کاترین لانگفورد (دانلود ۱۲ عنوان فیلم) + بیوگرافی

کاترین لانگفورد

«کاترین لانگفورد» (زاده‌ی 29 آوریل 1996 مصادف با 10 اردیبهشت 75) یک بازیگر زن استرالیایی است. او به خاطر ایفای نقش شخصیت «هانا بیکر» در سریال درام 13 Reasons Why شبکه‌ی نتفلیکس شناخته شده است. او همچنین نقش «لیا برک» را در فیلم کمدی درام Love, Simon ایفا کرده است.

اوایل زندگی

لانگ فورد در پرث غرب استرالیا در سال 1996 چشم به جهان گشود. او در حومه‌ی پرت در اپل کراس رشد کرد. او مسن‌ترین دختر «الیزابت لانگفورد»، یک پزشک اطفال، و «استفن لانگفورد»، یک دکتر پروازی (در استرالیا به دکتری که به مناطق دورافتاده و متروک پرواز می‌کند تا بیماران آن جا را ویزیت کند، دکتر پروای می گویند) و همچنین مدیر سازمان خدمات پزشکی Royal Flying Doctor Service می‌باشد.

لانگفور از سال 2005 شروع به آموختن آواز کرد و در سبک‌های کلاسیک و جاز آموزش دید. او برای سال‌های آخر تحصیلات دبیرستانش توانست جایگاهی در مدرسه‌ی مدرن پرث دریافت کند و در آن جا موسیقی و درام آموخت. او همچنین کاپیتان تیم وزرشی مدرسه بود و در رشته‌ی شنا نیز مقام ملی کسب کرده بود.

او در ابتدای ورود به دبیرستان علاوه بر تئاتر موزیکال، به داروسازی و سیاست نیز علاقه داشت. در سال 2012، لانگفورد 16 ساله به یکی از کنسرت‌های «لیدی گاگا»، Born This Way Ball، رفت و در آن جا به پیانو زدن علاقه مند شد و بعد از آن پیانو آموخت. او همچنین سه آهنگ نوشته است و از خودش چندین ویدیو منتشر کرده است که در آن‌ها این آهنگ‌ها را می‌خواند. این آهنگ‌ها I've Got a Crush on Zoe Bosch، Young and Stupid و 3 Words نام دارند. آهنگ Young and Stupid درباره‌ی مقابله با خودکشی است و لانگفورد این آهنگ را در سال 2013 بعد از این که سه نوجوان در پرت خودکشی کردند نوشت. لانگفورد در سال آخر تحصیلش در پرث، شنا را رها کرد و تمرکزش را بر روی موسیقی و اجرا روی صحنه گذاشت. در سال 2013 لانگ فورد در ساخت فیلم Hotel Sorrento (که مدرسه‌ی مدرن پرث آن را ساخته بود) همکاری رکد. او در همین سال فارغ التحصیل شد.

بعد از فارغ التحصیلی از دبیرستان لانگفورد به صورت جدی تصمیم گرفت که وارد حرفه‌ی بازیگری شود. البته هیچ کدام از مدرسه‌های بازیگری‌ای که لانفورد برای ورود به آن‌ها درخواست داده بود او را قبول نکردند چرا که او سن کمی داشت و در زندگی خود تجربه‌ی کافی کسب نکرده بود. همین امر باعث شد لانگفورد به کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی بازیگری در پرث برود. او در این زمان 3 شغل نیمه وقت داشت و در نهایت توانست ایجنت شود. لانگفورد از سال 2014 تا 2015 در آکادمی Principal Academy of Dance & Theatre Arts به تحصیل در رشته‌ی تئاتر موسیقی پرداخت. او در این سال‌ها در تولید نمایش Godspell نیز همکاری کرد. بعد از این لانگفورد توانست به عنوان یکی از پنج کاندیدای همکاری در National Institute of Dramatic Arts Advanced Actors Residency انتخاب شود. او در همین سال در Nicholson's Academy of Screen Acting بازیگری آموخت و نقش معشوقه‌ی Juan Perón را در نمایش Evita بر عهده گرفت. لانگفورد پیشنهادی از Western Australian Academy of Performing Arts تحت عنوان برنامه‌ی Bachelor of Arts برای آموختن بازیگری دریافت کرد. او تصمیم گرفت تحصیل را از سال 2016 شروع کند. البته لانگفورد هیچ گاه به این آکادمی نرفت و به جایش در نقش‌های حرفه‌ای ظاهر شد.

زندگی کاری

لانگفورد در چند نقش کوچک در فیلم‌های مستقلی از جمله Story of Miss Oxygen (محصول 2015)، Imperfect Quadrant ) محصول 2016) و Daughter (محصول 2016) ظاهر شد. او در فیلم Daughter نقش اصلی را بر عهده داشت و این فیلم در فستیوال فیلم کن سال 2016 به نمایش در آمد. در سال 2016 لانگفورد بعد از رد درخواست آکادمی Western Australian Academy of Performing Arts برای دریافت نقشی در سریال Will مصاحبه‌ی کاری کرد. این سریال تلویزیونی درباره‌ی زندگی ویلیام شکسپیر در دوران جوانی‌اش بود. لانگفورد موفق به دریافت این نقش نشد و نقش او را «اولیویا دجونگ» بر عهده گرفت.

پس از این لانگفورد مصاحبه‌ی دیگری برای دریافت نقش یک دانش آموز دبیرستانی آمریکایی به نام هانا بیکر در سریال تلویزیونی درام رازآلود 13 Reasons Why انجام داد. این مصاحبه در اسکایپ انجام شد و لانگفورد توانست این نقش را دریافت کند. او تنها 10 روز فرصت داشت تا ویزای O-1 دریافت کند چرا که تا پیش از این در آمریکا کار نکرده بود. او توانست به خاطر ایفای این نقش از سوی منتقدان تحسین شود. پیش از ایفای این نقش لانگفورد تحقیقات زیادی درباره‌ی آن انجام داده بود. او با یکی از نمایندگان کمپین آگاهی بخشی درباره‌ی تجاوزات جنسی به نام It's On Us و همچنن یک روان شناس متخصص در زمینه‌ی بلوغ صحبت کرد. لانگفورد این نقش را برای فصل دوم سریال نیز دریافت کرد که در ماه می سال 2018 از شبکه‌ی نتفلیکس پخش شد. در همین ماه لانگفورد اعلام کرد که دیگر در فصل سوم سریال حضور نخواهد داشت.

اولین فیلم بلندی که لانگفورد در آن ظاهر شد The Misguided نام داشت. این فیلم یک کمدی درام مستقل ساخته‌ی «شانون الکساندر» بود که در ماه ژانویه‌ی 2018 پخش شد. او همچنین در همین سال در نقش شخصیت لیا در فیلم Love, Simon ظاهر شد. این فیلم اقتباسی از رمان Simon vs. the Homo Sapiens Agenda نوشته‌ی «بکی آلبرتالی» بود.

در ماه سپتامبر 2018 اعلام شد که لانگفورد به جمع بازیگران سریال تلویزیونی Cursed پیوسته است. این سریال در دوران شاه آرتور جریان خواهد داشت و لانگورد در آن نقش دختر نوجوانی به نام Nimue را ایفا خواهد کرد که قرار است بانوی برکه شود. این سریال از رمانی با همین نام نوشته‌ی «فرانک میلر» و «تام ویلر» اقتباس شده است و قرار است در سال 2019 از شبکه‌ی نتفلیکس پخش شود.

در ماه اکتبر 2018 لانگفورد به جمع بازیگران Avengers: Endgame پیوست اما صحنه‌هایی که او در آن‌ها حضور دارد از نسخه‌ی نهایی فیلم حذف شده‌اند. برادران روسو اعلام کرده بودند لانگفورد قرار بود در نقش جوانی‌های دختر «تونی استارک» یعنی «مورگان» ظاهر شود. این صحنه‌ها به این خاطر از فیلم حذف شد که که کارگردانان احساس می‌کردند هیچ رابطه‌ی احساسی‌ای میان این شخصیت و نسخه‌ی جوان‌ترش وجود ندارد و این تغییر بازیگر ممکن است مخاطبان را گیج کند.

فیلموگرافی

Savage River 2022

6.7

imdb-icon

8.6

cinama-icon
Cursed 2020

6

imdb-icon

5.6

cinama-icon
Spontaneous 2020

6.4

imdb-icon

6.7

cinama-icon
American Music Awards 2019

6

cinama-icon
Knives Out 2019

7.9

imdb-icon

8

cinama-icon
The 75th Golden Globe Awards 2018

5.4

imdb-icon

8.4

cinama-icon
Love, Simon 2018

7.5

imdb-icon

7.3

cinama-icon
MTV Movie & TV Awards 2018

4.5

imdb-icon

9.4

cinama-icon
The Misguided 2018

5.1

imdb-icon

5.3

cinama-icon
13 Reasons Why 2017

7.5

imdb-icon

8

cinama-icon
13 Reasons Why: Beyond the Reasons 2017

6.3

imdb-icon

5.7

cinama-icon
2017 MTV Movie & TV Awards 2017

10

cinama-icon

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید