news-background
news-background

جانی گرین‌وود آهنگساز There Will Be Blood می‌گوید اسرائیل را تحریم نمی‌کند: اما هیچ هنری مهمتر از توقف جنگ نیست

گیتاریست «ریدیوهد» از اسرائیل و حملاتش به فلسطین حمایت کرد.

«جانی گرین‌وود» گیتاریست انگلیسی گروه «ریدیوهد» سه‌شنبه این هفته با انتشار بیانیه‌ای از اسرائیل حمایت کرد. آهنگساز «خون به پا خواهد شد» (There Will Be Blood)، «اسپنسر» (Spencer) و «رشته خیال» (Phantom Thread) می‌گوید به هنرمندانی که اسرائیل را به خاطر حمله به فلسطین تحریم می‌کنند ملحق نخواهد شد. او به خاطر برگزاری کنسرت در اسرائیل با انتقادات زیادی روبرو شده است.

او می‌نویسد می‌تواند به فراخوان «واپسگرایانه» تحریم اسرائیل بپیوندد: «چرا که این افراد [هنرمند] همواره پیشروترین اعضای جامعه‌اند.» گرین‌وود اضافه می‌کند که «تلاش برای خاموش کردن صدای» گروه «ریدیوهد» یا «نسبت دادن یک انگیزه شوم به هستی گروه» را برنمی‌تابد: «ما موزیسین‌هایی هستیم که فرهنگ مشترکی را تکریم می‌کنیم، و من نزدیک به بیست سال است که در آن مشارکت می‌کنم.»

او در پایان می‌گوید: «به هر حال، هیچ هنری «مهم‌تر» از متوقف کردن همه مرگ‌ها و رنج‌های پیرامون ما نیست. چگونه می‌تواند باشد؟ اما هیچ کاری نکردن به نظر بدترین گزینه است. و ساکت کردن هنرمندان اسرائیلی به خاطر اینکه در اسرائیل یهودی به دنیا آمده‌اند، راهی برای رسیدن به درک میان دو طرف این نزاع به ظاهر بی‌پایان نیست.»

گرین‌وود چندین بار در اسرائیل روی صحنه رفته و با همسری اسرائیلی ازدواج کرده است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید