، مجید فرهنگ، تورج الوند، ناصر علاقمندان ، نرگس امینی، راضیه ایرانی، محسن یگانه، شقایق آقازاده، مهتاب خوش منش، اهورا بهرامی، پارسا و آرشا سبحانی، برسام بهرامی و مینا سرقره نام برد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید