news-background
news-background

حمله ایلان ماسک به کتلین کندی تهیه‌کننده Star Wars: مرگبارتر از سلاح کشتار جمعی Death Star

«ایلان ماسک» مشاجره دیگری با «کتلین کندی» تهیه‌کننده «جنگ ستارگان» (Star Wars) شروع کرد. او جمعه گذشته در شبکه اجتماعی ایکس مدیر استودیوی لوکاس‌فیلم را با «ستاره مرگ» (Death Star) مقایسه کرد که در دنیای علمی-تخیلی «جنگ ستارگان» یک ایستگاه فضایی با قدرت تخریب تمامی سیاره‌هاست.

ماسک به میمی واکنش نشان می‌دهد که کندی را «قاتل چندگانه» نامیده است: «او مرگبارتر از «ستاره مرگ» است!»

کندی در سال ۲۰۱۲ وقتی دیزنی لوکاس‌فیلم را خریداری کرد به عنوان مدیر استودیو معرفی شد. اما مدیریت او در طول بیش از یک دهه گذشته خشم بسیاری از هواداران چندگانه محبوب و پرفروش «جنگ ستارگان» را برانگیخته است.

در طول مدیریت کندی اگرچه فیلم‌های پرفروشی مانند «نیرو برمی‌خیزد» (Star Wars: The Force Awakens) اکران شده‌اند اما ناکامی‌های تجاری و هنری متعددی از جمله «سولو: داستانی از جنگ ستارگان» (Solo: A Star Wars Story) و سریال «کتاب بوبا فت» (The Book of Boba Fett) گریبانگیر دیزنی شده است.

اما مهمترین انتقادی که علیه کندی مطرح می‌شود تزریق ایدئولوژی به دنیایی است که «جرج لوکاس» چند دهه قبل خلق کرد. انتخاب «آماندا استاینبرگ» بازیگر «نا-دوگانه» و «ابیگیل ثورن» یوتیوبر بریتانیایی تراجنسیتی برای سریال «پیرو» (The Acolyte) فقط نمونه‌هایی از این تصمیمات بحث‌برانگیز است. این سریال از «راتن تومیتوز» کمترین امتیاز مخاطبین چندگانه از دهه ۱۹۷۰ را دریافت کرده است.

کندی ماه گذشته در مصاحبه با «نیویورک تایمز» از «لسلی هدلاند» نویسنده و کارگردان «پیرو» حمایت کرد و گفت: «به نظر من بسیاری از زنانی که وارد دنیای «جنگ ستارگان» می‌شوند کمی با مشکل [حمله هواداران مرد] روبرو می‌شوند. چون مردان برتری بسیار بیشتری در میان هواداران دارند، به این زنان حملات شخصی می‌شود.»

ماسک شنبه این هفته تمرکز کندی روی قهرمانان زن و مضامین جنسیتی را هدف گرفت و به این مصاحبه ارجاع داد: «کتلین کندی فوق‌العاده علیه مردان موضع‌گیری متعصبانه‌ای دارد.»

«باب آیگر» در سال ۲۰۱۹ به «نیویورک تایمز» گفته بود «شاید» در تولید پروژه‌های «جنگ ستارگان» زیاده‌روی کرده باشند: «فکر می‌کنم شاید کمی زیادی و خیلی سریع در بازار محصول منتشر کردیم.»

این اولین بار نیست که ماسک از ایدئولوژی «ووک» (Woke) انتقاد می‌کند. او ژانویه گذشته از تلاش برای رعایت تنوع، برابری و مشمولیت جنسیتی و نژادی (DEI) انتقاد کرد و نوشت: «دی‌ای‌آی واژه دیگری برای نژادستیزی است. شرم بر همه کسانی که از آن استفاده می‌کنند.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۴ تیر ۱۴۰۳ ۱۸:۳۵

دلم برای اوون روزایی که فیلم ساز همه رو جز مخاطبش میدوونست تنگ شده.نه الان که یک کارگردان خر میگه این سریال برای فلان نژاد و فلان گرایش جنسی ساخته شده و اگه مردم بگن فیلمش اشغاله نژادپرسته.(با اینکه مردم به فیلم نامش هیت میدن.نه نژاد پرستی)

نمایش اسپویل
۴ تیر ۱۴۰۳ ۱۲:۵۴

بازم میگم طرفدارا از شخصیت زن بدشون نمیاد مثل پرنسس لیا یا جین ارسو . از فیلم و سریال بی مفهومی که به شعور مخاطبش توهین میکنن متنفرند

نمایش اسپویل