news-background
news-background

صحنه های اکشن «زن شگفت‌انگیز» شخصیت‌محور است

کارگردان «زن شگفت‌انگیز»، (Wonder Woman) «پتی جنکینز» درباره‌ی صحنه‌های اکشن شاهزاده دیانا (Gal Gadot) توضیحاتی بیان کرده است. کمپانی برادران وارنر و کمپانی دی‌سی، حساب بسیاری بر روی فیلم جنکینز، «زن شگفت‌انگیز» باز کرده است. این شخصیت جز اولین ابرقهرمانان زن این کمپانی است که برای اولین بار در فیلم «بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت» و فیلم «جوخه‌ی انتحار» (Suicide Squad) ظاهر شده بود.

واگذاری ساخت این فیلم به جنکینز نیز خود ریسکی بزرگ بود. زیرا او اغلب تجربه‌ی ساخت پروژه‌های کوچک سینمایی و تلوزیونی را داشته است. در واقع او فاقد تجربه کارگردانی فیلم‌های بزرگ است. به همین منظور چگونگی ساخت صحنه‌های اکشن فیلم زن شگفت‌انگیز بسیار جالب توجه خواهد بود. تریلر این فیلم اطلاعات اندکی در این زمینه در اختیار ما می‌گذارد. طبق سخنان خود جنکینز او از یک روش منحصربه‌فرد برای بیان یک داستان در بهترین حالت ممکن استفاده کرده است. کمپانی سرگرمی دی‌سی، مصاحبه‌ی جدیدی با جنکینز در کانال یوتیوب خود منتشر کرده است. در این مصاحبه او چگونگی ساخت صحنه‌های اکشن را توضیح داده است. این فیلم داستان یک پرنسس آمازونی است که شاهزاده دیانا نام دارد و برخوردهای او با جنگ و خونریزی در طول جنگ جهانی اول او را وارد داستانی کرده که زندگی‌اش را تغییر داده است. این داستان او را وارد درگیری جهانی می‌کند.

کارگردان عنوان کرده که صحنه‌های جنگ جهانی نیاز دارند تا از جلوه‌های ویژه‌ی زیادی استفاده کنند تا وحشت شخصیت اول داستان را در این جنگ نشان دهد. وقتی از او در مورد صحنه‌های اکشن شخصیت‌محور این فیلم سوال شد اینگونه جواب داد:

«واقعاً همه صحنه‌ها از دید او و مربوط به داستان اوست. بنابراین همه قسمت‌های داستان پر زرق‌وبرق و هیجان‌انگیز است. او نبردی در ساحل خواهد داشت که دیدگاه او نسبت به جنگ را تغییر خواهد داد. بعد از آن به دنیای انسان‌ها باز خواهد گشت و با جنگی رو به رو خواهد شد که همه آن را مهم می‌دانند و کاری برای آن نمی‌توان کرد. او از خود می‌پرسد "من باید چکار کنم؟" این مثل همه‌ی کارهایی است که قبلاً انجام داده‌ام. مثل این است که با خودتان بگویید، این شخصیت من و این هدف اوست. من چگونه او را به پیش خواهم برد و انجامش خواهم داد؟»

جنکینز با «چارلیز ترون» در فیلم قبلی خود «هیولا» کار کرده بود و او کسی است که توانست جایزه‌ی اسکار را برنده شود. بنابراین او توانایی مدیریت روایت‌های داستانی شخصیت‌محور را دارد. رویکرد او در این فیلم شانس آن را دارد که محبوبیتی دوباره برای کمپانی دی‌سی به همراه آورد. با توجه به این مصاحبه در می‌بابید که هدف فیلم پر زرق‌وبرق بودن همه چیز است. اگر کار جکینز درست از آب دربیاید می‌تواند موفقیت طوفانی برای او به همراه بیاورد.

صحنه‌های اکشن این فیلم پتانسیل آن را دارد که بار عاطفی و معنایی داشته باشند یعنی همان چیزی که دی‌سی به دنبال آن است. فیلم‌های قبلی با بازی این شخصیت پول زیادی در آورده‌اند، اما خطوط این شخصیت در این فیلم‌ها مبهم بوده و توسعه نیافته بود. کار جنکینز فرصتی است که نشان دهد شخصیت‌های زن ابرقهرمانی هم می‌توانند بسیار پول‌ساز باشند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید