news-background
news-background

چشم امید سینماهای آمریکا به Deadpool & Wolverine پس از ناکامی Furiosa

فیلم «فیوریوسا» در افتتاحیه جهانی ۵۹ میلیون دلار فروخت.

سینماهای آمریکا در تعطیلات آخر هفته «روز یادبود» به بیابانی بی‌آب‌وعلف شباهت پیدا کرده بود. «فیوریوسا» (Furiosa: A Mad Max Saga) که پیش‌درآمدی برای فیلم اکشن محبوب «مکس دیوانه: جاده خشم» (Mad Max: Fury Road) است این هفته پس از نمایش در جشنواره کن و دریافت بازخوردهای مثبت در سینماهای آمریکا و بسیاری دیگر از نقاط دنیا اکران شد اما در سه روز اول ۲۵.۶ میلیون دلار فروخت و در افتتاحیه جهانی از ۵۹ میلیون دلار فراتر نرفت. این فیلم با انیمیشن خانوادگی «فیلم گارفیلد» (The Garfield Movie) رقابت می‌کرد اما مجموع فروش آن‌ها کمکی به ثبت نشدن کمترین فروش آخر هفته «روز یادبود» در سه دهه گذشته نکرد.

«فیوریوسا» در حالی از ۷۵ کشور خارجی ۳۳.۳ میلیون دلار به دست آورده که با بودجه ۱۶۸ میلیون دلاری ساخته شده و برادران وارنر انتظار افتتاحیه قدرتمندانه‌تری داشتند. جایگزین شدن «شارلیز ترون» با «آنیا تیلور-جوی» یکی از علت‌های این ناکامی شمرده شده است. چندگانه «جنگ ستارگان» با فیلم «سولو: داستانی از جنگ ستارگان» (Solo: A Star Wars Story) با همین گرفتاری روبرو بود. حتی «تصنیف مرغان آوازخوان و مارها» (Hunger Games: The Ballad of Songbirds and Snakes) که با بودجه ۱۰۰ میلیون دلاری ساخته شد و ۳۳۷ میلیون دلار در سراسر دنیا فروخت در تکرار موفقیت تجاری فیلم‌های قبلی «هانگر گیمز» ناکام بود.

«شان رابین» بنیان‌گذار «باکس آفیس تئوری» به «ورایتی» در این رابطه می‌گوید: ««فیوریوسا» حتی بیش از پیش‌بینی‌ها به هواداران متکی است. این عملکرد یک بار دیگر تأیید می‌کند که فروش پیش‌درآمدها با بازیگران جدید به مخاطبین عادی سخت است.»

«جاده خشم» با بازی «تام هاردی» و «شارلیز ترون» در هفته اول ۴۵ میلیون دلار فروخت و در حالی که با بودجه مشابهی به تولید رسیده بود فروش جهانی ۳۸۰ میلیون دلاری را ثبت کرد. آن اکشن تحسین‌شده حتی در میان ۲۰ فیلم پرفروش سال ۲۰۱۵ جایی نداشت.

یکی از خریداران بلیت «فیوریوسا» تصویری غم‌انگیز از یک سینمای خالی از تماشاگر به اشتراک گذاشته و می‌نویسد: ««فیوریوسا»، ۷ بعد از ظهر در یک روز جمعه افتتاحیه. سالن‌های سینما ممکن است ۵ تا ۱۰ سال آینده به تاریخ پیوسته باشد. تا فرصت هست بروید.»

تابستان سینمایی امسال برخلاف چند سال اخیر نه با فیلمی از «دنیای سینمایی مارول» بلکه با اکشن «مرد ساده لوح» (The Fall Guy) «رایان گاسلینگ» و «امیلی بلانت» آغاز شد و شکست دیگری را در گیشه رقم زد. پس از آن «قلمرو سیاره میمون‌ها» (Kingdom of the Planet of the Apes) و فیلم خانوادگی «کاش» (IF) اکران شد اما هیچ‌یک فروشی در سطح فیلم‌های قبلی مارول نداشت.

سالن‌داران پس از این رکود به «ددپول و ولورین» (Deadpool & Wolverine) مارول که رکورد پیش‌فروش سینماهای ای‌ام‌سی را شکسته، انیمیشن‌های «من نفرت‌انگیز ۴» (Despicable Me 4) و «وارونه ۲» (Inside Out 2)، و اسپین‌آف‌های «گردبادها» (Twisters) و «مکانی آرام: روز اول» (A Quiet Place: Day One) امید بسته‌اند. رابین می‌گوید: «تابستان شروعی کندتر از انتظار داشت، اما دو ماه آینده می‌تواند سرعت را بیشتر کند.»

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۸ خرداد ۱۴۰۳ ۰۷:۱۲

جایگزین کردن شارلیز ترون با یک بازیگری که نه تنها هم سطح ایشون نیست بلکه از نظر مهارت بازیگری چندین پله پایینتر هست و صرفا بخاطر دستگاه تبلیغاتی هالیوود سر زبون ها قرار گرفته، یک اشتباه مهلک برای این فیلم بود.

نمایش اسپویل
۷ خرداد ۱۴۰۳ ۱۴:۴۶

تازه سینماهای آمریکا با اون تجهیزات اینطوری هستند.‌خوب سینماهای ما که خیلی ساله ورشکسته و خالی ان و خیلی هاشون متاسفانه جمع شدند چون فیلمهای روز دنیا اینجا به نمایش در نمیاد و ما مثل یک جزیره از دنیای بیرون جدا هستیم. بنابراین درکشون می کنیم.

نمایش اسپویل