دانلود فیلم Dune 1984 (تل‌ماسه) با زیرنویس فارسی و تماشای آنلاین

Dune 1984

تل‌ماسه

  • امتیاز بدهید:

    • برای امتیاز‌دهی باید عضو باشید

  • ۱۵ مهر ۱۴۰۱ ۱۸:۳۲

    اضافه شدن انکود جدید

    CtrlHD Extended

  • ۰۹ شهریور ۱۴۰۱ ۱۳:۴۱

    اضافه شدن انکود جدید

    Tigole RM4K

فارسی

English

پسر پادشاه و جنگجویان صحرا در برابر امپراتور کهکشانی و کینه جویی بد پدرش می ایستند . هنگامی که پدر خود را و خود را در بیابان دنیا آزاد تنها می بیند به فکر انتقام از حکومت امپراتوری می افتد .

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۱ خرداد ۱۴۰۱ ۰۹:۱۸

خیلی خیلی بهتر از نسخه‌ای است که در 2021 منتشر شد . درسته که لینچ نسبت به این فیلم خودش، احساس خوبی نداره اما اونهایی که طرفدار آثار تخیلی هستن ، این فیلم رو خیلی بهتر از نسخه 2021 میدانن .

نمایش اسپویل
۱۴ مهر ۱۴۰۱ ۱۴:۰۱

با عرض احترام. بنده شخصاً خودم رو یک نرد ژانر سای‌فای می‌دونم. در کنارش علاقه وافری به لینچ و آثار سوررئال دارم. بنده تا به الآنش سه بار تلماسه رو خوندم. نسخه ۲۰۲۱ رو چهاربار و تمام آثار لینچ، من جمله همین لکه ننگ رو حداقل ۳بار تماشا کردم. تمام این مقدمات رو گفتم تا بتونم خدمتتون عرض کنم هم یکی از اون به گفته خودتون \"اون‌هایی که طرفدار آثار تخیلی هستن\" محسوب می‌شم و هم احترام و علاقه زیادی نسبت به استاد دیوید لینچ و آثار ایشون دارم. لذا احساس می‌کنم نظرم بدون تعصب و با برابری هردو جهت باشه. تلماسه جناب لینج به هیچ شکل و در هیچ بخشی (حتی کارگردانی) به پای نسخه ۲۰۲۱ ویلنوو نمی‌رسه. چه از منظر اقتباس و چه ماهیت فیلم به کلی. هنوز هیچکس نتونسته عظمت اثر هربرت رو به طور کامل از مدیوم کاغد و کلمات به سینما منتقل کنه ولی نزدیک‌ترین حالت ممکن رو ویلنوو ایجاد کرده. دلیلی وجود داره که استاد خودشون از این فیلم راضی نبودن. احساس تملکی نسبت بهش نداشتن و حتی اسمشون رو داخل نسخه Extended قرار ندادن؛ چون مدام تهیه‌کنندگان به خاطر هایپ عظیم تلماسه در اون برهه زمانی برای تکمیل اثر فشار وارد می‌کردن. انگار که لینچ فقط برای رهایی از دست اون‌ها فیلم رو سریع ضبط و تحویل داده چون این اقتباس نه تنها از منظر اقتباس بلکه از دیدگاه بررسی خود آثار لینچ هم بسیار ضعیفه و متاسفانه حتی شاید در برخی پلان‌ها بتونه احمقانه تلقی بشه. شاید اگر استاد آزادی بیشتری داشت می‌تونست اثری بسازه که در تاریخ ماندگار بشه. شاید اگر در اون بازه افسردگی نداشت چیزی به عظمت خود کتاب و برتر از ویلنوو می‌ساخت. اما هیچ یک از این شایدها رخ ندادن و ما موندیم و حسرت اثری که می‌تونسته وجود داشته باشه( مشابه وضعیتی که برای تلماسه خودوروفسکی وجود داره). نسخه‌ای که ویلنوو ساخته ادای احترامی جایز، کامل و باشکوه به هربرت و تمام طرفداران علمی‌تخیلیه، به شکلی که گاهی متعصب‌ترین طرفداران لینچ هم به این موضوع اعتراف می‌کنن. نهایتاً بحث رقابت از همون ابتدا هم مطرح نبوده. دیوید لینچ و دنی ویلنوو هردو فیلمساز‌هایی بسیار مقبول و حرفه‌ای هستند و هردو در قلب طرفداران و تاریخ هنر هفتم جایگاهی قابل توجه دارن. صرفاً در این مورد به خصوص، اثر ویلنوو برتری بزرگی داره. عذر می‌خوام که طولانی شد و امیدوارم وقتتون رو نگرفته باشم. پاینده باشید و سر بلند

نمایش اسپویل
۲۴ آبان ۱۴۰۰ ۱۵:۳۶

بهتر از نسخه ۲۰۲۱

نمایش اسپویل
۲۶ فروردین ۱۳۹۹ ۱۸:۰۸

فیلم به خاطر فشار تهیه کننده ها به دیوید بینچ اصلا با کیفیت ساخته نشده و فقط برای رفع تکلیف شات ها رو گرفتن و دیوید لینچ این کار رو برای خودش نمیدونه و جایی نقل کرده بود که در دوران ساخت این فیلم بسیار افسرده شده بود. واقعا سخته بعد از ساخت یه همچین فیلمی که نه خودت قبولش داری نه مردم بخوای شاهکار هایی مثل مخمل آبی یا قلبا وحشی بسازی برای همه پیشنهاد نمیکنم ولی برای کسانی که به لینچ علاقه دارن میتونه درسی برای زندگی بده هر چند باور دارم برای درک دنیای فیمساز باید تک تک آثارش رو به ترتیب دید

نمایش اسپویل
۱۳ آبان ۱۳۹۸ ۱۳:۴۷

با وجود لحظاتی درخشان در نیمه آغازین فیلم، درمجموع اقتباسی سست و در لحظاتی احمقانه از رمان بزرگ فرنک هربرت با تماشای مستند "دونِ خودورُوسکی" Jodorowsky's Dune می‌توان تفاوت گستره خیال لینچ را با خودوروسکی قیاس کرد.

نمایش اسپویل
۹ فروردین ۱۳۹۸ ۱۱:۵۷

David Lynch دوست نداشت اسمش به عنوان کارگردان در نسخه Extended قرار بگیره (یجورایی مال خودش نمیدونه این نسخه رو.) برای همین از اسم Alan Smithee استفاده میکنه که بقیه کارگردان ها هم معمولا از این اسم استفاده میکنند وقتی نمیخوان اسم خودشون رو کار باشه.

نمایش اسپویل