news-background
news-background

تاریخ‌سازی Inside Out 2 با افتتاحیه جهانی ۲۹۵ میلیون دلاری

به‌روزرسانی یکشنبه: فیلم «وارونه ۲» (Inside Out 2) دیزنی و پیکسار با فروش افتتاحیه جهانی ۲۹۵ میلیون دلاری تاریخ‌سازی کرد. این فیلم در ۳۸ بازار بین‌المللی از جمله فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، چین و برزیل ۱۴۰ میلیون دلار فروخت و فراتر از انتظار ظاهر شد.

«وارونه ۲» با این فروش رکورد پرفروش‌ترین افتتاحیه تاریخ فیلم‌های انیمیشن که در اختیار «فیلم برادران سوپر ماریو» (The Super Mario Bros Movie) بود را شکست و علاوه بر این بالاتر از «یخ‌زده ۲» (Frozen 2) به پرفروش‌ترین فیلم انیمیشن تاریخ در افتتاحیه بین‌المللی تبدیل شد.

این دنباله در تمامی ۳۸ بازار خارجی و آمریکا به رتبه اول رسیده و پرفروش‌ترین افتتاحیه تاریخ کشور کلمبیا و دومین افتتاحیه پرفروش تاریخ مکزیک، آرژانتین، شیلی و اروگوئه را رقم زده است. در اروپا، این فیلم ۴۲ میلیون دلار فروخته و در ترکیه به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ در افتتاحیه بدل شده است. در بریتانیا، «وارونه ۲» فروش ۱۳.۹ میلیون دلاری را پس از سه روز ثبت کرد.

پرفروش‌ترین بازارهای خارجی «وارونه ۲» تا امروز مکزیک با ۳۰.۲ میلیون دلار، کره با ۱۴.۹ میلیون دلار، بریتانیا با ۱۳.۹ میلیون دلار، آلمان با ۸.۱ میلیون دلار، فیلیپین با ۶.۷ میلیون دلار، آمریکای مرکزی با ۶.۳ میلیون دلار، استرالیا با ۶.۱ میلیون دلار، آرژانتین با ۵.۵ میلیون دلار، کلمبیا با ۵.۱ میلیون دلار، شیلی با ۴.۶ میلیون دلار بودند.

«پسران بد: بران یا بمیر» (Bad Boys: Ride or Die) سونی این هفته در بازارهای خارجی فقط ۳۸ درصد کاهش فروش داشت و در دومین هفته اکران از ۲۱۴ میلیون دلار در سراسر دنیا عبور کرد.

«وارونه ۲» در ایالات متحده و کانادا به فروش افتتاحیه ۱۵۵ میلیون دلاری رسید و پرفروش‌ترین افتتاحیه داخلی سال ۲۰۲۴ را که در اختیار «تلماسه ۲» (Dune: Part Two) بود را شکست. این فروش «وارونه ۲» را پس از «شگفت‌انگیزان ۲» (Incredibles 2) در رده دوم پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای آمریکا در هفته اول قرار می‌دهد.

دیزنی برای بازاریابی این فیلم بر روی شخصیت‌های «حسادت»، «شرم» و «ملال» تمرکز کرد و جذب مخاطبین به سالن‌های سینما را در اولویت قرار داد تا برای پخش فیلم از دیزنی+ منتظر نمانند. «ایمی پولر» که نقش «شادی» را بازی کرده تنها صداپیشه فیلم بود که به همراه عوامل به چند کشور سفر کرد. اولین تریلر فیلم ۹ نوامبر پخش کرد که در ۲۴ اول ۱۵۷ میلیون بیننده داشت و رکوردشکنی کرد.

«اینت‌تلجنس» گزارش می‌دهد که برای «وارونه ۲» ۱۲ میلیون بلیت فروخته شده است. «باربی» (Barbie) آخرین فیلمی بود که بیش از ۱۰ میلیون بلیت فروخته بود.

به‌روزرسانی شنبه: فیلم «وارونه ۲» (Inside Out 2) دیزنی و پیکسار در روز اول اکران فروش ۶۲ میلیون دلاری را در روز اول ثبت کرد تا افتتاحیه جهانی ۲۵۰ میلیون دلاری را در دسترس ببیند. این فیلم در آمریکای شمالی فروش ۱۴۰ تا ۱۵۰ میلیون دلاری را ثبت می‌کند و در رده دوم پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ در افتتاحیه پس از «شگفت‌انگیزان ۲» (Incredibles 2) با ۱۸۲.۶ میلیون دلار قرار می‌گیرد. «وارونه ۲» با ۶۲ میلیون دلار دومین فیلم انیمیشن تاریخ در روز اول لقب گرفته است.

«وارونه ۲» در بازارهای جهانی به سمت افتتاحیه ۲۵۰ میلیون دلاری و فراتر از آن پیش می‌رود. این فیلم تا امروز بیش از ۱۱۰ میلیون دلار در خارج از مرزهای آمریکا فروخته است. انتظار می‌رود فروش خارجی «وارونه ۲» تا ۲۰۹ درصد بهتر از قسمت اول و ۸۰ درصد بهتر از «داستان اسباب بازی ۴» (Toy Story 4) باشد.

«وارونه ۲» پس از «شگفت‌انگیزان ۲» پیکسار با ۷۱.۲ میلیون دلار و بالاتر از «در جست‌وجوی دوری» (Finding Dory) همین استودیو با ۵۴.۷ میلیون دلار در رده دوم پرفروش‌ترین انیمیشن‌های تاریخ آمریکا در رده دوم قرار گرفته است.

برخی از استودیوهای هالیوود انتظار دارند «وارونه ۲» در افتتاحیه داخلی بیش از ۱۵۰ میلیون دلار بلیت‌فروشی کند. بر اساس آخرین نظرسنجی‌ها، حدود ۴۰ درصد از مخاطبین فیلم لاتین تبار، ۳۱ درصد اروپایی تبار، ۱۳ درصد آفریقایی تبار، ۱۰ درصد آسیایی تبار و ۶ درصد از سایر نژادها بوده‌اند. از سوی دیگر ۶۳ درصد از خریداران این فیلم زن، ۲۱ درصد زیر ۱۲ ساله، ۳۲ درصد ۱۳ تا ۱۷ ساله و ۵۴ درصد ۱۸ تا ۳۴ ساله‌اند. افتتاحیه «وارونه ۲» ۷۰ درصد از فروش تمامی فیلم‌ها در این آخر هفته را نمایندگی می‌کند.

 

به‌روزرسانی جمعه: فیلم «وارونه ۲» (Inside Out 2) دیزنی و پیکسار در پیش‌نمایش‌های داخلی ۱۳ میلیون دلار فروخته و به سمت فروش ۱۰۰ میلیون دلاری در حرکت است. چندگانه اکشن «پسران بد» سونی از سوی دیگر با اکران «پسران بد: بران یا بمیر» (Bad Boys: Ride or Die) از ۱ میلیارد دلار در سراسر دنیا عبور کرده است.

اکران «وارونه ۲» در آمریکای شمالی از بعد از ظهر پنجشنبه آغاز شد و با ۱۳ میلیون دلار رکورد بهترین پیش‌نمایش سال را از «تلماسه ۲» (Dune: Part Two) برادران وارنر ربود. امتیاز قسمت دوم «وارونه» در «راتن تومیتوز» تا این لحظه به ۹۳ درصد منتقدین و ۹۵ درصد مخاطبین رسیده و انتظار می‌رود تا یکشنبه از ۱۰۰ میلیون دلار عبور کند. فروش خارجی فیلم تا امروز به بیش از ۲۲ میلیون دلار رسیده است.

پیکسار برای «وارونه ۲» برخلاف «لایت‌یر» (Lightyear) که به شکست تجاری منجر شد صداپیشگان محبوب قسمت قبلی به جز «بیل هیدر» را برگرداند. بر اساس آخرین نظرسنجی‌ها، امتیاز مخاطبین این دنباله در «پست‌ترک» به چهار و نیم ستاره رسیده و ۵۷ درصد از خریداران بلیت را مخاطبین خانوادگی تشکیل می‌دهد. حدود بیست و سه درصد از مخاطبین این «وارونه ۲» والدین بوده‌اند و امتیاز چهار و نیم ستاره را به فیلم داده‌اند. نزدیک به ۷۲ درصد از سینماروها دیدن این فیلم را توصیه می‌کنند.

فروش پیش‌نمایش «وارونه ۲» با «پری دریایی کوچولو» (The Little Mermaid) سال گذشته با ۱۰.۳ میلیون دلار و «مرد-عنکبوتی: سراسر دنیای عنکبوتی» (Spider-Man: Across the Spider-Verse) با ۱۷.۴ میلیون دلار قابل مقایسه است. «داستان اسباب بازی ۴» (Toy Story 4) فروش مشابه ۱۲ میلیون دلاری را در پیش‌نمایش‌های داخلی ثبت کرد و به افتتاحیه ۱۲۰ میلیون دلاری رسیده بود. فیلم رکورددار پیکسار در پیش‌نمایش‌های داخلی «شگفت‌انگیزان ۲» (Incredibles 2) با ۱۸.۵ میلیون دلار است که در سال ۲۰۱۸ افتتاحیه داخلی ۱۸۲.۷ میلیون دلاری را به ثبت رساند.

چندگانه «پسران بد» به لطف فروش ۴.۴۸ میلیون دلاری «پسران بد ۴» در روز پنجشنبه از ۱ میلیارد دلار عبور کرد. این فیلم با بازی «ویل اسمیت» و «مارتین لارنس» در هفته اول فراتر از انتظار ظاهر شده بود و در حال حاضر به فروش ۸۰ میلیون دلاری نزدیک شده است.

 

پیش‌تر: فیلم «وارونه ۲» (Inside Out 2) دیزنی و پیکسار در اولین روز اکران در چند بازار بین‌المللی رکوردشکنی کرد. این دنباله در هر هشت بازار خارجی به رتبه اول رسیده و در مجموع ۴.۹ میلیون دلار فروخته است. اکران «وارونه ۲» در استرالیا، مکزیک و بریتانیا از جمعه آغاز می‌شود.

این فیلم به کارگردانی «کلسی مان» چهارشنبه این هفته در فیلیپین ۱.۵ میلیون دلار فروخت و پس از «انتقام‌جویان: آخر بازی» (Avengers: Endgame) و «انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت» (Avengers: Infinity War) سومین فیلم پرفروش تاریخ این کشور در روز اول شد. این فروش هفت برابر قسمت اول و ۲۲ برابر «پاندای کونگ فو کار ۴» (Kung Fu Panda 4) است.

«وارونه ۲» پرفروش‌ترین روز افتتاحیه تاریخ پیکسار در کره را با ۱.۴ میلیون دلار رقم زده است. این فروش تا ۲۶۷ درصد بالاتر از قسمت اول و ۱۴۴ درصد فراتر از «فیلم برادران سوپر ماریو» (The Super Mario Bros Movie) در کره است. فروش این فیلم در کره تا پنجشنبه از ۲.۳۵ میلیون دلار عبور کرده است. امتیاز مخاطبین در کره به این فیلم در دو پلتفرم به ۹.۲ (Naver) و ۹۷ درصد (CGV) می‌رسد.

«ددلاین» گزارش داده است که «وارونه ۲» در آلمان به ۱ میلیون دلار رسیده و در رده سوم پرفروش‌ترین روز افتتاحیه تاریخ پیکسار در این کشور قرار گرفته است. این فروش تا ۹۵ درصد بهتر از قسمت اول است در حالی که از مخاطبین امتیاز ۸ از ده دریافت کرده است.

«وارونه ۲» در تایلند با ۱۱۷ هزار دلار رکورد پرفروش‌ترین روز افتتاحیه فیلم‌های انیمیشن هالیوودی پس از پاندمی را شکست است. این فروش تا ۱۳۱ درصد بهتر از «برادران سوپر ماریو» و ۱۱ درصد بهتر از «مینیون‌ها: ظهور گرو» (Rise of Gru) اما ۳۱ درصد کمتر از قسمت اول است.

این فیلم از هفته آینده در فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، برزیل و چین اکران خواهد شد و از ۱ اوت به ژاپن می‌رود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید