news-background
news-background

قهرمانان شوخ‌طبع: معرفی فیلم نگهبانان کهکشان 2

ساخت فیلم های ابرقهرمانی امروزه یکی از سودآورترین اقدامات صنعت فیلم سازی علی الخصوص هالیوود به شمار می رود که سالانه مبلغ زیادی را از بابت گیشه به جیب فیلم سازان وارد می کند. با این وجود کلیشه های ابرقهرمانی تا چه زمانی می‌توانند برای ما جذاب باشند؟ جواب مدت طولانی را در برنخواهد گرفت. بنابراین همین حالا هم کمپانی های فیلم سازی سعی در خلق المان های جدید برای تولید فیلم های شان دارند. قسمت اول فیلم نگهبانان کهکشان (Guardians of the galaxy) تغییر ژرفی در این رویه بود. شخصیت های شوخ، لوده و تقریباً خاکستری که معیارهای ابرقهرمانی را به چالش می‌کشند. فیلم با استقبال خوبی رو به رو شد و این مسئله دلیلی برای ساخت قسمت دوم شد.  طبیعی است که اگر یک کمپانی بزرگ مانند مارول بخواهد هنوز هم در صحنه تولید و رقابت باقی بماند، بایستی کاملاً به روز و همراه با جامعه حرکت کند و به نیازهای امروزه جامعه جهانی پاسخ دهد. درپی این تغییرات، مارول تصمیم گرفت که تنوعی عجیب را تجربه کرده و شخصیت‌هایی مخالف شخصیت‌های خود خلق کند که به آن ها «ضد قهرمان» گفته می‌شود. نخستین ضد قهرمانان با فیلم «نگهبانان کهکشان» معرفی شدند؛ افرادی که جز عجیب و غریب بودن مشخصات ظاهری‌شان، هیچ شباهتی به ابرقهرمانان نداشتند. آن ها برای نجات زمین نیامده‌اند و در رقابتی نفس‌گیر، از هیچ فرصتی برای از بین بردن یکدیگر دریغ نمی‌کنند! شاید شما نیز از جدی بودن بیش‌از حد کاپیتان آمریکا و یا سوپرمن خسته شده باشید و دل تان بخواهد که قهرمان‌هایی با خلق‌وخو و رفتاری طنزآمیز ببینید؛ به همین دلیل شخصیت‌های ضد قهرمان دراین فیلم، چنین درونیاتی دارند. دراین فیلم با خانواده‌ای روبرو هستید که مدام باهم شوخی کرده و همیشه دنبال راهی برای دست انداختن یکدیگر هستند. دامنه طنز و شوخی دراین اثر، از خود فیلم هم فراتر رفته و شخصیت‌ها حتی ابرقهرمانان دیگر و سایر آثار سینمایی را نیز به شوخی می‌گیرند؛ این طنازی‌ها حتی در لحظات نابودی جهان نیز مشاهده می‌شود.

داستان این قسمت از فیلم در ادامه قسمت اول اتفاق خواهد افتاد که طی آن پیتر کوییل (کریس پرت) و دوستان شوخ و دوس داشتنی اش وسیله ی با ارزشی به دست آوردند که وجودش برای نجات دنیا حیاتی بود. اما به زودی در قسمت جدید متوجه خواهیم شد که راکت (صداپیشگی بردلی کوپر) بخشی از آن را دزدیده است. در این میان تعقیب و گریزی روی خواهد داد که آن ها را وارد منطقه ای جدید و البته خطرناک خواهد کرد که از قضا به راز خانوادگی پیتر نیز مربوط است.

کارگردانی این فیلم همانند نسخه یکم آن به جیمز گان سپرده شده که همراه با نیکول پرلمان، نویسندگی آن‌ را بر عهده داشته اند. بازیگرانی چون وین دیزل (صداپیشگی شخصیت انیمیشنی بیبی گروت) و بردلی کوپر (صداپیشگی شخصیت انیمیشنی راکت راکون) و سیلوستر استالونه (در نقش استاکار اُگورد) دراین قست ایفای نقش می‌کنند و به جذابیت آن افزوده اند. با اینکه هر دو نسخه این فیلم، بار فانتزی زیادی داشته اند اما وجود جلوه‌های ویژه حقیقی کمک فراوانی به خارج شدن فیلم از لودگی کرده‌ است. محدود کردن جلوه‌های ویژه‌ای که به CGI شناخته می‌شوند؛ باعث طبیعی و زنده‌تر شدن اثر شده‌ است. اما اثری از تنوع در بخش داستانی این قسمت دیده نشده و کارگردان ترجیح داده همان رویه بدون ریسک قبلی را دنبال کند که البته از قسمت های دوم داستان های ابرقهرمانی بعید نیست.

درکل این فیلم می‌تواند اوقات شادی را برای شما رقم بزند و می‌توانید در یکی از برنامه‌های آخر هفته خود، دیدن آن‌ را بگنجانید و به تماشای آن بنشینید و لذت ببرید. تنوع در آثار ابرقهرمانی مارول می‌تواند برای هرکس شیرین باشد؛ به‌ویژه اگر این تنوع طنزآمیز باشد. افرادی که نسخه یکم آن‌ را دیده و لذت برده‌اند، بدون شک از دومین نسخه آن نیز لذت خواهند برد؛ و افرادی که نسخه یکم را ندیده‌اند، می‌توانند از دیدن قسمت دوم لذت فراوان ببرند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید