news-background
news-background

جیک جیلنهال می‌گوید ضعف بینایی شدید به بازیگری او کمک کرده است

جیلنهال می‌گوید ضعف بینایی برای بازیگری او «نافع» بوده است.

«جیک جیلنهال» در مصاحبه با «هالیوود ریپورتر» می‌گوید ضعف بینایی باعث شده پیش از قرار دادن لنز بتواند با خودش تنها باشد. او از ضعف بینایی شدیدی رنج می‌برد و برای دیدن در ساعات اولیه صبح باید پرده‌ها را کنار بزند یا یک فنجان قهوه بنوشد.

این بازیگر ۴۳ ساله که به زودی در سریال «بیگناه فرضی» (Presumed Innocent) اپل تی‌وی+ دیده خواهد شد، با این حال می‌گوید این ضعف بینایی «نافع» بازیگری‌اش بوده است: «فکر می‌کنم نافع است. چیز دیگری [که نافع باشد] را نیافته‌ام. وقتی صبح‌ها نمی‌توانم ببینم، پیش از آنکه عینکم را به چشم بزنم، موقعیتی است که می‌توانم با خودم باشم.»

جیلنهال از «نابینایی قانونی» رنج می‌برد که به معنای اختلال شدید بینایی است. بینایی جیلنهال ۲۰/۱۲۵۰ است که یعنی آنچه یک فرد عادی در فاصله ۱۲۵۰ فوتی می‌بیند را او در ۲۰ فوتی می‌بیند. نمره چشم چنین فردی ۱۲ تا ۱۵ یا ضعیف‌تر از آن است.

جیلنهال می‌گوید در زمان فیلمبرداری «چپ‌دست» (Southpaw) لنز چشم خود را بیرون آورده تا بتواند بیشتر روی احساسات صحنه‌ها تمرکز کند. او در بخش دیگری از مصاحبه می‌گوید آویزان کردن عینک خود از پیراهن دکمه‌دارش در سریال «بیگناه فرضی» را از پدرخوانده‌اش «پل نیومن» الهام گرفته است. جیلنهال با چشم تنبل متولد شده و از شش سالگی از لنز استفاده می‌کند.

«بی‌گناه فرضی» ۱۲ ژوئن از اپل تی‌وی+ پخش خواهد شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید