news-background
news-background

اپل فیلم Kitbag با بازی «واکین فینیکس» در نقش ناپلئون بناپارت را می‌سازد

استودیوهای اپل به تولید و سرمایه‌گذاری بر روی فیلم «توشه» (Kitbag) به کارگردانی «ریدلی اسکات» و بازی «واکین فینیکس» در نقش «ناپلئون بناپارت» امپراطور فرانسوی متعهد شد. تولید این پروژه اوایل سال ۲۰۲۲ در بریتانیا آغاز می‌شود. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

اکتبر گذشته گزارش شده بود که اسکات و فینیکس بازیگر برنده‌ی اسکار «جوکر» (Joker) در این فیلم همکاری می‌کنند. نگارش فیلمنامه‌ی این اثر حماسی به «دیوید اسکارپا» سپرده شده که سابقه‌ی نویسندگی «همه پول‌های دنیا» (All The Money in the World) اسکات را دارد. قرارداد اسکات با استودیوهای قرن بیستم او را ملزم می‌کرد که پروژه را ابتدا در این استودیو نشان دهد، اما در طول دو هفته‌ی اخیر اپل امتیاز پخش جهانی فیلم را خریداری کرد.

اسکات می‌گوید: «ناپلئون مردی است که همیشه برای من جذاب بوده. او از هیچ به فرمانروایی بر همه‌چیز رسید – اما تمام این مدت با همسر زناکارش جوزفین در نبردی رمانتیک بود. او بر دنیا سلطه پیدا کرد تا از او دلبری کند، و وقتی موفق نشد، بر دنیا به شکلی حکمرانی کرد تا این زن را نابود کند و در عین حال خودش را هم به فنا دهد.»

اسکات از مدت‌ها قبل در پی کارگردانی فیلمی برای شخصیت ناپلئون بوده است. پیش از او فیلمسازان بزرگی چون «استنلی کوبریک» سعی کرده بودند چنین فیلمی بسازند. مسئله‌ی مهم برای اسکات انتخاب بازیگر درست برای به تصویر کشیدن پیچیدگی‌های این شخصیت بود که یک کشور را به اوج رساند و سپس آن قدرت را برای مقاصد بلندپروازانه به کار برد. اسکات در فیلم «گلادیاتور» (Gladiator) در سال ۲۰۰۰ با فینیکس همکاری کرده است.

این کارگردان می‌گوید: «هیچ بازیگری نمی‌تواند مثل واکین نقش ناپلئون را بازی کند. او نقش یکی از پیچیده‌ترین شخصیت‌های امپراطور در تاریخ سینما را با «گلادیاتور» خلق کرده و ما یک شخصیت دیگر با ناپلئون خلق می‌کنیم. فیلمنامه‌ی «دیوید اسکارپا» درخشان است و امروز جهت بازگویی چنین داستانی برای مخاطبین جهانی همکاری بهتر از اپل وجود ندارد.»

اپل پیش‌تر امتیاز تولید و پخش پروژه‌های پرستاره‌ای چون «رهایی» (Emancipation) به کارگردانی «آنتوان فوکوا» و بازی «ویل اسمیت»، و «قاتلین ماه گل» (Killers of the Flower Moon) به کارگردانی «مارتین اسکورسیزی» و بازی «رابرت دنیرو» و «لئوناردو دی‌کاپریو» را خریداری کرده است. این کمپانی بر روی فیلم اسکورسیزی بیش از ۱۸۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری می‌کند. آن‌ها تابستان گذشته فیلم جنگی «گری‌هوند» (Greyhound) «تام هنکس» را هم با قراردادی ۷۰ میلیون دلاری خریدند. درام «گیلاس» (Cherry) با بازی «تام هالند» نیز به زودی از اپل تی‌وی+ پخش خواهد شد.

اسکات اخیراً تولید «آخرین دوئل» (The Last Duel) را با «مت دیمون»، «آدام درایور» و «جودی کومر» به پایان رسانده است. در ماه مارس آینده، اسکات تولید فیلم «گوچی» (Gucci) را در ایتالیا آغاز می‌کند. در این فیلم «لیدی گاگا» در نقش «پاتریزیا رجانی»، همسر سابق «مائوریزیو گوچی» نوه‌ی «گوچیو گوچی» طراح مد ایتالیایی که در قتل مائوریزیو در سال ۱۹۹۵ بازی می‌کند. دیگر بازیگران فیلم «رابرت دنیرو»، «جرمی آیرونز»، «آدام درایور»، «جرد لتو»، «ال پاچینو»، «جک هیوستن»، و «ریو کارنی» خواهند بود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید