جنگ ویتنام. مرد جوانی به نام «اریکسن» (فاکس) شاهد قتل فجیع یک دختر ویتنامی (توله) به دست هم قطارانش است. او پس از بازگشت به امریکا علیه یگان خود شهادت می دهد...
فیلم گند جنگ ویتنام و فروپاشی اخلاقی و روحی ارتش امریکا رو به خوبی نشون میده ولی نباید با فیلم جوخه که اتفاقا چند سال پیش از این فیلم بخش شد قیاص بشه . در فیلم جوخه ، نشون داده میشه که خود ارتش امریکا اولین قربانی سیستمی هست که الویتش جنگ هست و باقی چیز ها مسائل جزئی و مردان درونن گندابی که خودشون درست کردن غرق میشن و زجر کش شدنشون به خوبی نمایش داده میشه و در اصل معلول و نتیجه سیستم نا کار امد نشون داده میشه در حالی که در این فیلم تمام تلاش به معرفی سیستم علیل ماشین جنگی امریکا معطوف میشه ، سیستمی که درش توضیح داده میشه که این جنگ ها که به قصد دفاع نیست بلکه جهت مناقشات سیاسی چقدر غیر اخلاقی هست و چون اصل اون غیر اخلاقی هست اینکه درش چه اتفاقی بیوفته مهم نیست و همه چی درون سیستم میمونه چون همه رده ها در گیرش هستن و اگر کسی جلو اون بایسته داره پشتیانی کسایی رو از دست میده که جز انها کسی دیگری نیست بهشون تکیه کنه . این فیلم داره علت و ریشه ها و اولیت ماشین جنگی امریکا در جنگ ویتنام و دیدشون رو به این جنگ به نمایش میزاره که نتیجش فیلم جوخه میشه . این فیلم به اندازه فیلم جوخه احساسی و پر درد و رنج نیست ولی داره علت اون درد رنج رو بیان میکنه .
دیدگاهها
مهمان
برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
tango65
tango65
۱ دی ۱۴۰۲ ۰۵:۵۴
فیلم گند جنگ ویتنام و فروپاشی اخلاقی و روحی ارتش امریکا رو به خوبی نشون میده ولی نباید با فیلم جوخه که اتفاقا چند سال پیش از این فیلم بخش شد قیاص بشه . در فیلم جوخه ، نشون داده میشه که خود ارتش امریکا اولین قربانی سیستمی هست که الویتش جنگ هست و باقی چیز ها مسائل جزئی و مردان درونن گندابی که خودشون درست کردن غرق میشن و زجر کش شدنشون به خوبی نمایش داده میشه و در اصل معلول و نتیجه سیستم نا کار امد نشون داده میشه در حالی که در این فیلم تمام تلاش به معرفی سیستم علیل ماشین جنگی امریکا معطوف میشه ، سیستمی که درش توضیح داده میشه که این جنگ ها که به قصد دفاع نیست بلکه جهت مناقشات سیاسی چقدر غیر اخلاقی هست و چون اصل اون غیر اخلاقی هست اینکه درش چه اتفاقی بیوفته مهم نیست و همه چی درون سیستم میمونه چون همه رده ها در گیرش هستن و اگر کسی جلو اون بایسته داره پشتیانی کسایی رو از دست میده که جز انها کسی دیگری نیست بهشون تکیه کنه . این فیلم داره علت و ریشه ها و اولیت ماشین جنگی امریکا در جنگ ویتنام و دیدشون رو به این جنگ به نمایش میزاره که نتیجش فیلم جوخه میشه . این فیلم به اندازه فیلم جوخه احساسی و پر درد و رنج نیست ولی داره علت اون درد رنج رو بیان میکنه .
۰
۰
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ
salar_24
salar_24
۴ دی ۱۳۹۹ ۲۲:۵۶
اين فيلم هم مثل تسخيرناپذيران،راه كارليتو، صورت زخمي عالي و تماشايي است درنگ جايز نيست
۰
۰
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ
Ali83
Ali83
۴ شهریور ۱۳۹۷ ۱۸:۱۶
صحنه روی پل قطار با اون موسیقیش فوق العادس.
۰
۰
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ