news-background
news-background

۷ فیلمی که به دلایلی بی ربط ممنوع شدند

هر کشوری قانون خود را دارد. این قانون ها را در مورد سانسور نیز اعمال می کنند حال این سانسور ها می تواند مربوط به صحنه های گرافیکی، توهین یا مواردی خطرناک باشد که مربوط به آن جامعه است. شاید هم فقط مواردی کاملا بی ربط باشد.

Zack and Miri Make a Porn0

این فیلم در کشور تایلند ممنوع شد. محتوای فیلم بصورتی کمدی به رابطه ست روگن (seth rogen) و الیزابت بنکس ( Elizabeth Banks ) که بیشتر رابطه ای نزدیک به خواهر و برادر است می پردازد. بعد از مدتی هردو تصمیم می گیرند که فیلم های خیر اخلاقی بصورت خانگی بسازند تا مشکلات مالی شان را حل کنند. دلیل ممنوع شدن فیلم محتوای جنسی و غیر اخلاقی این فیلم نبوده است دلیل اصلی این بوده است که بیشتر کسانی که در این کشور زندگی می کنند ممکن بود تشویق شوند که خود به صورت خانگی به این کار بپردازند. فیلم سازی تایلند از این می ترسید.

Bruno

این فیلم نیز در کشور اوکراین ممنوعیت پخش داشت. این فیلم به چند دلیل در کشور اوکراین ممنوع شد

  1. نمایش غیر متعادل اندام های تناسلی
  2. نمایش انحرافات همجنسگرایی بصورتی واقع گرایانه و صریح
  3. نمایش همجنسگرایی بصورتی افراطی، استفاده از کلام و لغات رکیک، سادیسم و رفتارهای جامعه ستیز
 

2012

این فیلم در کشور کره شمالی ممنوع شد. سال 2012 به این معنا بود که سال خوبی برای کره شمالی خواهد بود. به 100 سالی که از تولد رهبر رسمی کره شمالی کیم – سونگ می گذشت اشاره داشت. با توجه به رهبر بعدی کیم جونگ ایل ، سال 2012 می تواند سالی باشد که دروازه های قدرت باز خواهد شد تا او مردی شود که قدرتش روز به روز افزایش می یابد. حال آن ها نمی خواستند که هیچ کسی در کشور ببیند که دنیا در سال 2012 با بالایای طبیعی ویران خواهد شد.

E.T: The Extra Terrestrial

ممنوعیت مربوط به سوئد می شود. خب این برنامه بصورت کامل در کشور سوئد ممنوع نشد، برای مدتی فقط ممنوع بود. فیلم سازی این کشور بیشتر به دلیل اینکه فیلم محتوایی سرد دارد از پخش این برنامه خودداری کرد. بنظر آن ها در این برنامه بزرگسالان هم چون دشمنان کودکان می باشند. البته محتوای فیلم چنین چیزی را شامل می شد.

King Kong

ممنوعیت این فیلم نیز مربوط به فنلاند می شود. کینگ کونگ در سال 1933 ساخته شده بود و جای سوال بود که آیا کسی در آن دوره واقعاً از کینگ کونگ آدم خوار و دختر دزد خوشش می آید یا شوکه می شود؟ بله فنلاندی ها، بخاطر اینکه کینگ در آن زمان گرافیک خوبی در برداشت آن ها این فیلم را بعد از اکران ممنوع کردند و بعد از 6 سال تغییر عقیده دادند. این فقط یک میمون گنده است!

Zoolander

این فیلم در کشور خودمان ممنوع شده است. ایران کشوری است که سرسختانه با هر قانونی درباره ی همجنسگرایان مخالفت می کند و اصلا قانونی در این باره ندارد. این ممنوعیت نیز بخاطر حساسیت خیلی خیلی زیاد آن ها می باشد، زیرا فیلم پر از صحنه های همجسنگرایانه است.

Brokedown Palace

در سال 1999 کلیر دنس در فیلمی به نام «Brokedown Palace» بازی کرد. این فیلم درباره دو زن بود که بخاطر قاچاق دستگیر شده بودند. این فیلم درباره تایلند بود ولی در فیلیپین ساخته شده بود. وقتی با دنس درباره ی فیلم صحبت شد وی حرف هایی جنجالی «این کشور هیچ سیستم فاضلابی ندارد و مردمش مانند کسانی هستند که هیچ چیزی مانند چشم، گوش، دست و پا ندارند» درباره ی مردم فیلیپین زد که رئیس جمهور این کشور را به ستوه آورد. رئیس جمهور نیز تمام فیلم هایی که دنس در آن ها نقش نمایی کرده است را ممنوع کرد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۶ آبان ۱۳۹۷ ۱۷:۲۷

اصلا فکر نکنم تو کره شمالی بشه فیلم هالیوودی اکران کرد، چه برسه که بخوان 2012 رو ممنوع الپخش بشه.

نمایش اسپویل