سینما در حال تغییر است ولی نه از بین رفتن بیس و نوع کلاسیک خودش بلکه هر روز پیچیده تر از دیروز می شه ، زمانی که کامرون آواتار و ساخت هم همه می گفتند سینما با رویکرد کلاسیکش از بین می ره و باید ازین به بعد همه تو سالن سینما با عینک سه بعدی فیلم ببینن اما می بینیم که سینمای سه بعدی بخشی جدید از سینما شده اما هنوزم کارگردانانی هستند مثل نولان که به شکل کلاسیک شاهکار خلق می کنن ، فکر می کنم سیستم پخش نت فیلیکس و غیره هم یه تلنگر می شه که سنما به خودش بیاد و پیشرفت کنه ، اما با اینکه اسپیلبرگ خیلی فاصله گرفته از اوج خودش اما این نگرانی وجود داره و درست می گه چون رویکردی که استودیو ها پیش گرفتن برای رقابت پخش های استیم فیلم های پرخرج و بلک باستری و سرگرم کننده اس و این خطرناکه که بخوایم مردم و با فیلم های پرخرج و ابرقهرمانی به سنما بکشیم ! و دیگه شاهد فیلم هایی با خرج کم و عمیق تر در آمریکا تنها در شبکه های استیم باشیم نه پرده سینما ، جای شکرش باقی هنوز سینمای اروپا و آسیا زنده است...
۱۳۹۷ فروردین ۰۷ ۰۷:۳۸
سینما در حال تغییر است ولی نه از بین رفتن بیس و نوع کلاسیک خودش بلکه هر روز پیچیده تر از دیروز می شه ، زمانی که کامرون آواتار و ساخت هم همه می گفتند سینما با رویکرد کلاسیکش از بین می ره و باید ازین به بعد همه تو سالن سینما با عینک سه بعدی فیلم ببینن اما می بینیم که سینمای سه بعدی بخشی جدید از سینما شده اما هنوزم کارگردانانی هستند مثل نولان که به شکل کلاسیک شاهکار خلق می کنن ، فکر می کنم سیستم پخش نت فیلیکس و غیره هم یه تلنگر می شه که سنما به خودش بیاد و پیشرفت کنه ، اما با اینکه اسپیلبرگ خیلی فاصله گرفته از اوج خودش اما این نگرانی وجود داره و درست می گه چون رویکردی که استودیو ها پیش گرفتن برای رقابت پخش های استیم فیلم های پرخرج و بلک باستری و سرگرم کننده اس و این خطرناکه که بخوایم مردم و با فیلم های پرخرج و ابرقهرمانی به سنما بکشیم ! و دیگه شاهد فیلم هایی با خرج کم و عمیق تر در آمریکا تنها در شبکه های استیم باشیم نه پرده سینما ، جای شکرش باقی هنوز سینمای اروپا و آسیا زنده است...