news-background
news-background

اولین واکنش‌ها به سریال WandaVision: عجیب، مضحک و متفاوت با دیگر عناوین دنیای سینمایی مارول

اولین واکنش‌ها به فصل اول سریال «وانداویژن» (WandaVision) دیزنی+ در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. دو اپیزود اول این مجموعه‌ی ابرقهرمانی ۱۵ ژانویه پخش خواهد شد. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

تاکنون بسیاری از منتقدین از اسپین‌آف تلویزیونی «دنیای سینمایی مارول» با بازی «الیزابت اولسن» در نقش «واندا» و «پل بتنی» در نقش «ویژن» ستایش کرده‌اند. این دو ابرقهرمان در شهر کوچک وست‌ویو زندگی می‌کنند، جایی که ساکنینش نمی‌دانند که آن‌ها از چه قدرت‌هایی برخوردارند. اما در این سریال به نویسندگی «جف شیفر»، که از کامیک‌های «استن لی» و «جک کربی» اقتباس شده، مرز میان واقعیت و خیال محو خواهد شد.

در «وانداویژن» به کارگردانی «مت شکمن» و تهیه‌کنندگی «کوین فایگی»، علاوه بر اولسن و بتنی بازیگران دیگری چون «کاترین هان»، «کت دنینگز»، «رندال پارک» و «تیونا پاریس» ایفای نقش کرده‌اند. این سریال قرار بود پس از «فالکن و سرباز زمستان» (The Falcon and the Winter Soldier) دومین سریال «دنیای سینمایی مارول» در دیزنی+ باشد، اما با به تأخیر افتادن سریال اول تا مارس ۲۰۲۱، «وانداویژن» اولین پروژه‌ی تلویزیونی مارول در دیزنی+ خواهد بود.

این دو سریال‌ها تنها بخشی از پروژه‌های پرشمار مارول برای دیزنی+ خواهند بود. دیزنی و مارول در ماه‌های آینده سریال‌های «لوکی» (Loki) با بازی «تام هیدلستون»، «شاهین‌چشم» (Hawkeye) با بازی «جرمی رنر» و «هیلی استاینفلد»، «شوالیه ماه» (Moon Knight) با بازی «اسکار آیزک»، «خانم مارول» (Ms. Marvel)، «هالک-دخت» (She-Hulk)، انیمشن «چه می‌شود اگر...» (What If…?) و بسیاری دیگر را به تولید می‌رسانند.

«مایک رایان» نویسنده‌ی «آپ‌راکس» در وصف «وانداویژن» می‌نویسد: «هر یک از سه اپیزودی که دیده‌ام به صورت کامل لحن، طنز و دیالوگ سیت‌کام‌های کلاسیک را به تصویر می‌کشد. «کاترین هان» در نقش همسایه‌ی پرسروصدا بی‌نظیر است.»

«کورتنی هاوارد» می‌گوید: «یک سریال مضحک و ممتاز با لحنی دقیق است. عطش هواداران سیت‌کام و ژانر ابرقهرمانی را فرومی‌نشاند، به‌ویژه وقتی با سنت‌ها را شوخی می‌کند. «پل بتنی» و «الیزابت ماس» عالی‌اند اما «کاترین هان» و «تیونا پاریس» نقطات عطف سریال بوده‌اند.»

«کریستن لوپز» نویسنده‌ی «ایندی‌وایر» می‌گوید: «با دیدن سه اپیزود از «وانداویژن» باید بگویم که شیفته‌اش شده‌ام. این سریال نه تنها بازسازی دوست‌داشتنی سریال‌های کلاسیک است (همه‌چیز زیباست)، بلکه داستان آن هم به‌شدت جذاب است. «الیزابت اولسن» و«پل بتنی» دلربا و مسخره‌اند. از انتظار کشیدن برای دیدن ناامید نشده‌ام.»

«نیکی نواک» منتقد «فن‌دنگو» می‌نویسد: «سریال  تمسخرآمیز، دقیق، تازه، خنده‌دار و متناقض است. تصویر بزرگ‌تر از دنیای سریال رونمایی نشده (ما تنها گوشه‌هایی از وست‌ویو را دیده‌ایم) اما عجله‌ای برای ترک این شهر ندارم.»

«برندن دیویس» منتقد «کامیک‌بوک» می‌گوید: «الیزابت اولسن و پل بتنی در کنار یکدیگر شگفت‌آورند. ترکیب آن‌ها درخشان شده... میان واندا و ویژن عشق، راز پیچیدگی و لحظات مضحک بسیار زیادی وجود دارد.»

«هوای-ترن بوی» منتقد «اسلش فیلم» می‌نویسد: ««وانداویژن» تجربه‌ای امیدبخش با شباهت‌هایی به فیلم‌های لینچ است که تقریباً به شکل زجر‌آوری اسرارش را افشا می‌کند. اما غافلگیری‌اش: خنده‌دار است! شوخی‌ها به «لوسی را دوست دارم» (I Love Lucy) و «افسونگر» (Bewitched) ادای دین می‌کند. و «پل بتنی» یک ستاره‌ی کمدی شده.»

«جرمین لوسیر» منتقد «گیزمودو» می‌نویسد: «سریال عجیب و مسخره است به شکلی که هواداران مارول انتظارش را ندارند، اما به هر حال موفق شده‌اند. سپس به اندازه‌ی کافی اسرار را فاش می‌کند تا بیننده را به گمانه‌زنی وادارد.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید