news-background
news-background

انتقاد بازیگر فیلم Shang-Chi از «آزمون» خوانده شدن فیلم توسط مدیر عامل دیزنی

«سیمو لیو» ستاره «شانگ-چی» در شبکه‌های اجتماعی می‌نویسد: «ما آزمون نیستم. ما مظلوم و دست‌کم‌گرفته‌شده‌ایم.»

 

«سیمو لیو» ستاره فیلم «شانگ-چی و افسانه ده حلقه» (Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings) مارول و دیزنی از اظهارات مدیر عامل دیزنی انتقاد کرد. «باب چاپک» هفته گذشته در جلسه‌ای گفته بود که استودیو حاضر نیست «شانگ-چی» را همزمان با اکران در سالن‌های سینما از دیزنی+ پخش کند.

چاپک اضافه کرد که منحصر شدن «شانگ-چی» به سالن‌های سینما تصمیمی نیست که او در شرایط فعلی و همزمان با افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا اتخاذ کرده باشد. او در مورد «شانگ-چی» که قرار است ۴۵ روز تنها در سالن‌های سینما پخش شود و سپس به پلتفرم‌های استریم ویدیو برود می‌گوید: «در مورد «شانگ-چی، ما فکر می‌کنیم که آزمون جالبی خواهد شد. دورنمای انتشار یک فیلم مارول به [دیزنی+] پس از ۴۵ روز اطلاعات جالبی به دست می‌دهد.»

لیو از شنیدن این اظهارات ناخرسند شده و در شبکه‌های اجتماعی می‌گوید: «ما یک آزمون نیستیم. ما مظلوم و دست‌کم‌گرفته‌شده‌ایم. نادیده‌گرفته‌شده‌ایم. ما تجیلیلی از فرهنگ و لذتی هستیم که پس از یک سال سخت باقی می‌ماند. ما غافلگیری هستیم. به‌شدت هیجان‌زده‌ام تا سوم سپتامبر تاریخ‌سازی کنیم. به ما بپیوندید.»

هرچند چاپک پاندمی را دلیل پخش همزمان فیلم‌ها از دیزنی+ و سالن‌های سینما می‌داند اما می‌گوید افزایش شمار مبتلایان به ویروس پیش‌بینی نشده بوده و برای تغییر این استراتژی فرصتی باقی نیست. این در حالی است که سونی به فاصله چند ساعت پیش از برگزاری جلسه چاپک اعلام کرد که «ونوم ۲» (Venom 2) را سه هفته به تأخیر می‌اندازد.

«بیوه سیاه» (Black Widow) یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های پاندمی است که در دیزنی+ بیش از ۶۰ میلیون دلار فروخته، اما چاپک می‌گوید در مورد نحوه پخش هر فیلم به صورت جداگانه تصمیم‌گیری خواهد شد. دیگر فیلم استودیو در سال ۲۰۲۱ بازسازی «داستان وست ساید» (West Side Story) «استیون اسپیلبرگ» است.

این احتمال وجود دارد که پخش انحصاری «شانگ-چی» از سالن‌های سینما به شکایت «اسکارلت جوهانسن» از دیزنی مرتبط باشد. این بازیگر مدعی است که استودیو با پخش «بیوه سیاه» از دیزنی+ همزمان با اکران قراردادش را نقض و دستمزد او را کاهش داده است. فروش فیلم جدید جوهانسن در هفته دوم اکران کاهش بی‌سابقه‌ای داشت.

«شانگ-چی و افسانه ده حلقه» ۳ سپتامبر در سالن‌های سینما پخش خواهد شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید