لوئیس مایلستون (دانلود ۲۳ عنوان فیلم بدون سانسور) + بیوگرافی

لوئیس مایلستون

لوئیس مایلستون کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس و تهیه‌کننده روسی-آمریکایی است که به خاطر تهیه درام های واقعی که بیشتر آنها اقتباس های ادبی هستند شناخته شده است. از فیلم های مهم او می توان به فیلم در جبهه غرب خبری نیست (1930)، گردشی در آفتاب (۱۹۴۵)، بینوایان (۱۹۵۲)، ۱۱ یار اوشن (۱۹۶۰)، شورش در کشتی بونتی(1962) اشاره کرد. مایلستون در۳۰ سپتامبر ۱۸۹۵ در کیشیناو، روسیه در خانواده ای یهودی به دنیا آمد. او در سال 1912 و قبل از جنگ جهانی اول به آمریکا مهاجرت کرد. پس از چندین شغل عجیب و غریب به ارتش پیوست و به عنوان دستیار کارگردان و فیلم های آموزشی ارتش حضور پیدا کرد. او در سال 1919 به یک شهروند ایالات متحده آمریکا تبدیل شد و نامش را از مایلشتین به مایلستون تغییر داد. کارش را در هالیوود در سال 1920 به عنوان تدوینگر و دستیار کارگردان هنری کینگ شروع کرد. سرانجام اولین فیلم خود به نام هفت گناهکار (۱۹۲۵) که فیلمی در سبک معمایی و جنایی با بازی ماری پره‌وو و کلیو بروک کارگردانی نمود.پس از ساخت دو فیلم غارنشین (۱۹۲۵) و کلوندایک جدید (۱۹۲۶)، برای کارگردانی فیلم دو شب عربی (۱۹۲۷) برنده اسکار بهترین کارگردانی کمدی شد. در همین سال با همکاری هارولد لوید و تد وایلد فیلم برادر کوچک که یک کمدی کلاسیک بود را کارگردانی نمود. طوفان(1928) فیلم بعدی او در سبک درام با بازی جان باریمور و جورج فاست می باشد. فیلم درام هیاهو(1928) به کارگردانی مایلستون و بازی توماس میگن، والتر برنان و لوئیس مایلستون که فیلمی صامت با اقتباس از برادوی توانست نامزدی اسکار بهترین فیلم را در آن بدست آورد. او در سال 1929 فیلم خیانت را با بازی امیل یانینگز و گری کوپر کارگردانی کرد. پس از کارگردانی فیلم شب‌های نیویورک (۱۹۲۹) او فیلم در جبهه غرب خبری نیست(1930) را که بر اساس رمانی از اریش ماریا رمارک بود، ساخت. این فیلم که به وقایع جنگ جهانی اول می‌پردازد، در اسکار سال ۱۹۳۰ موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم و بهترین کارگردانی شد. همچنین این فیلم در سال ۱۹۹۸ به عنوان فیلم پنجاه و چهارم صد فیلم برتر سینمای آمریکا و در سال ۲۰۰۸ به عنوان هفتمین فیلم در ده فیلم برتر حماسی انتخاب شد. سرمقاله (۱۹۳۱) فیلم بعدی او در سبک کمدی (با الگو از فیلمی به همین نام با بازی تحسین برانگیز بن هکت چارلز- مک آرتور) درباره دو روزنامه نگاری است که بطور سریعی شوخی وار صحبت میکنند. این فیلم موفقیت خوبی در گیشه سینما داشت و توانست فروش بالایی دست پیدا کند. این فیلم نامزد اسکار بهترین فیلم و بهترین کارگردانی شد. فیلم بعدی او باران (1932)، با اقتباس از داستان کوتاه ویلیام سامرست موآم، با هنرپیشگی جوآن کراوفورد در نقش فاحشه ای در پاگو پاگو و والتر هیوستن در نقش یک مبلغ مذهبی که در سعی در اصلاح او را دارد و کم کم به وی علاقمند می شود. این فیلم با فروش ناامیدکننده ای مواجه شد. فیلم های عمدتاً ناموفق بعدی او هاله لویا من یک ولگردم (۱۹۳۳)،که درامی موزیکال با دیالوگ هایی ریتمیک بود، ناخدا از دریا متنفر است (۱۹۳۴)، یک کمدی ترکیبی از عناصری ناهمگون نظیر جان گیلبرت، ویکتور مک لوگان و سه کله پوک و فیلم پاریس در بهار (۱۹۳۵) می باشد. اما فیلم هر چیزی ممکن است (۱۹۳۶) کمی موفق تر از دیگر فیلم هایش ظاهر شد. این فیلم با اقتباس از نمایشنامه ای از برادوی و با موسیقی کول پورتر و بازی بینگ کرازبی، اتل مرمن، و آیدا لوپینو بود. ژنرال در سپیده مرد (۱۹۳۶) یکی از بهترین فیلم های سال 1396، فیلم مهیج و سرگرم کننده ای است که داستان آن در چین اتفاق می افتد. گری کوپر در نقش سربازی است که در شورش برعلیه یک جنگ سالار ظالم (آکیم تامیروف، که نامزد جایزه اسکار هم شد) همکاری می کند. موش‌ها و آدم‌ها (۱۹۴۰) فیلمی درام با اقتباس از رمان جان اشتاین بک، با بازی بورگس مریدیت نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم در اسکار سال 1939 شد. پس از کمدی فراموش شده شرکای خوش اقبال (۱۹۴۰) و زندگی من با کارولین (1941)، فیلم جبههٔ روسی ما (۱۹۴۱) که مستندی برای پشتیبانی ارتش روسیه در جنگ بود را ساخت. فیلم بعدی او لبه تاریکی (1943)، فیلمی جنگی درجه یک بود. این فیلم با بازی ارول فلین، ان شریدان، و هیوستون داستان اهالی یک روستای تحت اشغال نازی ها در نروژ که درگیر مقاومت هستند را نشان می دهد. ستاره قطبی (۱۹۴۳)، یک درام جنگی دیگری است که در آن دهقانان اوکراینی با رهبری دکتر روستا در برابر تهاجم نازی ها مقاومت می کنند. فیلم بعدی او قلب ارغوانی (۱۹۴۴) فیلمی جنگی با بازی دانا اندروز، ریچارد کونته، برداشتی آزاد از دادگاه محاکمه تعدادی از اعضای نیروی هوایی ایالات متحده توسط ژاپن در طول جنگ جهانی دوم است. گردشی در آفتاب (۱۹۴۵) یک درام جنگی پرماجرا، با اقتباس از رمان هری براون، نوشته رابرت راسن بود. این فیلم بر روی حالات روحی چند سرباز که سعی در بازپس گرفتن یک خانه روستایی که توسط نازی ها اشغال شده است، تمرکز دارد. عشق عجیب مارتا آیورز (۱۹۴۶)، یک فیلم نوآر با بازی باربارا استانویک، لیزابث اسکات و کرک داگلاس(اولین فیلمش) بود. طاق نصرت (۱۹۴۸) یک فیلم رمانتیک جنگی آمریکایی با اقتباس از رمانی به همین نام نوشته اریش ماریا رمارک نویسنده آلمانی وبازی اینگرید برگمن، شارل بوآیه داستانی عاشقانه در زمان جنگ فرانسه بین یک مهاجر و زنی که او را از خودکشی نجات می دهد، می باشد. اسب سرخ (فیلم ۱۹۴۹) با اقتباس از رمانی نوشته جان اشتاین بک ، فیلم بعدی لوئیس مایلستون می باشد. بازگشت مایلستون به سبک درام جنگی با فیلم تالارهای مونته زوما (۱۹۵۱) با داستان ماموریت یک تفنگدار دریایی برای پیدا کردن پایگاه موشکی ژاپنی بود. مایلستون اگرچه برای داشتن گرایش های کمونیستی متهم می شد، هیچ وقت توسط کمیته فعالیت های ضد آمریکایی مورد بازجویی قرار نگرفت و حتی در لیست سیاه هالیوود هم نرفت. با این وجود در اکثر فیلم هایش در دهه 50 برای مهیا کردن پروانه فیلم برداری تقلا می کرد. پس از یک غیبت دو سال، در سال 1952 با فیلم کانگارو (۱۹۵۲) که فیلمی ماجراجویانه که در استرالیا فیلم برداری شد و فیلم بینوایان (۱۹۵۲)، بر اساس رمانی به همین نام نوشته ویکتور هوگو به عرصه سینما بازگشت. سپس فیلم بریتانیایی ملبا (۱۹۵۳) که درباره خواننده اپرای استرالیایی نلی ملبا بود و فیلم کم هزینه بیوه (۱۹۵۵) با بازی آکیم تامیروف و آنا-ماریا فررو را کارگردانی نمود. در اواخر این دهه فیلم تپهٔ پورک چاپ (۱۹۵۹) که فیلمی جنگی کره ای بود را کارگردانی کرد. یازده یار اوشن (1960)، با بازی ستارگانی همچون فرانک سیناترا، دین مارتین، جوئی بیشاپ، و سامی دیویس جونیور داستان یک سرقت بزرگ را به تصویر می کشد که در سال ۲۰۰۱ و با نام یازده یار اوشن به کارگردانی استیون سودربرگ و بازی جرج کلونی، برد پیت، مت دیمون، اندی گارسیا، برنی مک و دان چیدل بازسازی شد و مورد استقبال بسیاری از علاقمندان به سینما قرار گرفت. آخرین فیلم مایلستون شورش در کشتی بونتی(1962) بر مبنای رمانی نوشته چارلز برنارد نوردهوف و جیمز نورمن هال و با بازی مارلون براندو، تروور هاوارد، ریچارد هریس ، داستان یک کشتی انگلیسی تجاری است که به قصد انتقال هزاران اصله درخت نان به جامائیکا با مشکلاتی مواجه می شود و افسر اول کشتی با رهبری یک شورش، کنترل کشتی را د اختیار می‌گیرد و اتفاقاتی مهیج در آن رخ می دهد. لوئیس مایلستون در ۲۵ سپتامبر ۱۹۸۰ از دنیا رفت.

فیلموگرافی

Mutiny on the Bounty 1962

7.2

imdb-icon

7.3

cinama-icon
Ocean's 11 1960

6.5

imdb-icon

6.5

cinama-icon
Pork Chop Hill 1959

7

imdb-icon
They Who Dare 1954

5.5

imdb-icon
Halls of Montezuma 1951

6.6

imdb-icon
The Red Pony 1949

6.3

imdb-icon

9

cinama-icon
Arch of Triumph 1948

6.3

imdb-icon

9

cinama-icon
The Strange Love of Martha Ivers 1946

7.4

imdb-icon

8.8

cinama-icon
A Walk in the Sun 1945

6.9

imdb-icon
The North Star 1943

5.9

imdb-icon
Edge of Darkness 1943

7.2

imdb-icon
Of Mice and Men 1939

7.9

imdb-icon

10

cinama-icon
The Young in Heart 1938

7.3

imdb-icon

7

cinama-icon
The General Died at Dawn 1936

6.5

imdb-icon
Anything Goes 1936

6.2

imdb-icon
Rain 1932

6.9

imdb-icon

8

cinama-icon
The Front Page 1931

6.7

imdb-icon
All Quiet on the Western Front 1930

8.1

imdb-icon

8.7

cinama-icon
The Garden of Eden 1928

6.8

imdb-icon

8

cinama-icon
The Kid Brother 1927

7.6

imdb-icon

8.8

cinama-icon

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید