news-background
news-background

لئا سیدو: حمایت مکرون از ژرار دوپاردیو تصویر بدی از فرانسه ارائه می‌دهد

«لئا سیدو» بازیگر فرانسوی فیلم «تلماسه ۲»‌ (Dune: Part Two) می‌گوید حمایت «امانوئل مکرون» از «ژرار دوپاردیو» در برابر اتهام آزار جنسی «تصویر بدی» از کشور فرانسه ترسیم می‌کند. دوپاردیو به چندین مورد آزار جنسی متهم شده و برای دو مورد از آن‌ها که به گفته شاکیان در سال ۲۰۲۱ اتفاق افتاده به دادگاه خواهد رفت. بازیگر ۷۵ ساله تمامی این اتهامات را رد می‌کند.

رئیس جمهور فرانسه در یک مصاحبه ادعا کرده بود که کشورش به دوپاردیو «افتخار» می‌کند اما در گفت‌وگوی دیگری گفته است که تا زمان اعلام حکم دادگاه در مورد این بازیگر اظهار نظر بیشتری نخواهد کرد.

سیدو به «تایمز لندن» می‌گوید حمایت اولیه مکرون «باورنکردنی» بوده است: «خیلی عجیب بود. باورنکردنی بود. تصویر خیلی بدی از فرانسه ارائه می‌کند. چرا باید آن حرف را می‌زد؟ واقعاً عجیب بود. باورنکردنی است که او به عنوان رئیس جمهور آن حرف را زده.»

در ماه‌های اخیر گروهی از بازیگران زن از جمله «ژولیت بینوش» برنده اسکار با امضای نامه‌ای ادعا کرده بودند که فرانسه در مواجهه با حمایت از حقوق زنان «به‌شدت پسرفت» کرده است.

سیدو اضافه می‌کند: «نسل جوان بسیار فعال است. به دختران جوان اقوام خود نگاه می‌کنم که فوق‌العاده هوشیارند. نسلی فوق‌العاده است و نه فقط در سینما. شاید نسل قبل کاملاً جدی نبود، اما تغییری به وجود آمده. جنبشی شکل گرفته.»

سیدو که در فیلم‌های «جیمز باند» از جمله «وقتی برای مردن نیست» (No Time to Die) نقش «مدلین سوان» را مقابل «دنیل کریگ» بازی کرده می‌گوید این چندگانه تکامل پیدا کرده است: «بازی در فیلم‌های باند با شخصیت مردی که بسیار زن‌ستیز است امروز عجیب به نظر می‌رسد. باید بازتابی از جامعه‌ای باشد که در آن زندگی می‌کنیم.»  

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید