news-background
news-background

Midommar: فیلم ترسناک جدید کارگردان Hereditary

تیزر معرفی فیلم «سامر» (Sommar) به کارگردانی «آری آستر» از عنصر ترسناکی برخوردار نیست، با این حال، نام نویسنده‌ و کارگردان «موروثی» (Hereditary) کافی است تا این تصاویر دلهره‌آور شوند. «سامر» به معنای «تابستان» در زبان سوئدی، اولین فیلم بلند آستر در مقام کارگردان پس از «موروثی» است که سال گذشته از طرف منتقدین بسیار تحسین شد. استودیوی A24 با این تیزر تأیید کرد که فیلم در سال ۲۰۱۹ به نمایش درمی‌آید.

درحالی که آستر پیش از این اعلام کرده بود که فیلم جدیدش «اواسط تابستان» (Midsommar) نام دارد، استودیو به این اثر را «سامر» نامیده است. البته هنوز معلوم نیست که آیا A24 از این طریق به اکران فیلم در تابستان آینده اشاره دارد یا نام فیلم. استودیو بنا به دلایل مرموزی از افشای نام رسمی فیلم خودداری می‌کند. به گفته‌ی آستر، داستان فیلم ریشه در افسانه‌های محلی اسکاندیناوی دارد و در مورد زوجی است که به ملاقات دوستشان در منطقه‌ی دور افتاده‌ای در سوئد می‌روند. این زوج برای دیدن فستیوال تابستانی شهر به آن ناحیه سفر می‌کنند، اما گردش آنان توسط پاگان‌ها به رویدادی عجیب و وحشیانه تبدیل می‌شود. آستر همچنین فیلم را در مورد «ازهم‌پاشیدگی آخرالزمانی رابطه» دانسته است. در ویدیوی استودیو برای فیلم می‌بینیم که گروهی از دختران اطراف یک سازه به رقص درآمده‌اند.

آستر برای این فیلم بازیگران نوظهوری را گرد هم آورده است. «فلورنس پیو» که با «لیدی مکبث» (Lady Macbeth) چهره شد و در حال حاضر فیلم «مبارزه در کنار خانواده» (Fighting with My Family) را روی پرده دارد، در مقابل «جک رینور» و «ویل پولتر» به ایفای نقش پرداخته است. بازیگران نقش‌های مکمل نیز شامل «ویلیام جکسون هارپر»، «الورا تورچیا» می‌شوند. فیمساز خاطر نشان کرده است که پس از این فیلم تا مدتی به سراغ ژانر وحشت نخواهد آمد.

کارگردان سال گذشته در مصاحبه‌ای گفت: «این تنها فیلم ترسناک من پس از «موروثی» خواهد بود و تقریباً شک ندارم که تا مدت‌های طولانی چنین فیلمی نمی‌سازم. این ژانر را بسیار دوست دارم و خودم را یک فیلمساز ژانر به شمار می‌آورم، اما مایلم همه‌ی ژانرهای دیگر را تجربه کنم. بسیار به ساختن اثری موزیکال علاقه‌مندم. ده فیمنامه‌ی دیگر نوشته‌ام و قصد دارم آن‌ها را بسازم. در حال نگارش یک فیلم علمی-تخیلی هستم و دست کم چهار یا پنج فیلم دیگر وجود دارند که برای ساختنشان هیجان‌زده‌ام.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۹ اسفند ۱۳۹۷ ۰۷:۳۰

«موروثی» که مزخرف بود!

نمایش اسپویل