دانلود مستند Cosmos 1980 (کیهان) با زیرنویس فارسی

Cosmos 1980

کیهان

  • امتیاز بدهید:

    • برای امتیاز‌دهی باید عضو باشید

  • ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۴:۲۰

    اضافه شدن انکود اختصاصی سی‌نما

    فصل اول با نسخه بلوری اضافه شد

فارسی

English

ستاره شناس، کارل ساگان ما را در یک تور جذاب از عناصر مختلف و نظریه های کیهان شناسی جهان هدایت می کند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۳ تیر ۱۴۰۰ ۱۴:۴۲

در اینکه Carl Sagan یه نابغه و انسان بزرگیه هیچ شکی نیست اما بزرگترین تناقض این مستند اینه که ساگان خیلی به این نکته اشاره داره که ما ملتها قبل از اینکه خودمون رو نابود کنیم باید اختلافات بینمون رو کنار بگذاریم اما میبینیم بر خلاف این حرف در این مستند تاریخ نجوم کاملا یک طرفه نقل میشه و ساگان تمام کشفیات تاریخ نجوم رو از ابتدا تا حال رو به نام اروپایی ها ثبت میکنه و حتی یک اسم هم از منجمان ایرانی نمیبره، منجمانی مثل ابوریحان، خیام، خوارزمی، طوسی، کاشانی که همگی سالها قبل از کپلر و کوپرنیک زندگی میکردند و کشفیات مهم و تاثیرگذارشون در اروپا منتشر و چاپ شده بود .

نمایش اسپویل
۱ تیر ۱۴۰۱ ۲۳:۴۵

ممنون از پاسختون دوست من اما کشفیات علمی چیزی نیست که نیاز به تبلیغ و معرفی داشته باشه، مثل یک زنجیر هر کشفی حلقه ی بعدی اکتشافات قبل از خودشه و همه ی این اکتشافات تاریخی حتی اگه رو تخت سنگ هم نوشته شده باشه بایگانی و مطالعه شده تا ببیند دانشمندی مثل کوپرنیک چه پیش زمینه های علمی ای داشته که نظریه خورشید مرکزی رو بیان میکنه و همینطور که اطلاع دارید ترجمه کتابها و مقالات دانشمندان ایرانی صدها ساله که در دسترس اروپایهاست پس احتمالا کارل ساگان که پروفسور و مورج اخترشناسی بودند این نامهای ایرانی رو بارها در مطالعاتشون دیده اند.

نمایش اسپویل
۲۹ شهریور ۱۴۰۰ ۰۱:۴۰

حرف شما کاملا درسته قبول، ولی به نظر من ما چقدر تلاش کردیم تا نوابغمان رو به دنیا معرفی کنیم، اصلا اونا چیزی در مورد این اشخاص میدونند، ما که ایرانی هستیم و فقط بلدیم بگیم ما ابوریحان، خیام و ... داریم، ولی نمیشناسیمشون فقط در حد اسم تاریخ تولد و نام کتاب در همین حد میشناسیمشون اونم برای تست های کنکور، هیچ تلاشی برای معرفی این بزرگان انجام ندادیم، دلیل نداره بقیه دنیا بیان بشناسند.

نمایش اسپویل
۲۳ مهر ۱۳۹۹ ۱۹:۴۸

بی شک بعد از دیدن این مجموعه ی 3 فصلی، دیدتون نسبت به کل هستی تغییرات اساسی میکنه. حتماً ببینیدش و به دوستانتون هم پیشنهادش بدید. قسمتهایی که پیشنهاد میکنم حتماً ببینید، دیدن بقیه یقسمتهاش به اختیار خودتون: - فصل اول(COSMOS - A Personal Voyage 1980): قسمتهای 2 ، 8 ، 9 ، 10 ، 12 و 13 . - فصل دوم(COSMOS - A Space Time Odyssey 2014): قسمتهای 1 ، 2 ، 4 ، 8 ، 9 ، 10 ، 11 ، 12 و 13 . - فصل سوم(COSMOS - Possible Worlds 2020): قسمتهای 7 ، 9 ، 11 و 12 .

نمایش اسپویل
۱۸ فروردین ۱۳۹۹ ۰۱:۲۴

در یک کلمه، بی‌نظیر. به شدت توصیه میشه. کاش دوستان سایت سینما زیرنویس اختصاصی میذاشتن برای این مستند سریال، قطعا ارزشش رو داره.

نمایش اسپویل
۶ شهریور ۱۳۹۹ ۱۶:۳۸

https://subscene.com/subtitles/cosmos-a-personal-voyage-episode-13-who-speaks-for-earth/farsi_persian/2064530 کاملا سینک با بلوری

نمایش اسپویل
۴ اسفند ۱۳۹۸ ۱۳:۴۱

بهترین مستند دنیا کارل ساگان همتا نداره واقعا

نمایش اسپویل