news-background
news-background

در قوانین رأی دهی آکادمی اسکار تغییراتی به وجود خواهد آمد

آکادمی «موشن پیکچر» هنر و علوم به تازگی تعدادی از قوانینش را تغییر داده است، این تغییر قوانین بر روی نامزدی بعضی از فیلم‌ها تاثیر خواهد گذاشت و بزرگترین تغییر در زمینه انیمیشن خواهد بود. بر اساس قوانین آکادمی، هر شاخه نامزدهای خودش را انتخاب می‌کند و بعد از آن آکادمی به بهترین نامزد رأی خواهد داد. (به استثنای بهترین فیلم که هر کسی در هر شاخه ای برای نامزدی آن رای می‌دهد.) این مسئله به کارشناسان برای انتخاب بهترین کار کمک می‌کند و به آکادمی کمک می‌کند تا بهترین را از بین بهترین‌ها انتخاب کند.

اما به گزارش ورایتی، بهترین فیلم انیمیشن هم مانند بهترین فیلم خواهد بود که هر کسی می‌تواند برای نامزد شدن آن رأی دهد. آکادمی اینگونه مسئله را عنوان کرده است:

«پیوستن به کمیته تعیین نامزد برای تمام اعضای فعال آکادمی فرستاده خواهد شد، به جای اینکه این نامزدها به روش قدیمی انتخاب شوند. رأی دادن برای نامزدها در حال حاضر بر اساس یک سیستم رأی‌دهی اجرا می‌شود. اعضای شرکت کننده در کمیته نامزدی ممکن است فیلم‌ها را به صورت خصوصی مشاهده کنند. ممکن است حتی برای داوران فیلم ها به صورت دی‌وی‌دی برای رأی‌دهی بهتر ارائه شود.»

این مسئله تغییر بسیاری در رده‌بندی فیلم‌ها ایجاد می‌کند، به نظر می‌آید این تغییرات تفاوت‌های قابل ملاحضه‌ای در سیستم انتخاب فیلم‌ها ایجاد کند. در واقع در اینجا بیشتر نظر داوران مورد توجه است تا مردم. البته امکان دارد که فیلم‌های پرفروش در معرض این انتخاب بیشتر قرار گیرند و شانس بیشتری برای نامزدی داشته باشند.

علاوه براین قوانین آکادمی در رده مستند نیز تغییر کرده است. مستندهای چند بخشی و مینی سریال‌ها نیز دیگر واجد شرایط شرکت در این مراسم نیستند. در این صورت خیلی از مستندهایی که مهم هستند در اصل نمی‌توانند در این رقابت شرکت کنند. در این صورت امکان دارد که بعضی از کارهای مهم و خوب اصلاً امکان شرکت در این رقابت را نداشته باشند. هنوز مشخص نیست که این قوانین در اسکار سال بعد اجرا شود ولی این قوانین بسیار عمیق و بنیادی هستند و احتمالاً باعث به وجود آمدن تبعیض خواهند شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید