news-background
news-background

کارگردانان Avengers علت کاهش محبوبیت «دنیای سینمایی مارول» را «شکاف نسلی» می‌دانند

برادران روسو می‌گویند «یک شکاف نسلی بزرگ» در میان مخاطبین به وجود آمده است.

کارگردانان فیلم «انتقام‌جویان: آخر بازی» (Avengers: Endgame) مارول در مصاحبه با «گیم رادار» از علت کاهش محبوبیت «دنیای سینمایی مارول» در سال‌های اخیر گفته‌اند. این چندگانه از سال ۲۰۰۸ تا امروز نزدیک به ۳۰ میلیارد دلار در سراسر دنیا فروخته اما در یکی دو سال گذشته فیلم‌های «مارول‌ها» (The Marvels) و «مرد-مورچه‌ای ۳» (Ant-Man and the Wasp: Quantumania) مارول انتظارات استودیو را برآورده نکرده‌اند.

مارول از سوی دیگر چندین و چند سریال تلویزیونی از دیزنی+ پخش کرده تا به اعتقاد بسیاری مخاطبین از این ژانر دلزده شوند. برادران روسو در این مصاحبه می‌گویند نحوه درگیر شدن مخاطب با رسانه علت این رویگردانی است.

«جو روسو» می‌گوید: «به نظر من بازتاب وضعیت فعلی همه‌چیز است. امروز دشوار است، زمانه جالبی است. به نظر من در یک دوران گذار به سر می‌بریم و مردم دقیقاً نمی‌دانند چگونه داستان‌ها را دریافت کنند، یا چه نوع داستانی می‌خواهند.»

او ادامه می‌دهد:‌ «یک شکاف نسلی بزرگ درباره چگونگی دریافت رسانه به وجود آمده. یک نسل وجود دارد که به تماشا در زمان مقرر عادت دارد و در تاریخ معینی به سینما می‌رود و چیزی را می‌بیند، اما دوره‌اش در حال گذشتن است. از سوی دیگر نسل جدید می‌گوید: «همین حالا می‌خواهمش، می‌خواهم همین حالا دریافتش کنم»، سپس به سراغ کار بعدی برود، کاری که در حین عمل به دو کار همزمان دیگر می‌کند. دوران بسیار متفاوتی نسبت به گذشته است. و بنابراین به نظر من همه از جمله مارول، تجربه یکسان گذار را دارند.»

«آنتونی روسو» در بخش دیگری از مصاحبه می‌گوید به اصطلاح «خستگی ابرقهرمانی» اعتقادی ندارد: «به نظر من یک خستگی کلی است. مردم پیش‌تر درباره وسترن‌ها به همین شکل انتقاد می‌کردند اما دهه‌ها ماندگار شدند. در آن ژانر دائماً نوآوری شد و با گذر زمان به اوج تازه‌ای رسید.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید