news-background
news-background

اولین نقدهای فصل سوم سریال True Detective: فصلی به قدرت گذشته

فصل سوم سریال «کارآگاه واقعی» (True Detective) با فاصله چهار سال از فصل دوم آن آمده است. این سریال ساخت شبکه HBO که به صورتی طوفانی شروع کرد، همه منتقدان را شیفته خود کرد و حتی انقلابی برای حرفه «متیو مکانهی» بود. اگرچه این سریال پس از فصل اول به صورتی مفتضحانه و خجالت آوری به جوک تبدیل شد. پس از چهار سال سازنده این سریال «نیک پیزولاتو» با بازیگر برنده اسکار «ماهرشالا علی» به این عرصه برگشته و منتقدان فصل سوم این سریال را بازگشت به زندگی دوباره خوانده‌اند. در ادامه نظرات چند تن از منتقدان درباره فصل سوم سریال «کارآگاه واقعی» را مشاهده خواهید کرد.

«تاد واندروف» از «واکس» نوشت که:

فصل سوم سریال «کارآگاه واقعی» به گونه‌ای تکراری بی‌شرمانه از فصل اول است. اما شاید در تکرار مشکلی وجود نداشته باشد. از بسیاری جهات فصل سوم حس مشابهی نسبت به فصل اول دارد با این تفاوت که ویژگی‌های منحصر به فرد فصل اول در آن کمرنگ‌تر شده‌اند. در این فصل اشاره‌ به اتفاقاتی وحشتناک که در روستاهای جنوب آمریکا در حال وقوع است می‌شود. جذبه خاصی در رسیدن فساد سیستماتیک به مرحله وحشت «لاوکرافتین» وجود دارد. همین‌طور در گفت‌وگوهای درون ماشین‌ پلیس بی‌هدفی فلسفی خاصی دیده می‌شود.

 
 

«بن ترورس» از «ایندی‌وایر» نیز موافق است که:

فصل سوم به اصول گذشته باز می‌گردد و دوباره خوب می‌شود. بگذارید این مسئله را روشن کنیم: فصل سوم سریال «کارآگاه واقعی» خوب است. مهم نیست که شما باور دارید که فصل اول یک کلاسیک فوق‌العاده است یا اینکه فقط یک سریال پلیسی خوب، فصل جدید سریال «نیک پیزولاتو» پیشرفتی بزرگ از فصل دوم فاجعه بار و بی معنا و مفهوم این سریال است. در این فصل همچنان شاهد بازی‌های خوب از سوی بازیگران و به خصوص «ماهرشالا علی» هستیم. فصل سوم سریال شبکه HBO مملو از عناصر مشهور و عامه پسند ژانرش است که داستان اصلی هیجان انگیزی دارد که به طور همزمان فوق‌العاده زیبا و خشن است.

 
 

«لیندزی روماین» در نقد خود در «پالیگان» نیز با این نظر که این فصل یادآوری از نکات مثبتی است که فصل اول را به یک اثر بی نظیر پاپ کالچر تبدیل کرد موافق است:

نتیجه فصل یا حداقل دو قسمت ابتدایی فصل، برای تعدادی از منتقدان در ماه دسامبر پخش شد، نشان از بازگشت به رویه گذشته را دارد که داستان شهری کوچک با فلش بک‌ها و احتمالات مختلف را نمایش می‌دهد و آتش کنجکاوی را در دل تماشاگر روشن می‌کند.

 
 

«آلیسون کینی» از «کولایدر» معتقد است:

فصل سوم بازنگری جذابی از خاطرات گذشته است که نسبت به فصل دوم پیشرفت بسیاری داشته است. حدس و گمان‌های بسیاری درباره ادامه فصل دوم سریال «کارآگاه واقعی» پس از موفقت فصل اول و شکست فصل دوم آن به وجود آمده بود. پس بگذارید صریحاً به این سؤال پاسخ دهم: سازنده این سریال، «نیک پیزولاتو» از موفقیت فصل اول و شکست فصل دوم درس گرفت و فصل سوم را مشابه فصل اول ساخت.

 
 

اگر چه «برایان گروب» از «آپراکس» با نظر اکثریت مخالف است و معتقد است فصل سوم سعی می‌کند و شکست می‌خورد:

فصل سوم سعی می‌کند تا جادوی فصل اول را تکرار کند و شکست می‌خورد. نظر کلی من راجع به فصل سوم سریال «کارآگاه واقعی» این است که این فصل به حد فصل اول نرسیده و تا به اینجا شبیه نسخه تقلبی ناموفقی از اصلی است. البته باید اضافه کنم که از فصل اول خیلی بهتر است. خیلی خیلی بهتر.

 

فصل سوم سریال «کارآگاه واقعی» انتخاب هوشمندانه‌ای برای بازگشت به سبک فصل اول انجام داد. با اینکه بسیاری از منتقدان هنوز درباره این تصمیم نظر قطعی‌ای ندارند، به نظر می‌رسد که بازخورد کلی آن پیشرفتی برای فصل اول بوده است. به نظر شما این انتظار طولانی ارزش داشت؟ فصل سوم سریال «کارآگاه واقعی» در روز ۱۳ ژانویه سال ۲۰۱۹ از شبکه HBO منتشر خواهد شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۸ دی ۱۳۹۷ ۱۷:۴۶

"ببخشید مزاحم شدم" ... وقتی کوکلوس کلان های "بلککنزمن" با یه "پلنگ سیاه" تو نور "مهتاب" "بیان بیرون" دیگه "کمک" نمیخوان منتها ... واقعاً کاراگاه واقعی هم؟؟؟؟ چی دیگه مونده؟؟؟ ادریس آلبا به نقش جیمز باتد؟؟؟

نمایش اسپویل
۲۵ دی ۱۳۹۷ ۲۰:۱۵

قضاوت نکن تا قضاوت نشی ... من از حجم یکدفه ی این همه فیلم شبیه به هم تعجب کردم ... از کامنت و بیان نزدیک بهم فیلمهایی که تقریبا در همین 2 ، 3 سال با محوریت سیاه پوستا ساخته شده مشخص هست ... اونیکه باید بگیره گرفته... منتها کسی که بیشتر از دو سه تا فیلم در این موضوع ندیده باشه متوجه نکته ی جمله نمیشه و براحتی به خودش جرات میده شخصیت دیگران رو قضاوت کنه ... البته مهم نیست محض اطلاع گفتم ... اتفاقا خیانتی که در حق سیاهپوست ها شده در حق هیچ کسی نشده خصوصا در آمریکا ... اینکه فقط در چند سال اخیر به این صورت به این نژاد توجه شده چیزی جز یک عوام فریبی کلی نیست ... آمریکایی ها اینقدر از کرده خودشون پشیمون هستن که اگه تا صد سال دیگه هم فیلم کارتونی مرد عنکبوتی با شخصیت سیاه پوست بسازن یا کتاب سبز درست کنن حالا حالا بابت رفتارهای سخیف نژاد پرستانشون باید جوابگوی این ملت باشن ... حتی سیاهپوستایی که تا پیش از این در کارهای هالیوودی بازی میکردن بجز اون سیدنی پوآتیه عزیز، مابقیشون همه دلقک فیلمهای آمریکایی بودن نمونش کارهای مایکل بی. سیاه پوستا مردم بسیار خوش قلب ، قوی ، با شعور ، متحد ، کاری ، با تعصب ، مذهبی ، با سیاست و دانایی هستن که فقط در حال ظلم دیدن اند هر چند آدم بد همه جا هست مثل من. فیلم خوب با محوریت سیاه بوده اما نه تا این حد نزدیک بهم ، ملتمسانه و اسکاری. در مورد نژاد پرست بودن ایرانیا هم حرفی برای گفتن ندارم چون بعد از تو کمترم. ملتی که تاریخ نداره سعی میکنه نژاد پرستی کنه نه اونیکه تاریخ و تمدنش رو تو همه ی دنیا غیر مملکت خودش تدریس میکنن. منتها افرادی که میبینن راهی برای مطرح شدن ندارن حاضرن از نردبون دیگران هم بالا برن. نژاد من پر از افراد مشکل دار هست اولیش خودم ... منتها شمام برو یه فکری به حال طرز تفکرت بکن

نمایش اسپویل
۲۵ دی ۱۳۹۷ ۱۹:۰۴

اکثریت جماعت ایران نژادپرست هستن غافل از اینکه اگه به اروپا یا امریکا برن خودشون هم قربانی نژادپرستی میشن. نژادپرستی فقط به سیاهی یا سفیدی نیست همین که برچسب یه قوم دیگه رو خوردی کافیه. حتی تو فضای مجازی هم اینطوریه من نه از اونایی ام که طرفداری پلنگ سیاه رو میکنن و نه مثل شما ام که به زمین و زمان اعتراض میکنید ولی یه سوال دارم ازت: یه سیاهپوست نمیتونه کاراگاه باشه؟

نمایش اسپویل
۲۰ دی ۱۳۹۷ ۱۶:۰۱

سلام آره سامی فقط حیف که 12 سال بردگی رو هم یادم رفت!

نمایش اسپویل
۲۰ دی ۱۳۹۷ ۱۴:۴۹

اومدی با خلاقیت نظرت رو بگی ولی هدف کامنتت رو رو فدای خلاقیت کردی یعنی بنظرم منظورت رو تو این جمله واضح بیان نکردی. بقیه هم دیسلایکت کردن ! من اینجور برداشت کردم که از این جمله با استفاده از نام فیلم هایی که همگی در دفاع از حقوق سیاهپوستان اشتراک دارن خواستی کنایه به فصل جدید کارگاه حقیقی بزنی که کارکتر نقش اولش سیاه پوسته ! و با تیکه انداختن به شایعه انتخاب ادریس البا بعنوان بازیگر سیاهپوست جای جیمز باند مثبت بودن نظر منتقدین به این فصل رو سخره گرفتی چون اخیرا فیلم های مربوط به سیاه پوستان نمره بالا میگیرن . حالا نمیدونم بازم درست متوجه شدم یا دچار کج فهمی شدم!

نمایش اسپویل