news-background
news-background

مدیر عامل نتفلیکس: فیلم‌های Barbie و Oppenheimer در پلتفرم‌های استریم هم پربیننده می‌شدند

«تد ساراندوس» مدیر عامل نتفلیکس می‌گوید استقبال از دو فیلم پرفروش «باربی» (Barbie) و «اوپنهایمر» (Oppenheimer) در پلتفرم‌های استریم می‌توانست به اندازه سالن‌های سینما باشد. این دو فیلم تابستان سال گذشته همزمان اکران شدند و با فروش ۱.۴ میلیارد دلاری و ۹۶۰ میلیون دلاری به سالن‌های سینما رونق بخشیدند.

اکران همزمان «باربی» و «اوپنهایمر» سبب شد که بسیاری از مخاطبین این دو فیلم را در یک روز ببینند. «باربی» پرفروش‌ترین فیلم سال و چهاردهمین فیلم پرفروش تاریخ شد در حالی که «اوپنهایمر» پرفروش‌ترین فیلم بیوگرافی تاریخ لقب گرفت. برخی از فیلم‌هایی که بدون اکران در سالن‌های سینما از پلتفرم‌های استریم پخش شده‌اند با وجود دریافت نقدهای مثبت با استقبال مخاطبین روبرو نشده‌اند اما ساراندوس می‌گوید در صورتی که «باربنهایمر» پدیده‌ای ویژه پلتفرم‌های استریم بود با استقبالی در سطح سالن‌های سینما در سال گذشته برخوردار می‌شد.

ساراندوس به «نیویورک تایمز» می‌گوید: «هیچ دلیلی وجود ندارد که معتقد باشیم بهتر است همه مردم فیلم را با یک اندازه صفحه نمایش ببینند. پسر من یک تدوین‌گر است، او «لارنس عربستان» (Lawrence of Arabia) را روی گوشی موبایلش می‌بیند.»

نولان پیش‌تر گفته بود مخالفتی با دیده شدن فیلم‌هایش روی صفحات نمایش کوچک ندارد: «آیا با این قضیه که مردم فیلم «دانکرک» (Dunkirk) را روی گوشی موبایل یا هرچه ببینند مشکلی داری؟» نه ندارم. اما علتش این است که فیلم‌ها را در این سالن‌های نمایش بزرگ به عنوان فرم اولیه‌شان قرار می‌دهند، یا فرم اولیه پخش. و این تجربه تقلیل پیدا می‌کند تا جایی که وقتی فیلم را روی یک آیپد می‌بینید این درک و دانش را با خود دارید که تجربه‌ی سینمایی آن ممکن است چگونه باشد و آن را بسط می‌دهید.»

«جیمز کامرون» از سوی دیگر گفته بود که مسئله اندازه کوچک صفحه نمایش نیست: «وقتی روی یک موبایل به چیزی نگاه می‌کنید، نکته اصلی را درک نکرده‌اید. در مراجعه به سالن سینما اندازه صفحه و بی‌نقص بودن سیستم صوتی کمتر اهمیت دارد. و مهم بیشتر تصمیم به انجام ندادن چند کار به صورت همزمان است. به نظر من قسمت مهمی است که مردم درک نمی‌کنند. میان خودتان و اثری هنری قرار می‌گذارید تا تمام توجه‌تان را به آن ببخشید. اما وقتی در خانه هستید توجه نمی‌کنید. مردم وقتی فیلمی را در خانه می‌بینند خیلی گریه نمی‌کنند به اندازه وقتی که در یک سالن سینما هستند. عمق احساسی ندارید.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید