news-background
news-background

واژه Superman در رتبه اول هک‌شدنی‌ترین رمزهای عبور

پژوهشی جدید نشان داده است که واژه «سوپرمن» (Superman) در رتبه اول هک‌شدنی‌ترین گذرواژه‌ها قرار دارد. «میل‌سوییت» با بررسی ۳۰۰ میلیون حساب هک شده به این نتیجه رسیده است که شخصیت‌های ابرقهرمان نفوذ زیادی در فرهنگ عامه دارند.

«سوپرمن» در بیش از ۵۸۴ هزار حساب هک شده دیده می‌شود در حالی که گروه راک «بلینک-۱۸۲» با بیش از ۴۸۲ هزار نفوذ در رتبه دوم است. «بتمن» (Batman) و «جنگ ستارگان» (Star Wars) در رده‌های سوم و چهارم جای گرفته‌اند و «امینم» و «۵۰ سنت» رپرهای آمریکایی بالاتر از گروه‌های هوی متال «متالیکا» و «اسلیپنات» در جایگاه پنجم و ششم دیده می‌شوند. شخصیت‌های مارول تا رتبه نهم که به «مرد-عنکبوتی» (Spider-Man) رسیده به چشم نمی‌خورند.

سخنگوی «میل‌سوییت» می‌گوید: «متأسفانه، هکرها از تکیه بشر به رمزهای عبور ناامن بسیار آگاهی دارد.» او درباره خطرات استفاده از گذرواژه‌های تکراری اضافه می‌کند: «از هر چهار فرد یک نفر از یک گذرواژه یکسان برای بیش از یازده وبسایت و اپلیکیشن استفاده می‌کند، به این معنا که دسترسی هکر به یک حساب می‌تواند به سرعت به دسترسی دومینو-وار او منجر شود.»

چند سلبریتی‌های هالیوودی از جمله «زک افران»، «برد پیت» و «جانی دپ» در فهرست ضعیف‌ترین رمزهای عبور یافت شده در این پژوهش دیده می‌شوند در حالی که «اما واتسون» تنها بازیگر زن کشف شده است. «میل‌سوییت» به کاربران توصیه می‌کند از رمزهای عبور شخصی‌تری استفاده کنند.

 

فهرست هک‌شدنی‌ترین گذرواژه‌های در پژوهش «میل‌سوییت»:

  1. Superman
  2. Blink-182
  3. Batman
  4. Star Wars
  5. Eminem
  6. 50 Cent
  7. Metallica
  8. Slipknot
  9. Spider-Man
  10. Minecraft
  11. Hello Kitty
  12. Barbie
  13. New York Yankees
  14. Green Day
  15. Slayer
  16. Flo Rida
  17. Pantera
  18. Warcraft
  19. Linkin Park
  20. Boston Red Sox
  21. Rammstein
  22. Harry Potter
  23. Avatar
  24. Terminator
  25. Pikachu
 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید