news-background
news-background

Godzilla x Kong: The New Empire پرفروش‌ترین فیلم «دنیای هیولایی» استودیوی لجندری شد

«قلمرو جدید» به کارگردانی «آدام وینگارد» از ۵۷۰ میلیون دلار عبور کرد.

«گودزیلا و کونگ: امپراتوری جدید» (Godzilla x Kong: The New Empire) به کارگردانی «آدام وینگارد» با گذر از فروش جهانی ۵۷۰ میلیون دلاری به پرفروش‌ترین فیلم «دنیای هیولایی» (Monsterverse) استودیوی لجندری و برادران وارنر تبدیل شد. «امپراتوری جدید» پیش از بازاریابی با بودجه ۱۳۵ میلیون دلاری تولید شده که ۷۵ درصد آن را لجندری و ۲۵ درصد را برادران وارنر تأمین کرده‌اند.

در بازاری که هنوز زخم اعتصاب بازیگران و نویسندگان بر پیکرش دیده می‌شود، این رکورد برای هالیوود حکم تسکین موقتی را دارد. فیلم رکورددار قبلی «جزیره جمجمه» (Skull Island) سال ۲۰۱۷ با فروش جهانی ۵۶۸.۶ میلیون دلاری بود. «امپراتوری جدید» در بازارهای بین‌المللی تا امروز ۳۷۳ میلیون دلار و در بازارهای داخلی ۱۹۶ میلیون دلار فروخته و در مجموع در ۳۵ بازار از جمله برزیل، فرانسه، کلمبیا، هند، اندونزی، مکزیک و امارات پرفروش‌ترین فیلم «دنیای هیولایی» لجندری لقب گرفته است.

برای این فیلم در ابتدا فروش افتتاحیه ۴۵ میلیون دلاری پیش‌بینی می‌شد اما در نهایت فراتر از انتظار ظاهر شد و به ۸۰ میلیون دلار رسید. وینگارد در سال ۲۰۲۱ فیلم «گودزیلا در برابر کونگ» (Godzilla vs. Kong) را کارگردانی کرده بود که به فروش جهانی ۴۷۰ میلیون دلاری رسید. «قلمرو جدید» در حال حاضر دومین فیلم پرفروش هالیوودی سال ۲۰۲۴ پس از «تلماسه ۲» (Dune: Part Two) با ۷۱۱.۸ میلیون دلار است.

«گودزیلا و کونگ: امپراتوری جدید» در هند با ۱۶ میلیون دلار به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ استودیوی برادران وارنر بدل شده است. فروش این فیلم در چین به ۱۳۲.۴ میلیون دلار رسیده و در رده چهارم پرفروش‌ترین فیلم‌های «دنیای هیولایی» لجندری قرار گرفته است. دیگر بازارهای پرفروش این دنباله مکزیک با ۳۳.۷ میلیون دلار، بریتانیا با ۱۸.۱ میلیون دلار، فرانسه با ۱۲.۴ میلیون دلار، استرالیا با ۱۲.۳ میلیون دلار، ژاپن با ۱۰.۸ میلیون دلار، اندونزی با ۹.۲ میلیون دلار، برزیل با ۸.۴ میلیون دلار، تایوان با ۷.۷ میلیون دلار، آلمان با ۷.۱ میلیون دلار، و اسپانیا با ۶.۸ میلیون دلار بوده‌اند.

هفته پیش گزارش شد که فیلم بعدی «دنیای هیولایی» لجندری را «گرنت اسپوتوره» کارگردانی می‌کند که بیشتر با «من مادرم» (I Am Mother) شناخته می‌شود. پیش‌تر گزارش شده بود که «دیو کالاهام» (Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings) نویسنده این دنباله خواهد بود.

«من مادرم» اولین بار در جشنواره ساندنس سال ۲۰۱۹ اکران شد و نقدهای مثبتی دریافت کرد. در آن فیلم تریلر علمی-تخیلی «هیلاری سوانک»، «کلارا روگارد» و «رز بیرن» ظاهر شدند. اسپوتوره سابقه کارگردانی تیزرهای تبلیغاتی بسیاری را دارد و برنده جوایز مختلفی از جشنواره‌های لندن و نیوورک شده است.

«دنیای هیولایی» لجندری در سال ۲۰۱۴ با «گودزیلا» (Godzilla) شروع شد و با «جزیره جمجمه» در سال ۲۰۱۷، «سلطان هیولاها» (Godzilla: King of the Monsters) در سال ۲۰۱۹، «گودزیلا در برابر کونگ» در سال ۲۰۲۱ ادامه پیدا کرد. علاوه بر این سریال «مونارک: میراث هیولاها» (Monarch: Legacy of Monsters) از اپل تی‌وی+ پخش شده است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید